Tekstury bitmapowe można samemu utworzyć w edytorze UV bezpośrednio w Blenderze.
Ta część dotyczy trybu Texture Paint dostępnego w Edytorze UV. Dzięki temu narzędziu można samodzielnie, bez dodatkowych programów graficznych tworzyć tekstury 2D bezpośrednio w Blenderze! W trakcie filmu pokazuję jak tworzyć tekstury bezszwowe, czyli takie, które po ułożeniu obok siebie nie będą miały wyraźnych granic.
Witam. Mam problem z malowaniem po obiekcie w texture paint mode. Pędzel maluje mi na przestrzał obiektu i nie potrafię tego wyłączyć.
Na obiekcie jest nałożony modyfikator „mirror”. I jak maluje po pierwszym obiekcie, również mam malowane na drugim, i to jest ok. Natomiast problem stanowi to, że jak maluje jedną ściankę obiektu, to po linii prostej maluje mi się ta ścianka która jest za nią (tak na przestrzał). Z góry dziękuje za pomoc.
Witam, czy da się jakoś skopiować mapę UV na inny obiekt (ten drugi obiekt jest duplikatem pierwszego)? Wiem, że już coś o tym jest na necie, ale chciałem poznać inne sposoby, aha i sory jak PKB już coś o tym mówił… Z góry dzięki. :)
Zaznacz obiekty tak, aby w ostatnim była mapa UV, którą chcesz przekopiować, i wciśnij Ctrl+L. W menu będzie opcja na kopiowanie UV map.
Dzięki! :) Ale znalazłem wcześniej (nie wiem czy byłem ślepy jak przeglądałem Google). Z drugiej strony – bardzo szybka odpowiedź.
Witam, jednak w liście też tego nie było.Okazało się, że po prostu musiałam zmienić na paint mode z view mode i wówczas miałam już wszystkie opcje wymienione w tutorialu. Dziękuję za odpowiedź i pozdrawiam.
Witam,mam wersję 2,66 i nie mogę odnaleźć ani polecenia Image Painting,ani ikonki z pędzelkiem. Gdzie to się ukrywa? A może robię coś nie tak? Z góry dziękuję za pomoc.
Witaj, w nowszych wersjach może to być lista rozwijana, która domyślnie ustawiona jest w pozycji ‚View’.