Fluid – Obstacle 9

Przeszkody to dla nas motywacja, aby je pokonywać!

Aby obiekty stawiały płynom opór, należy wykorzystać obiekt typu obstacle, którego własności w tym tutorialu omawiam. Zapraszam do oglądania!

 

9 thoughts on “Fluid – Obstacle

  1. Odpowiedz Spectrophobia Mar 14,2016 19:14

    Mam mały problem z tym fluidem. Mianowicie kiedyś wszystko sprawnie działało, ale teraz coś się stało i gdy naciskam „bake” nie ładuje animacji. Czekałem bardzo długo a kreska ani drgnęła. Nie wiem co z tym zrobić.

  2. Odpowiedz Michał Lut 16,2015 15:09

    Witam,

    potrzebuję pomocy w symulowaniu fludiu w blenderze. Mianowicie mam model obj samochodu i chcę zrobić aby z góry prysnęła na niego farba , woda itp. Niestety mam problem ponieważ na dachu i masce wszystko ładnie koliduje, natomiast płyn nie chce ściekać po ściankach drzwi. Próbowałem już zmniejszyć siatkę obiektu do low poly z 500,00 faces do 130,00 niestety i to nie pomaga. Próbowałem już robić z fluidu oraz inflow niestety efekt ten sam, cały czas nie chce spływać po drzwiach.

    Proszę o pomoc, dlaczego tak się dzieje?

    Foto poniżej –< http://pl.tinypic.com/r/2ias6ts/8

    • Odpowiedz piotao Lut 16,2015 20:39

      Myślę, że najlepiej zrobisz, gdy porozmawiamy o tym na forum. Znajdź odpowiedni dział, i tam przedstaw swój problem – będzie pewnie więcej osób, które zabiorą głos, a wszystko z korzyścią dla rozwiązania problemu :)

  3. Odpowiedz rafal Cze 16,2014 17:24

    mam problem z „przenikaniem” płynu przez przeszkody. mam zrobioną puszkę i chciałbym aby z niej wylewał się płyn, a dokładniej przez jej otwór. i płyn wylewa się przez otwór, ale równocześnie „przecieka” przez ściany puszki.
    pisząc przecieka mam na myśli, że nie dopasowuję się idealnie do ścianki od środka, tylko w niektórych miejscach ją przebija. przy zwiększaniu rozdzielczości jest mniej tych przebić, ale dalej są one (przebicia) widoczne. można coś z tym zrobić?

    • Odpowiedz piotao Lip 2,2014 22:15

      Pomaga gdy zwiększysz rozdzielczość domeny przy symulacjach. W praktyce obstacle tworzy się cieńsze, niż trzeba, a potem pokrywa się je obiektami które są nieco szersze, aby ukryć to przenikanie.

  4. Odpowiedz piotao Cze 8,2014 16:50

    To zależy od tego, w jakim będą zapisane formacie. Najprostsze mapy to zwykłe obrazki, np. PNG. I takie Blender wciąga bez problemów.

  5. Odpowiedz matek43 Cze 8,2014 14:51

    Czy Blender może importować mapy wysokościowe (przepraszam jak było tłumaczeone w jakimś tam filmie :) )?

A Ty co o tym myślisz?