Zaproszenie: Dni Blenderowe 20

Twórca Polskiego Kursu Blendera zaprasza wszystkich chętnych na Dzień Blendera, spotkanie na Wydziale MFI UG w Gdańsku. Szczegóły poniżej!

Całkiem znienacka postanowiłem zorganizować małe spotkanie sympatyków Blendera i zaproponować, że spotkamy się w gronie blenderowców na Wydziale MFI UG, aby porozmawiać o Blenderze! Oto szczegóły:

Wydział Matematyki, Fizyki i Informatyki UG
ul. Wita Stwosza 57, sala wykładowa nr 1, MAPKA

piątek 1600, sobota 1000

9-10 października 2015

Celem spotkania jest wygłoszenie kilku prostych wykładów przez parę ciekawych osób, które pracują z Blenderem oraz ogólna integracja i luźne rozmowy. Nic oficjalnie sztywnego, żadna tam konferencja. Po prostu – spotkanie na luzie i parę tematów wrzuconych, aby było ciekawie. Sam chętnie zobaczę, kto znajdzie czas i przyjdzie. Jakoś tłumów się nie spodziewam, ale było dobrze, gdyby przyszli nauczyciele. Mógłbym omówić z nimi współpracę ich uczniów z Wydziałem przez najbliższe miesiące :) Nie przewiduję żadnego dodatkowego uatrakcyjnienia naszego spotkania, ale możliwości są takie, że gdy będzie „po”, możemy wyjść np. do pobliskiego Manekina, aby tam integrować się już bardziej w gronie prywatnym. W okolicy jest też McDonald, na korytarzu można kupić kawę w automacie. Na Wydziale dzięki uprzejmości Dziekana, mamy zapewnioną salę wykładową. Resztę robimy we własnym zakresie. Jedynym organizatorem jest Polski Kurs Blendera..

Program spotkania

Piątek, sala wykładowa nr 1

Godz. 16-18: Temat roboczy: Sto pytań do…

czyli spotkanie z Piotrem Arłukowiczem, twórcą Polskiego Kursu Blendera, Jakubem Machałkiem oraz Jackiem Hermanem. Jeżeli nie pojawi się jakiś inny, ciekawszy temat, prowadzący odpowiedzą na pytania zadawane z sali, znienacka, na tematy związane z PKB, Blenderem, a także swoją działalnością. To spotkanie ma charakter przygotowawczy i nie jest jakoś specjalnie ważne – po prostu, jeżeli ktoś znajdzie czas po południu w piątek, może zajrzeć i chwilę porozmawiać. Zobaczymy, jak to wyjdzie. W razie czego, gdyby nie było zbytniego zainteresowania, możemy pooglądać parę filmów, oczywiście zrobionych w Blenderze, w tym ostatnią produkcję z Blender Institute. Spotkanie zacznie się pewnie w okolicach 16:15, czyli z kwadransem studenckim. Ale warto być wcześniej, tak na wszelki wypadek.

 Godz. 18+: Integracja na mieście

Sobota, sala wykładowa nr 1

 Godz. 10: Czym jest Wolne Oprogramowanie

Wystąpi Jakub Machałek z Wrocławia, którego poznałem nie gdzie indziej, tylko na konferencji Blenderowej w Amsterdamie. Jakub ma wiele doświadczenia w realizacji projektów filmowych w profesjonalnych ekipach, ostatnio pracował w Centrum Technologii Audiowizualnych we Wrocławiu, i specjalnie dla nas opowie o tym, co w oprogramowaniu najważniejsze – o wolności. Z wykształcenia jest filozofem. W swojej pracy zawsze kieruje się zdrowymi zasadami i promuje, podobnie jak ja, ruch Open Source

Godz. 12-14: przerwa obiadowa

Należy w tym czasie wyskoczyć na miasto i nieco się pokrzepić w pobliskich restauracjach. Czas to dwie godziny, ale może zostać skrócony. Być może, jeżeli pojawią się pomysły na dodatkowy wykład, zostawimy tylko godzinę przerwy. W każdym razie – na razie to przerwa obiadowa.

Godz. 14-16: Animacja przekładni planetarnej

wystąpi Piotr Arłukowicz, i opowie o modelowaniu kół zębatych w taki sposób, aby dało się elastycznie zmienić im ilość zębów, a następnie zazębić wzajemnie w taki sposób, aby wszystkie ładnie się kręciły i aby żaden ząb nie wchodził tam gdzie nie powinien. Model i workflow potrzebne do tego wykładu powstaną na bieżąco na oczach widowni, a najciekawszym elementem będzie rozpracowanie wzajemnego ruchu kół i wyprowadzenie wzorów które będą nimi sterować za pomocą driverów. Jeżeli tego nie rozumiesz czytając teraz, przyjdź na wykład, wszystko stanie się jasne, jeżeli tylko trochę ogarniasz czym jest Blender. Wykład będzie prowadzony z przerwą na kawę, którą można sobie kupić w automacie (nie mamy żadnych sponsorów!)

Godz. 16-18: Modelowanie twardopowierzchniowe

o którym opowie Jacek Herman – czyli dziedzina w której siedzi od lat. Jacek jest pasjonatem Blendera i grafiki 3d od wielu lat. Mieliśmy okazję posłuchać Jego wykładu na konferencji YABC-2013, na której zadebiutował w ramach imprezy organizowanej przez Polski Kurs Blendera i PJATK. Na świecie wsławił się teksturowaniem skomplikowanych modelów militarnych wykonanych przez inną legendę – Chrisa Kuhna. Jacek zapewne doprecyzuje tematykę albo zrobi nam wszystkim niespodziankę. W każdym razie warto przyjść i posłuchać.

Godz. 18-1830: Zakończenie

Atrakcje

  • Możliwość nawiązania kontaktu z ludźmi znającymi Blendera, w tym z twórcą Polskiego Kursu Blendera
  • Możliwość otrzymania wartościowej paczki tekstur (tekstury w rozdzielczości 6000×4000, format JPG, wielkość paczki ok. 3GB)

Zapraszamy!

Nie trzeba się rejestrować, wystarczy przyjść!

Wstęp jest wolny, darmowy i może stanowić dobry pomysł na sobotę!

20 thoughts on “Zaproszenie: Dni Blenderowe

  1. Odpowiedz PiotrS Sty 24,2016 10:15

    Ta strona nie ma linków do sąsiednich stron kursów – lewo – prawo.

  2. Odpowiedz jakubu Paź 12,2015 11:39

    Byłem w piątek i w sobotę po południu. Czas poleciał… „Paprotka” Jacka porywająca, tak animacja jak i muzyka. natomiast jego wykład miał tą wartość, że napotkane problemy z modelem były rozwiązywane na bieżąco i skutecznie! Wcześniej, wystąpienie Piotra o driverach było dla mnie odsłoną kolejnego narzędzia dla konkretnych zastosowań – czyli trzeba poszukiwać, choć nie koniecznie odkrywać Amerykę. Interesujące też było usłyszeć z czym borykają się inni (pytania z sali i czasem też podpowiedzi z sali). W sumie: w Blenderze da się, inni też eksperymentują – nie święci garnki lepią. Czekam na kontynuację spotkań.

  3. Odpowiedz Emil Paź 11,2015 22:01

    Było super! Kto nie był ten trąba! Do zobaczenia

  4. Odpowiedz Emil Paź 10,2015 21:29

    Było super! Wielkie dzięki! Do zobaczenia następnym razem.

  5. Odpowiedz architekt Paź 10,2015 08:35

    Cześć,
    wczoraj 9 października byłem na spotkaniu, niestety w sobotę obowiązki rodzinne nie pozwolą mi na obecność – a szkoda.
    Ale liczę na materiał video ze spotkania sobotniego.
    Piotrze cieszę się, że miałem poznać Ciebie i dziękuję za odpowiedzi na pytania.
    ps.
    „Czarne szumy” ( wynik obliczeń Path Tracing ) są ale do wersji 2.75.
    Natomiast tak jak Piotr pokazał wczoraj na wykładzie potwierdzam że w wersji 2.76-rc3 już nie ma czarnych szumów.
    Liczę na to że wersja finalna 2.76 Blendera będzie pozbawione „black noise”.
    tu linki do bug taska i mojej strony z problemem czarnych szumów.
    https://developer.blender.org/T44636
    http://architekci.dom-projekty.pl/czarne-szumy-w-blenderze-black-noise-in-blender/

  6. Odpowiedz 0Kasperski0 Paź 4,2015 13:02

    Z ogromną chęcią bym pojechał na dni blenderowe ale niestety, za daleko :(

  7. Odpowiedz Grzegorz Paź 4,2015 12:30

    Super! Postaram sie w sobote przyjsc :-)

  8. Odpowiedz Adam Kamiński Paź 3,2015 19:01

    Wybieram się z Łodzi na sobotę, 2 miejsca mam wolne, jeżeli ktoś ma ochotę się przyłączyć i zrzucić na paliwo to zapraszam.
    Proszę o kontakt na stronie http://www.adam-kaminski.pl => zakładka KONTAKT.

  9. Odpowiedz Tomek Paź 3,2015 10:44

    Sprawdzam możliwości aby się dostać ale niestety mam marne szanse z Warszawy nie będę miał możliwości od piątku się spotkać, jednak spróbuję dotrzeć w sobotę.

  10. Odpowiedz wiadukt Paź 2,2015 15:22

    Szkoda przegapić takie spotkanie, ale daleko mam do Gdańska. Planuje Pan jakiś wyjazd do Warszawy ?

  11. Odpowiedz Wiesław Bikowski Paź 2,2015 08:56

    Osobiście z chęcią bym wpadł , lecz niestety nie mam jak;/ Mam nadzieje że pojawi się nagranie na kanale Pana Piotra.

  12. Odpowiedz jackhew Paź 1,2015 19:20

    Super, zamierzam skorzystać.

  13. Odpowiedz Andrzej Klęczar Paź 1,2015 10:09

    Ech ale te wykłady od godz. 14:00 do 18:00 to szkoda żeby się rozwiały (tu scena z Blade Runner z sentencją – like tears in the rain………) jęsli by była możliwość to chociaż nagrać pulpit z komentarzem live, myślę że nie tylko mi na tym by zależało (tutorial to nie to samo co rejestracja rzeczywistego workflow) jakby się udało to wielkie dzięki.

A Ty co o tym myślisz?