Forum Polskiego Kursu Blendera

Kurs Blendera dla wszystkich Polaków!

Ustawanie efektów podczas skoku

Autor Wątek: Ustawanie efektów podczas skoku  (Przeczytany 1563 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline smm

  • Zaawansowany użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 1281
  • Reputacja +123/-1
    • Zobacz profil
Ustawanie efektów podczas skoku
« dnia: 20150124, 20:34:48 »
Przyjechał do mnie siostrzeniec na ferie i żeby ciągle nie grał pomyślałem, że zrobimy swoją grę (:
Nigdy wcześniej gry 3d nie robiłem, ale nauka jakoś idzie. Mamy już zrobiony kawałek świata i postać. Wszystko opiera się o kostki logiki i żadnych skryptów nie używamy. Gra się z widoku pierwszoosobowego i docelowo będzie to przygodówka (mam nadzieję). Podczas tworzenia postaci napotkałem problem z którym nie mogę sobie poradzić. Zrobiłem animację "kiwania" się kamery podczas chodzenia i odgłosy butów, ale nie mogę wykombinować jak zrobić, żeby efekty te ustawały jak postać podskoczy lub znajduje się w powietrzu. Macie może jakiś pomysł?

Offline Kamil1064

  • Ekspert
  • *
  • Wiadomości: 3845
  • Reputacja +164/-1
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
Odp: Ustawanie efektów podczas skoku
« Odpowiedź #1 dnia: 20150125, 19:15:16 »
Bez skryptów to będzie ciężko z grą ;D
Nie znam BGE, może jest jakaś opcja, która daje "znak" gdy nie stykasz się z ziemią.
Nie ważne ile razy upadłeś, ważne ile razy się podniosłeś.

Offline smm

  • Zaawansowany użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 1281
  • Reputacja +123/-1
    • Zobacz profil
Odp: Ustawanie efektów podczas skoku
« Odpowiedź #2 dnia: 20150125, 21:47:10 »
Tak, jest sensor od kolizji i aż się za głowę złapałem, że go wcześniej nie widziałem (: Problem praktycznie rozwiązany, tylko trzeba powierzchnie na których można stać pooddzielać od reszty i ustawić, żeby tylko podczas kolizji z nimi efekty były aktywowane. Inaczej dźwięk chodzenia słychać również gdy podczas skoku dotyka się ściany.

Offline Piotr

  • Administrator
  • Ekspert
  • *
  • Wiadomości: 3938
  • Reputacja +193/-8
  • Płeć: Mężczyzna
  • BFCT
    • Zobacz profil
    • Polski Kurs Blendera
Odp: Ustawanie efektów podczas skoku
« Odpowiedź #3 dnia: 20150126, 17:48:47 »
Możesz wykorzystać wykrywanie kolizji z materiałem lub z property w sensorze collision, ale może być prościej zrobić podczas skoku zmianę stanu gry - używając states. Wtedy możesz dodać do sytuacji, gdy jesteś w powietrzu inną klawiszologię - np. pomyśl o bezwładności i ograniczeniu sterowania w powietrzu... To jest też wstęp do zrobienia odmiennej klawiszologii i fizyki sterowania np. gdy wsiadasz do pojazdu, lub gdy postać płynie.
W odmiennym stanie gry możesz po prostu nie generować dźwięków :)
-piotr-

Offline smm

  • Zaawansowany użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 1281
  • Reputacja +123/-1
    • Zobacz profil
Odp: Ustawanie efektów podczas skoku
« Odpowiedź #4 dnia: 20150126, 19:12:15 »
Dobry pomysł, muszę o tym poczytać. Właśnie zastanawiałem się do czego służą te kwadraciki co wyglądają jak warstwy (:

Offline Kosak

  • Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 90
  • Reputacja +5/-0
    • Zobacz profil
Odp: Ustawanie efektów podczas skoku
« Odpowiedź #5 dnia: 20150127, 21:14:15 »
Jeśli chodzi o odgłos stąpania to można utworzyć mały sensorek w postaci cube, który będzie umieszczony pod postacią a w przypadku wody - wykluczyć go sensorem, który będzie wykrywał tylko wodę.

Tags:
 

© Polski Kurs Blendera, CC-BY, 2014