Forum Polskiego Kursu Blendera

Kurs Blendera dla wszystkich Polaków!

Opóźnienie ruchu przy animacji postaci w grze

Autor Wątek: Opóźnienie ruchu przy animacji postaci w grze  (Przeczytany 1919 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Zuuja

• Nowy użytkownik
  • *
  • Reputacja +1/-0
  • jestem tu nowy!
Opóźnienie ruchu przy animacji postaci w grze
« dnia: 20150426, 10:54:55 »
Witam,
ogólnie rzecz biorąc jestem nowa w robieniu gier, a wcześniej, głównie dzięki PKB (choć na forum byłam raczej martwym użytkownikiem i w sumie regularnie zaczęłam zaglądać tu niedawno, aczkolwiek i tak zawsze gdy wchodziłam na jakiś temat już padła w nim odpowiedź, więc nie miałam okazji nikomu pomóc), zajmowałam się raczej mniej lub bardziej sensownie modelowaniem i animacją.

Teraz próbuję zrobić prostą grę i jak na razie udało mi się zrobić radośnie biegający sześcianik z dwoma (złożonymi z prostopadłościanów) nogami. Wszystko wygląda pięknie i płynnie dopóki nie spróbuje się go przemieścić przy pomocy jednego kliknięcia, kiedy to mój charakter najpierw się przesuwa, a dopiero potem podskakuje co wygląda zupełnie bezsensownie. Stąd moje pytanie o sposób na to by po kliknięciu przycisku opóźnić ruch o kilka klatek.

Offline Piotr

• Administrator
  • Ekspert
  • *
  • Reputacja +190/-8
  • BFCT
    • Polski Kurs Blendera
Odp: Opóźnienie ruchu przy animacji postaci w grze
« Odpowiedź #1 dnia: 20150427, 14:24:47 »
Masz na to generalnie kilka sposobów, ale dwa wydają się dość proste.

1. Przygotuj odpowiednią "spowolnioną" na początku animację i użyj takiej - to rozwiązanie wbrew pozorom bardzo proste i daje najlepsze efekty.

2. Użyj swojej starej animacji, ale wprowadź opóźnienie w logick bricks za pomocą kostki delay. Też proste, ale wymaga dodania nowej logiki do gry i po pewnym czasie jest trudniejsze do opanowania, zwłaszcza, gdy masz ochotę w ten sposób sterować animacjami.