Edytor Nodów: Z-Combine 4

Nod do łączenia obrazów z użyciem głębi.

Wykorzystuje informacje o głębi obrazu, aby określić, który fragment zasłania który, dzięki czemu można łączyć obraz ze sceną w pełnym trójwymiarze. Pokazuję także jak zapisać głębię obrazu w pliku, używając formatu OpenEXR.

4 thoughts on “Edytor Nodów: Z-Combine

  1. Odpowiedz ADDJAR Maj 16,2012 10:20

    Tak nieśmiało dodam jak ustawić głębie ostrości?

    • Odpowiedz piotao Maj 16,2012 10:25

      Zależy, czy w to blender, czy cycles. W Blenderze w panelu obiektu po zaznaczeniu kamery masz Depth of Field (DoF), ustawiasz odległość od ‚celu’. Potem w nodach dodajesz Defocus i konfigurujesz go (zrobię o tym tutorial). W Cycles wystarczy określić DoF i od razu widać zmianę.

  2. Odpowiedz ADDJAR Maj 15,2012 20:36

    Ja mam takie pytanie niekoniecznie do Noda Z-Combine
    Jak za pomocą Nodów zrobić efekt rozmycia tła z „ostrym” pierwszoplanowym obiektem?

    • Odpowiedz piotao Maj 16,2012 07:11

      Jest parę technik. Najprostsza, to ustawić głębię ostrości tak, aby obiekt znajdował się w obszarze ostrym. Inne sposoby sprowadzają się do wymaskowania obiektu na różne sposoby, i rozmycia tła.

A Ty co o tym myślisz?