Forum Polskiego Kursu Blendera

Kurs Blendera dla wszystkich Polaków!

Jak oświetlać wnętrza? (tutorial)

Autor Wątek: Jak oświetlać wnętrza? (tutorial)  (Przeczytany 17357 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline smm

  • Zaawansowany użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 1277
  • Reputacja +123/-1
    • Zobacz profil
Odp: Jak oświetlać wnętrza? (tutorial)
« Odpowiedź #30 dnia: 20161117, 20:49:17 »
Chyba związane z wątkiem to zapytam tutaj...

Nie wiem czy to normalne, wcześniej chyba tak nie było:
Zauważyłem taką rzecz,
- Uruchamiam "świeżego" Blendera 2.78 ze standardowymi "startowymi" ustawieniami
- Dodaje Plane`a,
- Światło punktowe o mocy np: 200
- Dodaje po środku Cub`a
- Wszystko ze zwykłym domyślnym materiałem Diffuse
Uruchamiam Render Cycles GPU w Viewporcie przy domyślnych (ustawieniach w zakładce Render), 32 sample, liczenie trwa ~ 3sec.

Ale wystarczy że dodam do sceny drugiego dużego "obejmującego" całą scenę Cub`a i render w viewporcie strasznie zwalnia, i liczenie już trwa ~15 sec.
To wszystko przy łącznie 20 wierzchołkach, zero tekstur itd... jak próbuje robić jakiś bardziej skomplikowany interior to o podglądzie Renderze w Viewporcie mogę w ogóle zapomnieć tak muli :(
Co jest grane?
To zupełnie normalne. W pierwszym przypadku światło odbija się od obiektu i tylko raz i obliczenia trwają krótko. W drugim przypadku światło odbija się od ścian wielokrotnie i obliczenia trwają długo. W Oknie Properties/Render/Light Paths możesz ograniczyć bądź zwiększyć ilość odbić.

Offline pouln

  • Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 141
  • Reputacja +4/-0
  • jestem tu nowy!
    • Zobacz profil
Odp: Jak oświetlać wnętrza? (tutorial)
« Odpowiedź #31 dnia: 20161117, 20:59:33 »
Zasadę rozumiem, wydawało mi się jednak, że kiedyś szybciej liczydło działało, ale widocznie do mylne odczucie...
Tak czy inaczej ciężko pracuje się na bardziej skomplikowanych wnętrzach...

Offline Ancestor

  • Ekspert
  • *
  • Wiadomości: 2236
  • Reputacja +59/-1
  • jestem tu już od pewnego czasu!
    • Zobacz profil
    • Black Grom Studio
Odp: Jak oświetlać wnętrza? (tutorial)
« Odpowiedź #32 dnia: 20161118, 13:50:49 »
No jasne że zwalnia, box otacza światło i fotony czy co to tam teraz jest liczone, odbijają się po naście razy, nie ma bata, musi zwolnić. W otwartej scenie mają tych odbić kilka... Geometria nie ma tu aż takiego znaczenia.
W ustawieniach renderowania w zakładce Light Paths możesz pokombinować z Max i Min bounces, wyłączyć Caustykę, (to głównie spowalnia)

Offline pouln

  • Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 141
  • Reputacja +4/-0
  • jestem tu nowy!
    • Zobacz profil
Odp: Jak oświetlać wnętrza? (tutorial)
« Odpowiedź #33 dnia: 20161118, 17:22:50 »
Kombinuje, kombinuje, z szumem najbardziej i jak to w końcu jest z tym Clamp`em?

Przy ust. bardzo niskim Clamp Indirect np; 0.03 czy 0.010 przy materiałach Glossy szum co prawda znika ale znikają też praktycznie wszystkie odbicia, zwiększając parametr do np; 3.00 nie ma w zasadzie żadnej różnicy jeśli chodzi o szum jak przy 0.00.
Podobnie u mnie nie ma żadnej różnicy przy zaznaczonej opcji Multiple Importacne; 512, 1024 czy 2048... nic w kwestii ziarna się nie zmienia.

Jedynie Filter Glossy ustawiony na np; 5.00 daje wyraźną redukcję ziarna, przy "niezabijaniu" refleksów.
« Ostatnia zmiana: 20161118, 18:01:37 wysłana przez pouln »


Offline RezZer

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 9
  • Reputacja +0/-0
  • jestem tu nowy!
    • Zobacz profil
Odp: Jak oświetlać wnętrza? (tutorial)
« Odpowiedź #35 dnia: 20170113, 03:08:59 »
a bez cycles?

Offline jubi

  • Moderator Globalny
  • Zaawansowany użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 1251
  • Reputacja +118/-3
  • Kraków
    • Zobacz profil
    • http://www.zgodzinski.com
Odp: Jak oświetlać wnętrza? (tutorial)
« Odpowiedź #36 dnia: 20170113, 11:44:05 »
W Blender Internal też się da użyskać dobre efekty, ale jest dużo trudniej. Trzeba dokładnie wiedzieć jak zachowuje się światło i pokierować nim całkowicie ręcznie w kierunku efektu który chce się uzyskać, co oznacza użycie kilkunastu albo i kilkudziesięciu lamp na raz. Tu jest przykład:

https://www.youtube.com/watch?v=0wVYwKxT0Cs
https://www.youtube.com/watch?v=xgMbXxg4RIs

Offline Kosak

  • Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 90
  • Reputacja +5/-0
    • Zobacz profil
Odp: Jak oświetlać wnętrza? (tutorial)
« Odpowiedź #37 dnia: 20170131, 09:00:31 »
Wiecie coś więcej związku z projektem Armory3d (http://armory3d.org/)? Dobrze zrozumiałem że aktualnie wersja testowa jest płatna a potem ma to być dostępne za darmo? Wiadomo coś kiedy mogło by to nastąpić?

Tags:
 

© Polski Kurs Blendera, CC-BY, 2014