Cząstki: Physics: Newtonian 9

Fizyka cząstek zgodna z modelem newtonowskim, czyli podstawowe ustawienia systemu cząstek, które zachowują się prawdziwe cząstki!

Przedstawiam wyjaśnienia dotyczące panelu Physics->Newtonian dotyczącego zachowania cząstek symulowanych jako małe obiekty fizyczne. Cząstki w tym modelu mają swoją masę, mogą poruszać się chaotycznie, można także ustawić tłumienie, i inne interesujące parametry.

Zapraszam do oglądania!

9 thoughts on “Cząstki: Physics: Newtonian

  1. Odpowiedz Rafał Lut 8,2015 21:49

    Witam. Czy istnieje możliwość aby obiekty wstawione w system cząsteczek uwzględniały wzajemne kolizje? Tak że np, jak sphere’y ginące na powierzchni plane’a i pozostające na niej, łapały by kolejne sphere’y które spadają, a nie przenikały przez nie?. Proszę o odpowiedź lub odesłanie mnie do odpowiedniego tutorialu :) Pozdrawiam :)

    • Odpowiedz piotao Lut 9,2015 01:16

      Nie jest to proste, ale możliwe. Jedno wyjście to wtyczka Molecular, a drugie to praca z modelem fizyki Fluid, gdzie różne systemy cząstek reagują na siebie wzajemnie. Można też kombinować z polami siłowymi, ale wszystkie te metody nie są bezpośrednie i trzeba mocno kombinować z parametrami.
      A samo ‚size deflect’ nie wystarczy w modelu fizyki Newtonowskiej?

  2. Odpowiedz Tomek Lut 3,2014 23:04

    Sprawdźcie to
    Prosto i łopatologicznie hehe;-)

  3. Odpowiedz Asteri Sie 24,2013 22:01

    mam prośbę odbiegającąod tematu. Czy mógłby pan zrobić totyriotal na temat wszystkich kodeków filmowych dostępnych w blenderze?

  4. Odpowiedz ADDJAR Sie 14,2013 10:26

    Dzięki Mentoris

  5. Odpowiedz Mentoris Sie 13,2013 13:48

    Aby tak sie stało, to dla „kartoniku” ustawia sie w panelu Physics, opcję „collision”.

  6. Odpowiedz ADDJAR Sie 13,2013 11:22

    Być może mi to umknęło gdzieś po drodze ale bardzo zaciekawiło: jak zrobiłeś to Piotrze że cząsteczki odbijały się od „kartoniku” ?

A Ty co o tym myślisz?