Fluid – Fluid 3

Płyny, fluidy, ciecze, bolidy! Teraz więcej na temat samego Płynu.

Kolejna część materiałów na temat symulacji cieczy w Blenderze, tym razem tłumaczę do czego służy Fluid. Jest to po prostu własność obiektu, który informuje symulator, skąd ma się brać płyn wewnątrz domeny.

3 thoughts on “Fluid – Fluid

  1. Odpowiedz Patrycjusz Warzyński Gru 21,2016 23:11

    Dzieje się tak dlatego że w Domain, masz ustawione w Temp ostatni fluid który został wykonany, w miejscu temp wpisz nową lokalizację/nazwę fluidu, obejrzyj film „Fluid – Domain” i będziesz wiedział o co chodzi. Trochę po terminie odp. ale może przyda się, szkoda że się tyle namęczyłeś :)

  2. Odpowiedz Rafał Z Lip 7,2014 01:02

    Witam. Dopiero zacząłem prace z blenderem, zrobiłem kilka prac w oparciu o tutoriale z yt. I nagle pojawił mi się problem. Mianowicie chodzi o animacje wody. Problem polega na tym że, tworząc „Domain” np dla „cube’a” w zakładce „fluid” od razu na starcie zmienia mi się on w jakąś bryłę wodo-podobna, zamiast stać się naczyniem dla innych obiektów z których chce zrobić wodę. Przeinstalowałem blendera, zrobiłem format komputera nic to nie dało. Mam grafikę Asus HD 7850 OC II, 16gb ramu i procesor i5-2500k intela, zrobiłem aktualizację sterowników grafiki do najnowszych i wydaje mi się że od tego momentu zaczęły się problemy, ale pewności nie mam. Czy możliwe że sterowniki od grafiki mają wpływ na to? Nie mam pojęcia co zrobić? Dodam tylko że wcześniej działał mi dobrze ten program i też udało mi zrobić projekt z użyciem animacji wody.Bardzo proszę o pomoc. Mój adres mailowy to zajawtt@wp.pl

    • Odpowiedz piotao Sie 28,2014 17:23

      Domena w trakcie symulacji przyjmuje kształt symulowanego płynu. To normalne zachowanie. Obejrzyj tutki na temat Domeny i fluidów, zobaczysz, jak można włączyć aby była widoczna jako np. cube.

A Ty co o tym myślisz?