Dopesheet 5

Dopesheet to edytor animacji średniego poziomu.

W materiale wideo przedstawiam Dopesheet, czyli jedno z najważniejszych, najczęściej używanych narzędzi do tworzenia i kontroli animacji. Jest to edytor który można umiejscowić poziom wyżej w stosunku do edytora krzywych (Graph Editora).

Dzięki uprzejmości Joanny, mamy możliwość zobaczyć transkrypcję tekstową z tego poradnika:

 

 

 

 

5 thoughts on “Dopesheet

  1. Odpowiedz Ancestor Lut 6,2015 15:25

    Dokładnie tak zrobiłem, ale trzeba założyć klucze na oko i na aparat.

  2. Odpowiedz Adam G Lut 5,2015 18:26

    Dzięki!
    No super – właśnie sprawdziłem – zmiany koloru przedmiotu (materiału) można animować, światło też się animuje.
    POZDRAWIAM

  3. Odpowiedz Kamil1064 Lut 5,2015 10:11

    Jak nie wiesz co się da to kliknij na zmienną prawym przyciskiem myszy, jeśli pojawi się opcja Insert Keyframe to znaczy, że można zakluczować tę opcję.
    Aby zniknął lub się pojawił możesz kluczować jego przeźroczystość od 0 do 1 lub pozycję w przeciągu jednej klatki od: poza kamerą do miejsca docelowego.

  4. Odpowiedz Adam G Lut 4,2015 21:26

    Czy w Blenderze można animować coś więcej niż położenie i zmiany kształtu przedmiotu? np. zmianę koloru/połyskliwości przedmiotu lub zmianę siły czy koloru punktu świetlnego?
    W starym 3D MAXie w którym się kiedyś bawiłem nie było z tym problemu, a tutaj nie mogę znaleźć takiej funkcji.
    Jak zrobić żeby obiekt pojawił się lub znikł w środku animacji?

    P.S. Dzięki za tutoriale – dzięki nim przekonałem się do Blendera.

    • Odpowiedz piotao Lut 5,2015 14:54

      Jeżeli chcesz aby obiekt zniknął lub się pojawił, możesz także zanimować warstwę na której się znajduje. ALE najlepszym sposobem jest po prostu określenie widoczności obiektu (która też jest animowana) – masz w Outlinerze ikonki oka (widoczność w Viewporcie) oraz aparatu (widoczność na renderze). Możesz je ustawić i zakluczować wskazując je myszą i naciskając klawisz i.

A Ty co o tym myślisz?