Bake: shadow 3

Wypiekanie cienia bezpośrednio w teksturach, które ten cień rysują.

Opisuję i pokazuję jak można wypalić w teksturze mapę cienia, tego pochodzącego od lamp generujących cień. Teksturę taką można potem użyć jako udawanego cienia, który będzie widoczny nawet mimo braku lamp na scenie. Technikę tę wykorzystuje się w wielu sytuacjach (do rysowania światłem separatorów na przykład), i może ona pomóc w skróceniu czasu obliczeń.

3 thoughts on “Bake: shadow

  1. Odpowiedz jarek Kwi 6,2012 15:40

    Zwyczajnie ustawiam ją w następnym slocie jako drugą teksturę, ustawiam jej kanał color i mieszam multi.
    Teraz rozumiem. Wielkie dzięki.

  2. Odpowiedz jarek Kwi 6,2012 13:42

    Witam
    Ja mam pytanie dotyczące właśnie bake shadow.
    Rozumiem, że mapki, które wypalamy, możemy dodać do teksturki celem uzyskania większego realizmu.
    Przy mapce AO, Normal lub displace są odpowiednie sloty na zakładce Influence, w których je ustawiamy.
    Natomiast nie ma slotu na wypieczoną mapkę cienia czyli shadow. Moje pytanie: jak dodać tą mapkę do tekstury?

    • Odpowiedz piotao Kwi 6,2012 13:48

      Mapa cienia lub ambientu jest najczęściej biało-czarna, bo cień jest po prostu ciemniejszym kolorem w niektórych miejscach. Dodajesz takie tekstury po prostu do kanału Color, odpowiednio ustawiając siłę przyciemnienia (możesz dać operację Multiply, aby ten efekt wzmocnić). I już :)

A Ty co o tym myślisz?