Cycles: Background BSDF 6

Background to materiał dla tekstury świata. To tło.

W materiale wideo przedstawiam krótkie info na temat zastosowania materiału o nazwie Background, dodając trochę na temat ustawiania tła w Cycles, stosowania map HDR i ich precyzyjnej kontroli. Ten tutek jest zatem pomieszaniem dwóch rzeczy: nodów materiałowych nakładanych na meshe oraz nodów materiałowych odpowiedzialnych za oświetlenie rozproszone pochodzące od ‚świata’. Tak czy inaczej, można się dowiedzieć, jak oświetlić scenę światłem HDR. W przypadku materiałów shader background tworzy po prostu dziurę i nie jest renderowany.

6 thoughts on “Cycles: Background BSDF

  1. Odpowiedz Kasia Lis 18,2016 11:23

    Witam,
    Mam takie pytanie, przeniosłam do blendera rzut z AutoCada i to jest rzut pokazujący bardzo rozległą działkę. I widocznośc na scenie jest tak niewielka, że jak oddalam się, żeby zobaczyc cały rzut to on najpierw tonie w tej szarości tła a następnie znika. jak zwiększyć widoczność obiektów na scenie ? Nie mogę znaleźć takiego tutorialu. Proszę o pomoc :)

  2. Odpowiedz Jarek Kwi 27,2013 20:04

    A ja mam pytanie takie. Podłączyłem nody z teksturą enviroment dokładnie tak jak w tym tutorialu, i gdy chcę przesunąć tło za pomocą noda mapping, to zamiast zmiany położenia, zmieniają mi się kolory tła. Co może być przyczyną?

  3. Odpowiedz Marcin Jaszczyk Mar 28,2013 22:14

    Własnie przypadkowo oglądając tutka o Holdout znalazłem odpowiedz.
    Mając ustawienia tła w compositing node a całą resztę w shader node można wyrenderować oba edytory nodów.
    W zakładce Render->Film->zaznaczamy transparent oraz Render->Output->np. PNG z RGBA.
    Poczym renderujemy i na dole w „select layer” wybieramy Composite.
    To tak tylko chciałem się pochwalić :P

  4. Odpowiedz Marcin Jaszczyk Mar 28,2013 21:37

    Environment texture wymiata, ale chciałbym jednak dopytać o zwykłą teksturę.
    Może jest sposób żeby wstawić i zmapować, dopasować do obszaru kamery jako tło zwykły obrazek?
    A może tło ustawia się jeszcze w inny sposób.
    W starym rendererze robiłem to za pomocą nodów:
    Image -> Translate (do dopasowania)->Composite
    a tu jakoś nie wychodzi :(

A Ty co o tym myślisz?