Cycles: Diffuse BSDF 7

Witam! W materiale wideo przedstawiam szczegóły na temat materiału Diffuse, który jest podstawowym i domyślnym materiałem w Cycles.

Omawiam też mieszanie kanałów wektorowych oraz RGB i pokazuję efekty na kostce. No i wyjaśniam co oznacza skrót BSDF w shaderach Cycles.

7 thoughts on “Cycles: Diffuse BSDF

  1. Odpowiedz Mariusz Gru 13,2015 22:09

    A mi na domiar złego w ogóle nie pokazuje tego bsdf -.-.. dodałem nowy materiał, zmieniłem na widok nodów i guzik.. dodaje dwa inne http://screenshooter.net/102681996/sobnxpu

  2. Odpowiedz algore Cze 5,2013 10:41

    robiłem dokładnie wg instrukcji w filmie i mi nie wychodziło (cube był cały czas różowy). dodałem przed ‚image texture’ noda: texture coordinate, zrobiłem ‚unwrap’ i dopiero wtedy na cube wyszła mi tekstura. myślę, że miał Pan to zrobione wcześniej, a nie powiedział o tym w filmie.

    • Odpowiedz piotao Cze 5,2013 11:21

      Mogło tak być. Domyślnie Cycles pracuje na teksturach mapowanych w UV, i jeżeli tej mapy nie ma, to tekstury nie widać. Dobrze że na to wpadłeś i poradziłeś sobie!

  3. Odpowiedz joj Lut 25,2013 21:49

    Świetnie wytłaczane! 

  4. Odpowiedz Wakarius Gru 7,2012 09:43

    Już jakiś czas pracuję z cycles ale nie ma to jak dobre utrwalenie.
    Dzięki wielkie :)

  5. Odpowiedz ADDJAR Gru 4,2012 21:32

    I jeszcze raz dzięki :)

A Ty co o tym myślisz?