Cycles: Mix oraz Add BSDF 2

W materiale wideo przedstawiam działanie i pewne cechy shaderów operujących na shaderach, to znaczy mix oraz add.

Wyjaśniam w jaki sposób łączą one kolory oraz wskazuję na sposób zrobienia shadera odejmującego kolory, którego w Cycles pozornie nie ma, ale łatwo go zrobić.

2 thoughts on “Cycles: Mix oraz Add BSDF

  1. Odpowiedz Rafał Lip 7,2016 16:14

    Dlaczego nie mogę wpisać ujemnej wartości składowej koloru?

    • Odpowiedz piotao Lip 13,2016 12:36

      Krótka odpowiedź, to taka, że „ponieważ tak zdecydowali developerzy”. Kiedyś było to możliwe, jednak zostało zmienione prawdopodobnie z tego powodu, że kolory ujemne nie mogą być prawidłowo wyświetlone i są takie same jak np. kolor 0, czyli czarny (co powoduje czasem trudne do wyśledzenia problemy). Jeżeli musisz pracować na wartościach rzeczywistych, skonwertuj kolor na XYZ, wtedy możesz wykonywać normalną matematykę i nic się nie stanie, a wartości nie będą przycinane.

A Ty co o tym myślisz?