Fluid – Domain 2

Domena jest przestrzenią, w której przeprowadzamy symulacje płynów.

W materiale wideo przedstawiam szczegóły ustawień i działania domeny dla symulacji płynów. Domena jest taką specjalną przestrzenią, która ogranicza obszar symulacji, aby Blender nie liczył za długo. Niedawno NVIDIA z okazji premiery Tytan-Z pokazała tzw. bezsiatkowy zunifikowany symulator, w którym nie ma tego ograniczenia (można także jednocześnie z płynami symulować dymy, ogień, bryły sztywne i miękkie, itp.). Niestety, rozwiązanie NVIDII wymaga karty NVDII, i to bardzo potężnej, a poza tym w Blender jeszcze nie mamy tego kodu. Ale pomarzyć o bezsiatkowych symulacjach możemy. Wtedy domena nie byłaby potrzebna, ale na razie jest i dlatego zapraszam do oglądania!

2 thoughts on “Fluid – Domain

  1. Odpowiedz Jacol Cze 17,2015 12:31

    Witam serdecznie,
    mam pomysł, aby przygotować symulację mieszania cieczy w różnych kolorach. Proszę o podpowiedź, jaką metodą można taką animację stworzyć. Z góry dziękuję.

  2. Odpowiedz Kamil1064 Cze 10,2014 17:30

    Warto pamiętać o tym, że jak podglądamy symulację, która jeszcze trwa i wciśniemy ESC to owszem kończy to animację i przesuwa na punkt początkowy ale niestety także przerywa przeliczanie symulacji :)

A Ty co o tym myślisz?