Forum Polskiego Kursu Blendera

Kurs Blendera dla wszystkich Polaków!

Problem z obracaniem postaci

Autor Wątek: Problem z obracaniem postaci  (Przeczytany 1125 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline andre22

• Przybysz
  • *
  • Reputacja +0/-0
  • jestem tu nowy!
Problem z obracaniem postaci
« dnia: 20150201, 15:37:00 »
Witam,
nie znam się na Blenderze, mam do zrobienia projekt postaci sterowanej klawiaturą. Zrobiłem postać, scenę, tzw. fizykę, animację chodu postaci  i ruch w kostkach logiki (do przodu, w lewo, w prawo). Problem polega na tym, że moja postać idzie do przodu, ale już przy skręcie np. w prawo, nie obraca się o kilka stopni "tylko" po osi z jak zaplanowałem w aktuatorze motion. Obraca się jednocześnie w dwóch a nawet trzech kierunkach (np. po osi y i z albo x, y i z inaczej mówiąc przewraca się). Dokładnie problem widać jak wcisnę P z włączoną opcją Show phisics visualization w menu Game. Wtedy widać, że przy obrocie czerwony kwadrat koliduje z innym kwadratem. Wie ktoś jak taki problem rozwiązać? Domyślam się, że nie jest to trudne bo nie spotkałem nigdzie takiego wątku a przeszukałem pół Internetu:)

Offline Piotr

• Administrator
  • Ekspert
  • *
  • Reputacja +189/-8
  • BFCT
    • Polski Kurs Blendera
Odp: Problem z obracaniem postaci
« Odpowiedź #1 dnia: 20150201, 15:49:50 »
Akutator mam nadzieję ustawiłeś na transformacje lokalne? (wciśnięte L)? Poza tym - należy zaaplayować wszystkie transformacje na obiekcie z wyjątkiem przesunięcia, więc ctrl+a, a potem rotation&scale obowiązkowo.
-piotr-

Offline andre22

• Przybysz
  • *
  • Reputacja +0/-0
  • jestem tu nowy!
« Odpowiedź #2 dnia: 20150201, 22:20:16 »
Dzięki, działa na prostym przykłądzie. L jest wciśnięte automatycznie więc nie musiałem tego robić, czyli problem był w ctrl+a ->rotation&scale, tego nie wiedziałem. Trzy dni nad tym siedziałem:). Szacunek dla ludzi, którzy mają wiedzę.
Jak skończę całość napiszę czy tam też działa.
Pozdrawiam.

Offline Piotr