Edytor Nodów: Dilate/Erode 4

Prosty nod, stanowiący połączenie dwóch przeciwstawnych funkcji: powiększania lub pomniejszania obszarów jasnych i ciemnych.

Nadaje się do zwiększania zasięgu masek lub pogrubiania krawędzi.

4 thoughts on “Edytor Nodów: Dilate/Erode

  1. Odpowiedz piter600 Lis 16,2013 17:27

    Witam,
    na początku chciałem podziękować za genialny kurs.

    Mam pytanko, dlaczego u mnie nie ma kanału alfa w nodzie Render Layers? Jeśli do noda Image wczytam jakis obrazek z alfą (np. png) to wszystko jest jak należy. Natomiast jak wyrenderuje coś to nie mogę z tego wyjąć alfy. W ustawieniach renderowania mam ustawione rozszerzenie png i RGBA.

    • Odpowiedz piotao Lis 17,2013 22:18

      A zobacz, czy na panelu Render Layers (ten między Render a Scene) masz włączony render pass o nazwie Combined.

    • Odpowiedz Arek Lis 18,2013 05:20

      Dodatkowo musisz jeszcze mieć w panelu Render wybrane:
      Dla Internal Render (Blender Render) – w zakładce Shading – Alpha – Transparent
      Dla Cycles – w zakładce Film zaznaczone Transparent

      • Odpowiedz piter600 Lis 19,2013 19:54

        Dzięki, pomogło tak jak Arek napisał zaznaczenie opcji Transparent w panelu Render. Combined miałem wcześniej włączone.

A Ty co o tym myślisz?