Edytor Nodów: Defocus 7

Nod przeznaczony jest do kontroli głębi ostrości.

Tłumaczę także co to jest głębia ostrości oraz jak przebiegają promienie światła, czyli dlaczego zamykanie przesłony pomaga zwiększyć ostrość obiektów poza polem ostrości.

7 thoughts on “Edytor Nodów: Defocus

  1. Odpowiedz Adam G Kwi 13,2015 09:01

    Adam G

    Witam.
    Mam problem z odbiciem w „lustrze” przedmiotu z teksturą. Chodzi o użycie noda „Defocus”.
    Scena składa się z lustra leżącego płasko na którym stoi przedmiot. Kamera widzi oba przedmioty lekko z góry (około 45 stopni). Defocus rozmywa dolną (bardziej oddaloną) część przedmiotu. Odbicie przedmiotu w lustrze jest nieostre, ale tylko tuż pod przedmiotem. Część lustra bliżej kamery odbija już ostry przedmiot, mimo iż odbity obraz przedmiotu (optycznie) jest najdalej.
    Czy można zmusić Blendera 2.72 (blender render) do renderowania obrazu zgodnie z prawami optyki?

  2. Odpowiedz Alan Cze 15,2014 17:04

    na youtube już pisałem, ale nie odpisał mi nikt, więc zapytam tutaj, otóż czemu w nodzie defocus nie mam samples? i wgl wydaje mi sie że jak renderuje to tak, jakby nody nie miały wpływu na nic bo render caly czas taki sam jest

    • Odpowiedz piotao Lip 2,2014 22:17

      Wygląda na to, że Samples został usunięty. W moim blenderze, w jednej z ostatniej kompilacji też nie ma tego checkboxa. Aby renderować tak, jak ma być na końcu, wyłącz Preview.

  3. Odpowiedz Gbpc Lip 8,2013 09:27

    Na minucie 8 (7 sekund) włączyłeś tryb Blender Game :D

  4. Odpowiedz Jary Sty 26,2013 21:29

    Odnoszę wrażenie, że w aktualnie chyba najnowszym blenderze t.j. 2.65 w Nodzie Defocus opcje Max Blur oraz Threshold działają na odwrót wraz z używaniem suwaka, ale to chyba nie robi większej różnicy.
    Pozdrawiam! ;)

A Ty co o tym myślisz?