Cycles: Glass BSDF 2

Shader szkła, który stanowi bazę do tworzenia swojego własnego szkła o fotorealistycznych własnościach.

Omawiam jedynie jego bazowe funkcje, zastosowania będą potem :)

2 thoughts on “Cycles: Glass BSDF

  1. Odpowiedz krzysztof Paź 20,2014 10:52

    pewnym problemem Glass BSDF jest pokazywanie tła w przypadku oświetlenia sceny mapa hdri i włączenia opcji transparent w zakładce „Render” => „Film”.
    Chodzi dokładnie o problem jak w tym wątku:
    https://developer.blender.org/T35323
    https://developer.blender.org/F22590

    jestem początkującym użytkownikiem blendera i nie umiem sobie z tym poradzić. Czy ktoś z Was ten problem ćwiczył ?
    Będę wdzięczny za pomoc.

  2. Odpowiedz maxim25 Gru 16,2012 20:44

    No ja też testowałem to z soczewką. I ze zwykłą Blender-ową lampą zauważyłem że trzeba włączyć „Roughness” w materiale szkła, I przy wartości powyżej zera wtedy światło jest skupiane, ale gdy wystawiłem plane i przypisałem jemu „emision” to nie potrzebowałem żadnej wartości „Roughness” by soczewka skupiała mi światło.

A Ty co o tym myślisz?