Autorzy

Wstęp

Autorzy. Każdy, kto brał udział w tworzeniu Polskiego Kursu Blendera poprzez dodanie treści do serwisu w postaci poradników lub rozszerzeń poradnika publikowanych w treści, został przedstawiony tutaj. Mam nadzieję, że autorów będzie przybywać. Jeżeli chcesz umieścić poradnik dotyczący Blendera w PKB, przeczytaj warunki publikacji w serwisie, opisane na dole tej strony. Kolejność autorów jest taka, w jakiej pojawili się w serwisie.

Autorzy

Mistrz Pio

Piotr Arłukowicz – twórca Polskiego Kursu Blendera. W Blenderze pracuje od wersji 2.30. Wykonał i nagrał większość tutorali zebranych w serwisie PKB. W roku 2012 zdobył tytuł Blender Foundation Certified Trainer. Czasami daje się namówić na organizowanie kursów, wygłasza wykłady, a zawodowo pracuje na Uniwersytecie Gdańskim, gdzie prowadzi zajęcia z grafiki, animacji oraz różnych technik multimedialnych i programistycznych. Zna kilka języków programowania oraz język angielski (łaciny, niemieckiego i rosyjskiego, których się uczył już zapomniał) i nazbierał sporo różnych doświadczeń w różnych dziedzinach. Posiada tytuł doktora chemii teoretycznej. Interesuje się filozofią i naukami ścisłymi, zwłaszcza nowymi odkryciami w astronomii, fizyce, oraz dowolnie pojmowanej informatyce, ostatnio także neuronaukami. Preferuje zdecydowanie Open Source i na co dzień siedzi pod Linuxem. Kontakt: piotao@gmailcom, FB, @piotao, youtube.

 

pkb-witekWitold Jaworski był fanem lotnictwa od czasów gdy skończył 10 lat. Zaczął od budowania modeli plastikowych, potem kartonowych a w końcu tworzył je od podstaw, budując od zera. Ta pasja doprowadziła Go na Politechnikę Warszawską, gdzie uzyskał tytuł mgr inżyniera lotnictwa. Podczas studiów Witek zajmował się także grafiką komputerową i oprogramowaniem typu CAD. Pomagał trochę w budowie szybowca PW-5, tworząc cyfrowy model jego kadłuba. (Była to praca w ramach budowy prototypu tej konstrukcji. PW-5 wygrał na początku lat 90. konkurs na tzw. „Szybowiec Światowy”). Obecnie Witek pracuje jako specjalista IT, i okazyjnie pisuje artykuły do czasopism lotniczych. ​Jest twórcą darmowej książki poświęconej modelarstwu („Wirtualne Modelarstwo”), która dostała własny numer ISBN i jest dostępna w Polskim Kursie Blendera. Witek korzysta z Blendera od 2006 r., a książkę napisał aby podzielić się swoimi doświadczeniami​ i pasją​ w dziedzinie​ lotnictwa i​ historycznych​ samolotów.

 

Bartek Skorupa

Bartek Skorupa

Bartek Skorupa – Blender Foundation Certified Trainer. Grafik samouk: Specjalista w obróbce materiałów filmowych (After Effects), generalista 3d (Blender), montażysta (Final Cut). Autor video poradników dla ae.tutsplus.com oraz cgcookie.com. Autor skryptów i pluginów. Współzałożyciel Lemon Film Studio (www.lemonfilm.pl) – firmy produkującej reklamy telewizyjne, obecnie udziałowiec mniejszościowy. Współzałożyciel i większościowy udziałowiec w ICE Images (www.iceimages.pl) – studia post-produkcji obrazu do reklam telewizyjnych. Dla Polskiego Kursu Blendera przygotował serię poradników na temat przetwarzania Normal Map oraz tutorial na temat Modelowania piłki nożnejKontakt: @bartekskorupa, e-mail: bartekskorupa@bartekskorupa·com

 

Piotr Zgodziński

Piotr Zgodziński

Piotr Zgodziński – użytkownik Blendera od wersji 2.4+, w swoich dziełach łączy wiedzę wyniesioną z wieloletniej pracy nad światłem w prawdziwym studio fotograficznym z umiłowaniem dla dobrej topologii. Na Konferencji Blendera w Amsterdamie prowadził wykład na temat fotorealistycznego oświetlenia scen 3D. Na Forum Polskiego Kursu Blendera pełni funkcje moderatora globalnego i od kilku lat aktywnie udziela się w blenderowej społeczności. Pracuje i działa pod Windows. Kontakt: www.zgodzinski.com, behance, twitter. Relację z Konferencji Blendera 2015 w której brał udział wraz z Piotrem Arłukowiczem można przeczytać tutaj [link].

 

Arek Foks

Arek Foks

Arek Foks – użytkownik Blendera od wersji 2.3+, zafascynowany możliwościami oprogramowania Open Source. Interesuje się grafiką amatorsko, a najbardziej lubi nie tyle tworzyć grafikę, co rozwiązywać skomplikowane łamigłówki i problemy graficzne. Można uważać Arka za hakera Blenderowego, ponieważ od początku istnienia Forum w Polskim Kursie Blendera działa tam bardzo aktywnie i zwyczajnie zachwyca wszystkich swoimi rozwiązaniami i ogarnięciem tematu. Jest pasjonatem Linux. Na co dzień jest osobą dość skrytą i niechętnie dzieli się swoim życiem prywatnym. Można się z Nim skontaktować poprzez Forum. W Polskim Kursie Blendera umieścił poradnik na temat: Kompilacja Blendera pod Linux z cmake.

 

Joanna Łukowiak

Joanna Łukowiak

Joanna Łukowiak – z wykształcenia architekt po politechnice, z zamiłowania grafik 3D, hobbistycznie prowadzę kursy i lekcje z Blendera :) Można mnie znaleźć w kilku miejscach – Facebook, BlenderArtists, ArtStation, oczywiście czasem pojawiam się na PKB i od jakiegoś czasu prowadzę też artbloga, gdzie publikuję nie tylko pracę związaną Blenderem:) W Polskim Kursie Blendera przygotowuję notatki z poradników nagranych i wystawionych w serwisie. Chcę je upublicznić bo jak każdy początkujący z Blendera kiedyś błądziłam po omacku póki nie trafiłam na PKB. Chcę dać coś od siebie dla społeczności, a wiem jakie czasem długie jest przeglądanie tutków aby znaleźć tą jedną rzecz, którą się szuka. Mam nadzieje, że ta skrócona wersja materiałów Piotra będzie pomocna dla wielu blenderowców :) Kontakt: jglukowiak@gmail·com

 

 

 

Zasady publikacji swoich poradników

Jeżeli chcesz, możesz zgłosić do publikacji swój poradnik lub serię poradników. Takie zgłoszenie musi jednak spełniać pewne warunki, aby zostało przyjęte:

  1. Twój poradnik nie może być komercyjny. Oznacza to, że nie możesz go sprzedawać w żadnym miejscu ani Ty, ani żadna inna firma. Nawet żadnej jego części. Zalecaną przeze mnie licencją na treść jest oczywiście CC-BY. Możesz przeczytać warunki tej licencji na stronie z informacjami o Polityce Poprawności. Możesz też określić inną licencję, jeżeli chcesz, pamiętaj jednak, że największe szanse na publikacje mają prace oddane po prostu do użytku publicznego i dla tzw. „wspólnego dobra”. Unikaj odwołań do materiałów komercyjnych. Ich zbyt duża liczba może prowadzić do blokady publikacji.
  2. Twój poradnik nie może naruszać własności osób trzecich. Nie wolno korzystać z materiałów innych niż dozwolone. Nie korzystaj z płatnych modeli, materiałów lub pracy innych osób, chyba, że ich licencja na to zezwala. Podaj odpowiednie namiary do autorów i źródła informacji. Przestrzegaj zasad netykiety oraz ogólnie pojętych zasad związanych z prawami do własności intelektualnej oraz cytowania utworów. Pamiętaj, że przedstawiamy tutaj tylko wiedzę, która jest i powinna być darmowa. Nie wolno zdradzać informacji zastrzeżonych, patentowych i chronionych w jakikolwiek sposób. Nie wolno przekraczać ograniczeń nałożonych przez firmy lub osoby, w tym szczegółów procesów produkcyjnych lub związanych z wytwarzaniem jakichś treści, jeżeli jest to niezgodne z polityką właścicieli danych informacji. Oznacza to, że nie możesz zrobić poradnika na temat tego, jak pracujecie w firmie, w przypadku gdy informacje te są zastrzeżone.
  3. Twój poradnik powinien być merytorycznie prawidłowy. Oczywiście, jest to oczywiste. Ale nie zawsze możesz wyjaśniać wszystko jasno i przejrzyście, dlatego wcześniej zostanie sprawdzona treść i zgodność z podstawowymi faktami. Nie zawsze jednak będzie to możliwe (np. nie zawsze możemy mieć pewność, że masz rację), dlatego ufamy, że dołożysz starań i przygotujesz materiał najwyższej klasy. Działa tu zasada podobna do Wikipedii – mamy nadzieję, że przedstawiamy informacje prawidłowe i prezentujemy je w dobrej wierze.
  4. Nie masz obowiązku publikacji. Publikowanie na stronach PKB jest wyłącznie dobrowolne, darmowe i nie zobowiązujące do żadnych umów, gratyfikacji lub czegokolwiek. Jest to po porostu coś dla ludzi, i nic ponad to. Nie czuj się w żaden sposób zobowiązany. Materiał opublikowany traktuj tak, jak materiał oddany do czytelni dla innych.
  5. Nie mamy obowiązku publikacji. Jeżeli przygotujesz naprawdę odkrywcze dzieło i będziesz bardzo pragnąć aby zostało opublikowane, pamiętaj, że rezerwujemy sobie wyłączne prawo określania, co znajdzie się w Polskim Kursie Blendera. Nie musimy niczego publikować tylko dlatego, że takie masz przekonanie. Ostatnie słowo w tej sprawie ma Piotr Arłukowicz i do niego należy ostateczna decyzja co znajdzie się w serwisie. Jeżeli jednak przygotujesz materiał starannie i rzetelnie, i wypełnisz jakiś brak lub lukę w treściach Kursu, możesz liczyć na to, że docenimy to i doczekasz się publikacji.
  6. W sprawach niejasnych decyzję podejmuje Piotr Arłukowicz, który jest odpowiedzialny za całość Polskiego Kursu Blendera. Decyzje ostateczne podjęte w sprawach kluczowych nie są przeznaczone do dyskusji.

Jeżeli jesteś zainteresowany dołożeniem swojej wiedzy i doświadczenia, zapraszam. Możesz podzielić się z nami swoim wglądem w grafikę, animację, tworzeniem gier, i czymkolwiek chcesz. Pamiętaj – możesz przysłać cokolwiek, ale nie mamy obowiązku publikować czegokolwiek! :)

Pisz na adres Piotra Arłukowicza, pamiętając, żeby wpisać adres prawidłowo. Na przykład kropka w adresie gmail.com nie jest prawdziwą kropką – popraw ją, bo inaczej wiadomość nie dojdzie.

A Ty co o tym myślisz?