Forum Polskiego Kursu Blendera

Kurs Blendera dla wszystkich Polaków!

obrót postaci w grze

Autor Wątek: obrót postaci w grze  (Przeczytany 1157 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Avenus

  • Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 64
  • Reputacja +0/-1
  • jestem tu nowy!
    • Zobacz profil
obrót postaci w grze
« dnia: 20150714, 21:20:39 »
Witam. Pracuje właśnie nad programowaniem gry w blendrze - soccer game, gdzie jest 2 bramkarzy i kilka zawodników. Na razie programuje ruch bramkarza. I jak włączam grę to sterowaniem bramkarzem 1 idzie tak jak chce, natomiast jak zaczynam sterować bramkarzem 2 to w tym czasie rusza się 1 bramkarz.
2 bramkarza duplikowałam przez 1 bramkarza. Może temu? Nie wiem jak poprawić, żeby przy sterowaniu ruchem np. bramkarza 1 , bramkarz 2 stał w miejscu. Zależy mi na czasie, bo akurat w okresie wakacyjnym mam oddać projekt na zaliczenie.

Offline antek

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 38
  • Reputacja +1/-2
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
Odp: obrót postaci w grze
« Odpowiedź #1 dnia: 20150826, 10:34:50 »
nie znam się zbyt dobrze, pracuję w bge dopiero od niedawna ale wydaje mi sie że możesz zrobić cos takiego
1) stan oczekiwania dla bramkarza. dodajesz 2 stan w logic editorze i ustawiasz mu opcję że dobiero kiedy klikniesz jakiś klawisz(sensor keyboard) to przechodzi w pierwszy stan(actulator state(set state)). ale to zadziała tylko kiedy każdy z bramkarzy ma oddzielną logikę i na przykład inny klawisz aktywujący.
2) możesz też zrobić tak że ze stanu czynnego przechodzi w stan bierny kiedy na przykład kamera znajduje się za nim.
3)albo że kiedy jeden bramkarz ma włączony stan czynny to wysyla drugiemu wiadomość(actulator message) pod wpływem której tamten pierwszy przechodzi w stan bierny.


zrobilem mala scene wyjasniajaca o co chodzi
sa 2 kostki maja takie same klawisze do poruszania sie(asdw),ale mimo tego rusza sie tylko kostka 1.
aby uaktywnic kostke nr 2 i dezaktywowac kostke nr 1 kliknij "2", aby odwrocic operacje kliknij "1"
« Ostatnia zmiana: 20150826, 12:48:40 wysłana przez antek »

Tags:
 

© Polski Kurs Blendera, CC-BY, 2014