Forum Polskiego Kursu Blendera

Kurs Blendera dla wszystkich Polaków!

Substance Painter/Designer

Autor Wątek: Substance Painter/Designer  (Przeczytany 15406 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline SirGorn

  • Ekspert
  • *
  • Wiadomości: 1540
  • Reputacja +98/-4
  • Płeć: Mężczyzna
  • .
    • Zobacz profil
    • facebook.com/xsirgorn
Odp: Substance Painter/Designer
« Odpowiedź #90 dnia: 20160606, 20:03:23 »
widziałem, ale cena zaporowa - 250 punktów, czyli 19€ ;P

Offline winhelp

  • Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 161
  • Reputacja +13/-0
  • Płeć: Mężczyzna
  • Miłego dnia!
    • Zobacz profil
Odp: Substance Painter/Designer
« Odpowiedź #91 dnia: 20160606, 23:17:10 »
Na Substance Share też można pobrać - chyba nawet za darmo ale mogę się mylić - z jakiś względów ta usługa u mnie nie zagościła...

Offline McGavish

  • Zaawansowany użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 876
  • Reputacja +95/-1
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
    • ArtStation
Odp: Substance Painter/Designer
« Odpowiedź #92 dnia: 20160607, 09:24:33 »
Na Substance Share też można pobrać - chyba nawet za darmo ale mogę się mylić - z jakiś względów ta usługa u mnie nie zagościła...

Tak, niektóre są za darmo i to nawet całkiem niezłe.

Offline Tombom

  • Aktywny użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 386
  • Reputacja +43/-4
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
Odp: Substance Painter/Designer
« Odpowiedź #93 dnia: 20160619, 17:14:59 »
Aktualnie jest promocja na Quixel Suite - $79.00

Offline SirGorn

  • Ekspert
  • *
  • Wiadomości: 1540
  • Reputacja +98/-4
  • Płeć: Mężczyzna
  • .
    • Zobacz profil
    • facebook.com/xsirgorn
Odp: Substance Painter/Designer
« Odpowiedź #94 dnia: 20160619, 18:50:55 »
Ta promocja jest już od pół roku  - taki chłyt matendidowy.

Offline Remik

  • Ekspert
  • *
  • Wiadomości: 2363
  • Reputacja +113/-8
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
Odp: Substance Painter/Designer
« Odpowiedź #95 dnia: 20160619, 20:56:16 »
Reszta wliczona w cenę Photoshopa. ;D Wadą Quixela jest brak samodzielności softowej i moim zdaniem przez to mocno przegrywa z Substancem. Szkoda, bo sam program jest niezły, ale dwie otwarte aplikacje to więcej zżartych zasobów, a mniej zasobów = ograniczone możliwości i dłuższy czas oczekiwania na efekty.

Ja po cichu liczę na nową wersję ShaderMap z wsparciem dla tekstur PBR i mam nadzieje, że się doczekam i nie podniosą mi wersji OpenGL, bo będę całkowicie odcięty od PBR. Taka mam chrapkę na fajne materiały, ale chyba bez wymiany kompa sie nie da. Cóż... postępu się nie zatrzyma. ;)

Offline Marro

  • Aktywny użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 375
  • Reputacja +33/-2
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
    • Marro Portfolio
Odp: Substance Painter/Designer
« Odpowiedź #96 dnia: 20160619, 22:13:57 »
Jest jeszcze mocno niedoceniany 3D-Coat (jest również wersja na Linuxa i Mac-a):

https://www.youtube.com/watch?v=nqZQRxQ7ehU

Co ciekawe - udostępniają darmowe licencje edukacyjne dla zainteresowanych uczelni - na stronce linki  z całego świata. Zainteresowanie uczelni w naszym kraju zerowe. To też o czymś świadczy niestety... :)

http://3dcoat.com/community/academic-program/
« Ostatnia zmiana: 20160619, 22:27:10 wysłana przez Marro »

Offline SirGorn

  • Ekspert
  • *
  • Wiadomości: 1540
  • Reputacja +98/-4
  • Płeć: Mężczyzna
  • .
    • Zobacz profil
    • facebook.com/xsirgorn
Odp: Substance Painter/Designer
« Odpowiedź #97 dnia: 20160623, 21:07:31 »
Dla zainteresowanych, painter na steam -25%

A ja mam dylemat, bo już zacząłem opłacać Live ;P
« Ostatnia zmiana: 20160623, 21:56:36 wysłana przez SirGorn »

Offline Tombom

  • Aktywny użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 386
  • Reputacja +43/-4
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
Odp: Substance Painter/Designer
« Odpowiedź #98 dnia: 20160623, 22:11:47 »
Czekam dalej

 :)

Offline SirGorn

  • Ekspert
  • *
  • Wiadomości: 1540
  • Reputacja +98/-4
  • Płeć: Mężczyzna
  • .
    • Zobacz profil
    • facebook.com/xsirgorn
Odp: Substance Painter/Designer
« Odpowiedź #99 dnia: 20160623, 22:25:57 »
Raczej nie liczyłbym na jeszcze większą przecenę, a teksturowanie to sama przyjemność - sam czekałem parę miesięcy, aż się wkurzyłem i kupiłem Live - czego trochę żałuje, bo teraz miałbym Paintera całego, ale designer też się przydaje ;)

Offline ms.notka

  • Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 97
  • Reputacja +24/-0
    • Zobacz profil
Odp: Substance Painter/Designer
« Odpowiedź #100 dnia: 20160623, 22:46:53 »
No a ja mam mieszane uczucia co do live.
Przede wszystkim zrobienie materiału tak jak chcę to jest dość karkołomna robota, chyba że robimy setny wariant bricków. Karkołomna jak ktoś dopiero poznaje program. A materiałów dostępnych na substance share jest bardzo dużo. Wątpliwości moje dotycza tego, czy ma sens tracić dzień lub dwa na zrobienie materiału, który można by ściągnąc lub kupić.
B2M jest jako samodzielny program nieużywalny. Ewentualnie ja czegoś nie rozumiem, bo mi wbija watermarka na teksturę.

Offline Respect

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 31
  • Reputacja +2/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
Odp: Substance Painter/Designer
« Odpowiedź #101 dnia: 20160808, 22:02:18 »
Algorytmic przyznaje darmowe licencje studentom:
http://www.blendernation.com/2016/08/08/non-blender-free-substance-tools-students-teachers/   :)
Oczywiście jak to jest z takimi licencjami - do niekomercyjnego użytku.
Jeszcze nie wiem, czy są jeszcze jakieś ograniczenia, w jej wydawaniu...

Offline Kamil1064

  • Ekspert
  • *
  • Wiadomości: 3839
  • Reputacja +164/-1
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
Odp: Substance Painter/Designer
« Odpowiedź #102 dnia: 20160822, 18:35:39 »
Obecnie mają rabat 50% na ponad 1000 shaderów. Mimo sklepu pliki to normalne .sbsar
https://www.assetstore.unity3d.com/en/#!/content/2337
No coż cena zaporowa, ale przynajmniej teraz tańsze od unity pro :P

Offline Respect

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 31
  • Reputacja +2/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
Odp: Substance Painter/Designer
« Odpowiedź #103 dnia: 20160831, 21:31:02 »
Niedawno weszła kolejna wersja SD - 5.5, wspierająca linuxa;)

Offline Marro

  • Aktywny użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 375
  • Reputacja +33/-2
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
    • Marro Portfolio
Odp: Substance Painter/Designer
« Odpowiedź #104 dnia: 20160910, 19:41:21 »
Jakaś nowość w postaci darmowego addona do ładowania map SP -> Blender może zainteresowanym się przyda:

http://www.blendernation.com/2016/09/10/save-time-loading-substance-painter-textures/

Offline Kamil1064

  • Ekspert
  • *
  • Wiadomości: 3839
  • Reputacja +164/-1
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
Odp: Substance Painter/Designer
« Odpowiedź #105 dnia: 20161109, 19:21:56 »
Odnośnie tego filmiku:
https://www.youtube.com/watch?v=Tr6wTyfAO04
Z tego tematu:
http://polskikursblendera.pl/forum/index.php/topic,1236.msg35070.html
Próbował ktoś z was wyrenderować sobie mapę .exr i dodać do substance paintera?
Przykładowy plik, akurat tutaj chmury w meshach:
http://www.blendswap.com/blends/view/76516

Offline SirGorn

  • Ekspert
  • *
  • Wiadomości: 1540
  • Reputacja +98/-4
  • Płeć: Mężczyzna
  • .
    • Zobacz profil
    • facebook.com/xsirgorn
Odp: Substance Painter/Designer
« Odpowiedź #106 dnia: 20161124, 16:06:44 »
Blak frajdej -33% na steam.
Painter 93€
Kundel (Painter, Designer, b2m) 184€

//////////////////////////
Blak frajdej doszedł do ju es ej

Painter 99$ (-33%)
Bundle  (Painter, Designer, b2m) 150$ (-50%) - ale trzeba doliczyć vat, ostatecznie wychodzi $183.27
« Ostatnia zmiana: 20161125, 12:00:10 wysłana przez SirGorn »

Offline Tombom

  • Aktywny użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 386
  • Reputacja +43/-4
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
Odp: Substance Painter/Designer
« Odpowiedź #107 dnia: 20161128, 10:30:18 »
Taka ważna informacja dot. zakupu Substance - jeśli posiadacie NIP UE i jesteście VAT-owcami, to płacicie kwotę "netto".
Czyli nie naliczany jest VAT - cena jest dokładnie taka jak na stronie: aktualnie cały pakiet teraz w Black Friday $150 i tyle fizycznie się płaci.
« Ostatnia zmiana: 20161128, 10:37:24 wysłana przez Tombom »

Offline Filip

  • Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 90
  • Reputacja +7/-0
  • jestem tu nowy!
    • Zobacz profil
    • filipczechowski.com
Odp: Substance Painter/Designer
« Odpowiedź #108 dnia: 20161128, 15:08:24 »
Taka ważna informacja dot. zakupu Substance - jeśli posiadacie NIP UE i jesteście VAT-owcami, to płacicie kwotę "netto".
Czyli nie naliczany jest VAT - cena jest dokładnie taka jak na stronie: aktualnie cały pakiet teraz w Black Friday $150 i tyle fizycznie się płaci.
Dokładnie tak jest. Ja dzisiaj kupiłem i zapłaciłem 643 zł za cały pakiet, czyli 149 dolcuf.

Offline Kropka

  • Aktywny użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 469
  • Reputacja +41/-2
    • Zobacz profil
    • facebuk
Odp: Substance Painter/Designer
« Odpowiedź #109 dnia: 20161221, 12:31:14 »
Od poczatku stosowania Substance Painter , mam problem przy wypalaniu tekstur. Gdy korzystam z dwóch wariantow meshy (low oraz hight), po wypaleniu tekstur pojawiaja sie artefakty w wypalonej teksturze NORMAL oraz AO. Nadmienie, ze probowalam roznych ustawien przy wypalaniu.
Z tego powodu, w Substance Painter nie uzywam w ogole meshy LOW -- pracuje wylacznie na HIGHT. No ale w koncu chcialabym jakos rozwiazac ten problem. Czy u Was, przy uzyciu mesha LOW i wypaleniu tekstur z mesha HIGHT, pojawiaja sie artefakty?

Offline McGavish

  • Zaawansowany użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 876
  • Reputacja +95/-1
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
    • ArtStation
Odp: Substance Painter/Designer
« Odpowiedź #110 dnia: 20161221, 14:49:03 »
@Kropka: Dasz radę podesłać próbkę jakiegoś modelu z rozwiniętą UV, to sprawdzę u siebie?

Online Zuorion

  • Aktywny użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 320
  • Reputacja +24/-4
  • Zue zuo.
    • Zobacz profil
Odp: Substance Painter/Designer
« Odpowiedź #111 dnia: 20161221, 16:52:29 »
Czy u Was, przy uzyciu mesha LOW i wypaleniu tekstur z mesha HIGHT, pojawiaja sie artefakty?
Nie. To nie jest od tak, wrzuć model LP, HP i kliknij wypal. Czasem trzeba coś ustawić, albo zrobić cage.

Może zrób cage... I ustaw AA.
« Ostatnia zmiana: 20161221, 17:06:55 wysłana przez Zuorion »

Offline Kamil1064

  • Ekspert
  • *
  • Wiadomości: 3839
  • Reputacja +164/-1
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
Odp: Substance Painter/Designer
« Odpowiedź #112 dnia: 20161221, 19:59:35 »
Wygląda na mały margines.

Offline Kropka

  • Aktywny użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 469
  • Reputacja +41/-2
    • Zobacz profil
    • facebuk
Odp: Substance Painter/Designer
« Odpowiedź #113 dnia: 20161221, 22:00:44 »
McGavish -- link polecial na priva.
Kamil -- zalaczam test z wariantami dilation width.

Online Zuorion

  • Aktywny użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 320
  • Reputacja +24/-4
  • Zue zuo.
    • Zobacz profil

Offline Kropka

  • Aktywny użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 469
  • Reputacja +41/-2
    • Zobacz profil
    • facebuk
Odp: Substance Painter/Designer
« Odpowiedź #115 dnia: 20161222, 14:42:46 »
Zgodnie z sugestia McGavish, pozmienialam nazwy obiektow, dodajac na koncu kazdego z nich, _low dla modelu lowres lub _hight dla modelu hires. Nastepnie modele low oraz high wyeksportowalam. Probe wykonalam oddzielnie dla eksportu w OBJ i eksportu w FBX.
W Substance Painer, wszystkie proby wykonalam z dodaniem antyaliasingu 4x4, co wygladzilo wypalone tekstury, optycznie wyrozniajac artefakty.
Widac ze AO jest poprawnie wypalone w opcji "by mesh name". W opcji "always" brak jest cieni tam gdzie meshe zachodza na siebie. No ale de facto nie o to mi chodzi, lecz o artefkaty widoczne najwyrazniej na mapie normal.

Zuorion, dzieki za sugestie. Posiedze nad proponowanym przez Ciebie tekstem.

Online Zuorion

  • Aktywny użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 320
  • Reputacja +24/-4
  • Zue zuo.
    • Zobacz profil
Odp: Substance Painter/Designer
« Odpowiedź #116 dnia: 20161229, 23:39:05 »
Á propos:
Nie ma tu wsystkiego, chociażby nic o cage, ale cokolwiek jest: http://www.3dartistonline.com/news/2016/12/how-do-i-bake-textures-with-blender-and-substance-painter/

Offline Marro

  • Aktywny użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 375
  • Reputacja +33/-2
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
    • Marro Portfolio
Odp: Substance Painter/Designer
« Odpowiedź #117 dnia: 20161230, 22:33:21 »
Á propos:
Nie ma tu wsystkiego, chociażby nic o cage, ale cokolwiek jest: http://www.3dartistonline.com/news/2016/12/how-do-i-bake-textures-with-blender-and-substance-painter/

Dzięki za super poradnik!

Offline Wilczur2142

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 18
  • Reputacja +1/-0
  • Płeć: Mężczyzna
  • Jakoś mu idzie
    • Zobacz profil
Odp: Substance Painter/Designer
« Odpowiedź #118 dnia: 20170121, 19:21:27 »
Witam, mam pytanie odnośnie licencji edukacyjnej Substance Paintera.
Studentem jeszcze nie jestem, chodzę do drugiej klasy technikum i chciałbym się dowiedzieć czy mogę użyć swojej legitymacji szkolnej czy muszę mieć legitymację studencką?

Offline Kamil1064

  • Ekspert
  • *
  • Wiadomości: 3839
  • Reputacja +164/-1
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
Odp: Substance Painter/Designer
« Odpowiedź #119 dnia: 20170215, 11:22:14 »
Pojawił się substance designer w wersji 6 oraz zniżka na live na pół roku dla indyków (możliwe, że tylko obecnych) na 9,95$ m/c

Tags:
 

© Polski Kurs Blendera, CC-BY, 2014