Forum Polskiego Kursu Blendera

Kurs Blendera dla wszystkich Polaków!

Rozumowanie 3D Max'owe pod Blenderem - czyli przesiadka

Autor Wątek: Rozumowanie 3D Max'owe pod Blenderem - czyli przesiadka  (Przeczytany 20927 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Wiktor83

  • Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 114
  • Reputacja +7/-0
  • Płeć: Mężczyzna
  • OVER THE TOP
    • Zobacz profil
    • Wiktor ART
Odp: Rozumowanie 3D Max'owe pod Blenderem - czyli przesiadka
« Odpowiedź #210 dnia: 20171031, 16:59:46 »
Chyba miałem coś poprzestawiane, bo sposób Arka działa teraz. Przedtem cięło mi wszystko i nie wiem dlaczego, a teraz działa. Plusik ode mnie!

Offline Arek

  • Ekspert
  • *
  • Wiadomości: 3469
  • Reputacja +441/-3
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Gadu Gadu: 49396350
Odp: Rozumowanie 3D Max'owe pod Blenderem - czyli przesiadka
« Odpowiedź #211 dnia: 20171031, 17:26:05 »
Cytuj
bo sposób Arka działa teraz
Moje to było tylko ustawienie widoku, reszta sprawka koleżanki :). A tak na przyszłość, jak będziesz dopasowywał widok (Shift+Num7 - niby z góry) to zwróć uwagę na faktyczny zwrot krawędzi. Czasem faktyczny widok z góry uzyskasz dzięki Shift+Num1 lub Shift+Num3.

Offline Wiktor83

  • Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 114
  • Reputacja +7/-0
  • Płeć: Mężczyzna
  • OVER THE TOP
    • Zobacz profil
    • Wiktor ART
Odp: Rozumowanie 3D Max'owe pod Blenderem - czyli przesiadka
« Odpowiedź #212 dnia: 20171031, 17:32:18 »
Arek: z tymi widokami to mam już obczajone konkretnie, dlatego problemu nie ma. Oglądałem też różne tips&tricks z tym związane, dlatego się zaznajomiłem, przetestowałem i wszystko jest super, a nawet lepiej niż super :)
Odpaliłem Blendera na świeżo, bo miałem coś poprzestawiane (za dużo kombinowałem w sofcie, w jego ustawieniach i pewnie nie dopilnowałem "czegośtam") i nareszcie działa.
Koleżanka sempervirent też przedstawiła spoko metodę, którą zastosuję do innej rzeczy :) Też się przyda :)

Offline Wiktor83

  • Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 114
  • Reputacja +7/-0
  • Płeć: Mężczyzna
  • OVER THE TOP
    • Zobacz profil
    • Wiktor ART
Odp: Rozumowanie 3D Max'owe pod Blenderem - czyli przesiadka
« Odpowiedź #213 dnia: 20171208, 13:54:44 »
Żeby nie zaczynać innego wątku to chciałbym się zapytać czy testował ktoś przenoszenie wyniku z ImageModeler'a za pomocą pliku FBX? Bo Blender nie otwiera wyeksportowanego pliku do FBX, dlatego muszę najpierw otworzyć go w Maxie i z jego poziomu exportować również do FBX, którego już Blender potrafi otworzyć... Zaprawdę dziwne to jest. Może ktoś się spotkał z jakimś innym importerem FBX dla Blendera, który otworzy plik prosto z Imagemodeler?

Jestem na etapie testów tej procedury i ustawiania wszystkiego w Blenderze - screeny w załączniku. Nie obejdzie się bez minimalnych korekt, choć w Imagemodelerze dopasowanie było dla każdej z tych fotek "na zielono".

Offline Wiktor83

  • Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 114
  • Reputacja +7/-0
  • Płeć: Mężczyzna
  • OVER THE TOP
    • Zobacz profil
    • Wiktor ART
Odp: Rozumowanie 3D Max'owe pod Blenderem - czyli przesiadka
« Odpowiedź #214 dnia: 20180308, 17:09:26 »
Pytanko odnośnie zapisywania wybranych elementów. Otóż w Maxie zaznaczałem sobie obiekty (siatki, kamery, lampy, itp.) i wybierałem Save As -> Save Seleted i co ważne zapisywało mi to do pliku .max czyli kamery z ustawieniami i lampy z ustawieniami, a także obiekty z modyfikatorami i innymi atrybutami.

W Blenderze zauważyłem, że da się zapisać wybrane obiekty, ale tylko w formie eksportu, np. do formatu .obj a tam zafiszkować Only Selected. Problemem jest to, że tracą się modyfikatory itd. Oczywiście mogę zapisać kopię bieżącej sceny i tam wyrzucić te niepotrzebne, ale za dużo z tym zabawy. Po prostu czasami mam takie projekty, że często muszę "wyrzucać" wybrane elementy uwzględniając to żeby były na nich modyfikatory itd.

Są jakieś rozwiązania/pomysły na to żeby wszystko poszło szybko, sprawnie i bez bólu? :)

Offline Remik

  • Ekspert
  • *
  • Wiadomości: 2473
  • Reputacja +120/-9
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
Odp: Rozumowanie 3D Max'owe pod Blenderem - czyli przesiadka
« Odpowiedź #215 dnia: 20180308, 18:24:55 »
Lokalnie sposobu na to nie znalazłem, więc pozostaje wtyczka. Działa i zapisuje zaznaczone obiekty w pliku .blend razem z modyfikatorami. Może można to jakoś podpiąć pod skrót klawiaturowy by było szybciej dostępne, ale nie sprawdzałem.

https://github.com/dairin0d/export-selected

Offline Wiktor83

  • Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 114
  • Reputacja +7/-0
  • Płeć: Mężczyzna
  • OVER THE TOP
    • Zobacz profil
    • Wiktor ART
Odp: Rozumowanie 3D Max'owe pod Blenderem - czyli przesiadka
« Odpowiedź #216 dnia: 20180308, 19:50:03 »
No i o to chodziło :) Dzięki wielkie! Szukałem, ale nie znalazłem tego pliczku.

Offline Wiktor83

  • Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 114
  • Reputacja +7/-0
  • Płeć: Mężczyzna
  • OVER THE TOP
    • Zobacz profil
    • Wiktor ART
Odp: Rozumowanie 3D Max'owe pod Blenderem - czyli przesiadka
« Odpowiedź #217 dnia: 20180718, 12:23:11 »
Po dłuższej przerwie kolejna porcja pytań się szykuje.

Chcę odsunąć/przesunąć zaznaczoną krawędź (wyobraźmy sobie, że model jest pogibany, nieregularny, a screen to tylko uproszczony podgląd) o np. 0.2 jednostki. Wciskam SHIFT+V i przytrzymuję CTRL aby skokowo przesunąć jednak kontrola taka dzieli mi POLYgon na równe części (co 10%), a ja chciałbym żeby z CTRL przesuwał mi dokładnie co 0.2 jednostki. Przypominam, że model jest podglądowy i uproszczony żeby zobrazować o co chodzi (nie wchodzi w grę np. G,Y,0.2)

Są gdzieś takie ustawienia głęboko w opcjach dla CTRL dla tej opcji/procedury?

Offline Zuorion

  • Aktywny użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 467
  • Reputacja +35/-4
  • Zue zuo.
    • Zobacz profil
Odp: Rozumowanie 3D Max'owe pod Blenderem - czyli przesiadka
« Odpowiedź #218 dnia: 20180718, 13:24:36 »
Chyba nie ma.

Zobacz na oaddona offset edges: https://blenderartists.org/t/addon-offset-edges/584283

Offline Wiktor83

  • Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 114
  • Reputacja +7/-0
  • Płeć: Mężczyzna
  • OVER THE TOP
    • Zobacz profil
    • Wiktor ART
Odp: Rozumowanie 3D Max'owe pod Blenderem - czyli przesiadka
« Odpowiedź #219 dnia: 20180718, 13:53:45 »
Zuorion: dotychczas stosowałem taką metodę (dokładnie z dodatku Mesh Edit Tools gdzie ten dodatek jest wpisany), ale myślałem, że da się gdzieś ustawić skoki dla CTRL. Byłoby szybciej po prostu.

Offline Zygfryd

  • Aktywny użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 355
  • Reputacja +31/-1
  • Płeć: Mężczyzna
  • eeee mmmm yyyy
    • Zobacz profil
Odp: Rozumowanie 3D Max'owe pod Blenderem - czyli przesiadka
« Odpowiedź #220 dnia: 20180718, 15:44:40 »
Nie wiem czy dobrze zrozumiałem ale jest trochę 'manualna' opcja: shift-f , przesuwasz kawałek w zamierzonym kierunku, potem e 0,2 , nie działa to jak control tylko jednorazowo.

Offline Wiktor83

  • Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 114
  • Reputacja +7/-0
  • Płeć: Mężczyzna
  • OVER THE TOP
    • Zobacz profil
    • Wiktor ART
Odp: Rozumowanie 3D Max'owe pod Blenderem - czyli przesiadka
« Odpowiedź #221 dnia: 20180718, 16:52:18 »
Tylko, że przesunęło mi się o 20% a nie 0.2 jednostki... Chyba, że coś źle zrobiłem...

Offline Zygfryd

  • Aktywny użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 355
  • Reputacja +31/-1
  • Płeć: Mężczyzna
  • eeee mmmm yyyy
    • Zobacz profil
Odp: Rozumowanie 3D Max'owe pod Blenderem - czyli przesiadka
« Odpowiedź #222 dnia: 20180718, 21:35:24 »
 :-[

Offline Ancestor

  • Ekspert
  • *
  • Wiadomości: 2195
  • Reputacja +59/-1
  • jestem tu już od pewnego czasu!
    • Zobacz profil
    • Black Grom Studio
Odp: Rozumowanie 3D Max'owe pod Blenderem - czyli przesiadka
« Odpowiedź #223 dnia: 20180719, 18:33:28 »
Pewnie się da tylko nie wiemy jak... ;(

Offline Janek

  • Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 68
  • Reputacja +5/-3
  • jestem tu nowy!
    • Zobacz profil
Odp: Rozumowanie 3D Max'owe pod Blenderem - czyli przesiadka
« Odpowiedź #224 dnia: 20180720, 15:15:55 »
Bo samo ctrl przesuwa skokowo o jedną jednostkę. Gdy Wciśniesz shift i ctrl przesunie Ci o 0,1 jednostki.

Offline Wiktor83

  • Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 114
  • Reputacja +7/-0
  • Płeć: Mężczyzna
  • OVER THE TOP
    • Zobacz profil
    • Wiktor ART
Odp: Rozumowanie 3D Max'owe pod Blenderem - czyli przesiadka
« Odpowiedź #225 dnia: 20180720, 18:10:25 »
SHIFT + CTRL to nadal skoki procentowe a nie np. co 2 mm

Tags:
 

© Polski Kurs Blendera, CC-BY, 2014