Forum Polskiego Kursu Blendera

Kurs Blendera dla wszystkich Polaków!

rozmycie na przeźroczystym tle [problem!]

Autor Wątek: rozmycie na przeźroczystym tle [problem!]  (Przeczytany 819 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline evilferber

  • Przybysz
  • *
  • Wiadomości: 1
  • Reputacja +0/-0
  • jestem tu nowy!
    • Zobacz profil
rozmycie na przeźroczystym tle [problem!]
« dnia: 20150222, 09:34:41 »
Mam problem, wiem że kanał alpha nie musi być po prostu przeźroczysty lub nie przeźroczysty, może być np. troszke przeźroczysty ;D. I dlatego właśnie chciałem wyrenderować animację spadających błyszczących monet które by się mieniły do PNG (pnga). Niestety gdy w Passes odznaczam "sky" to cała moja praca w kompozytorze praktycznie idzie na marnę, bo nagle node "Glare" przestaje dawać poświatę na zewnątrzn monet (czyli na przeźroczyste tło - moim zdaniem pixele powinny być troszke żółte i troszke przeźroczyste).

Co jest k. grane? Czemu tak się dzieje i co mam kliknąć żeby node glare rozmazywał na przeźroczystym tle moje monety.

Tak, wiem że można ustawić np. zielone tło a potem w gimpie zamienić zielony kolor na transparentny, ale to nie o to chodzi by sobie życie utrudniać, za dużo mam klatek tej animacji, a pewnie w jakiś łatwy sposób można to naprawić (pewnie jeden checkbox uktyty gdzieś głęboko w blenderze ;D Tak jak zazwyczaj :D)

Offline smm

  • Zaawansowany użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 1281
  • Reputacja +123/-1
    • Zobacz profil
Odp: rozmycie na przeźroczystym tle [problem!]
« Odpowiedź #1 dnia: 20150222, 10:28:15 »
Temat inny, ale chodzi o to samo, to kwestia w jaki sposób Blender radzi sobie z kanałem alpha.
http://polskikursblendera.pl/forum/index.php?topic=1267.0
Proponuje podłożyć sobie czarne tło w kompozytorze, ustawić Glare tak jak Ci odpowiada, potem usunąć tło i zapisywać wszystko w formacie EXR. Potem jak wczytasz taki EXR do Blendera, to zobaczysz, że glare niby dalej nie ma, ale jak podłożysz jakiś obrazek pod spód to wszystko się pojawi jak trzeba.
« Ostatnia zmiana: 20150222, 10:34:14 wysłana przez smm »

 

© Polski Kurs Blendera, CC-BY, 2014