Animacja: kostka Rubika 1

Opowiadam i pokazuję sposób animacji kostki Rubika w taki sposób, aby jej struktura pozostała niezaburzona.

Wykorzystuję w tym celu obroty w przestrzeni kwaternionów, ponieważ kąty Eulera doprowadzają do blokady przegubu (gimbal lock) i ustawianie zmian hierarchii kątów aby tego uniknąć staje się bardzo żmudne w miarę gdy obrotów kostki przybywa.

One comment on “Animacja: kostka Rubika

  1. Odpowiedz Mentoris Lis 6,2012 11:41

    Zrobiłem kostkę i ją zanimowałem. Obroty robiłem tak jak radziłeś w przestrzeni kwatermionów i o dziwo kostka wytrzymała bez zakłóceń aż pięć obrotów bez potrzeby wprowadzania w krzywych F uchwytów wektorowych. W szóstym obrocie zaczęła się sypać i zmiana uchwytów na wektorowe nic nie pomogła. Z opresji wybrnąłem skracając animację do pięciu obrotów. Może to nie jest wyjście poprawne, ale nic nie pomogło na destrukcję kostki. Czyli okazuje się, że jeszcze do końca nie wiadomo jak to jest z tymi obrotami.

A Ty co o tym myślisz?