Duplikacja postaci na filmie

Etap 6: Podziel film na dwie części.

W tej części pracy musimy znaleźć miejsce, w którym nasz film będzie trzeba przeciąć. Chodzi o moment, w którym osoba zmieniła położenie z lewej strony na prawą. Chcemy mieć w naszym filmie dwie osoby stojące spokojnie obok siebie, zatem film trzeba przejrzeć i wybrać odpowiedni moment w czasie, gdy zmienia się pozycja.

 

 

Krok 1: Znajdź pozycję w czasie.

Kliknij LPM na pasek filmowy i przytrzymaj klawisz myszy. Następnie przesuń mysz w lewo lub w prawo, aby zobaczyć co działo się na filmie. Przewijaj do momentu, aż osoba będzie stała spokojnie po prawej stronie. Na samym początku tego fragmentu zatrzymaj wskaźnik czasu. Jeżeli obraz będzie zakłócony lub zacznie migać podczas przesuwania wskaźnika czasu, możesz potrzebować odświeżenia filmu w pamięci. W takim przypadku (jeżeli widzisz jakieś błędy) naciśnij przycisk Refresh Sequencer (ang.: odśwież sekwencer).

Odświeżanie sequencera

Odświeżanie sequencera

 

 

Krok 2: Przetnij pasek wideo aby utworzyć dwa fragmenty.

Jeżeli masz wybrane miejsce w czasie, w którym film należy podzielić, naciśnij na klawiaturze klawisz K. Przy zaznaczonym pasku, spowoduje to przecięcie paska na pół. W efekcie tego powstaną dwa paski, jeden po lewej stronie, a drugi po prawej względem bieżącej pozycji w czasie. Pasek z prawej strony będziemy musieli umieścić pod paskiem znajdującym się po lewej stronie. Sytuacja po przecięciu pasków widoczna jest na obrazku.

Sytuacja po przecięciu paska

Sytuacja po przecięciu paska

 

 

Krok 3: Zaznacz prawy pasek (RMB).

Kliknij prawym przyciskiem myszy w prawy pasek, aby go zaznaczyć. Zauważ, że spowoduje to odznaczenie lewego paska. Zaznaczony powinien pozostać tylko pasek prawy.

 

 

Krok 3: Przesuń prawy pasek pod pasek lewy, wykorzystując przygotowane pod nim miejsce.

Naciśnij G, aby włączyć tryb przesuwania paska, i używając myszy, przesuń pasek jeden poziom w dół, i ustaw go pod lewym paskiem. Lewy pasek będzie teraz górnym paskiem, a prawy pasek stanie się dolnym paskiem. Dolny pasek powinien być tak ustawiony, aby zaczynał się od początku filmu (nie można zostawić odstępu od czasu pierwszej klatki, bo na filmie pojawi się dziura).

Tak wygląda złe ustawienie pasków:

Złe ustawienie pasków

Złe ustawienie pasków

Poniżej możesz zobaczyć dwa dobre ustawienia pasków. W pierwszym, określonym jako „OK” każdy z pasków zaczyna się w klatce 1. Jest to akceptowane, jednak często film nie jest idealnie przycięty i część materiału nagranego na początku chcesz pominąć. W takim przypadku możesz przesunąć pasek nawet PRZED pierwszą klatkę – spowoduje to jego automatyczne obcięcie. Blender będzie renderował film zaczynając od pierwszej klatki, zatem to, co wystaje w pasku przed nią w czasie, zostanie pominięte.

Paski idealnie wyrównane

Paski idealnie wyrównane

Paski dobrze ustawione

Paski dobrze ustawione

W praktyce możesz oba paski ustawić tak, aby wystawały przed pierwszą klatkę – oba zostaną przycięte odpowiednio do tej pierwszej klatki. Możesz także wprowadzić więcej rozcięć i odpowiednio ułożyć wszystkie fragmenty filmu, komponując z nich większą całość. Sztuka odpowiedniego składania fragmentów filmu z części nazywa się montażem.

Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

A Ty co o tym myślisz?