Forum Polskiego Kursu Blendera

Kurs Blendera dla wszystkich Polaków!

Sprzęt komputerowy

Autor Wątek: Sprzęt komputerowy  (Przeczytany 142771 razy)

Offline AMD

• Użytkownik
  • *
  • Reputacja +2/-0
Sprzęt komputerowy
« dnia: 20121229, 12:10:04 »
Hej.

W końcu przyszedł czas, że mogę sobie pozwolić na kupno porządnego sprzętu komputerowego, a cycles będzie dla mnie już nie tylko teorią, ale zacznę rozwijać się z nim w praktyce. W najbliższym czasie- na przestrzeni najbliższego kwartału zakupię kolejno laptopa (wiem, że nie jest to sprzęt do grafiki-spokojnie) oraz stację.

Jeżeli chodzi o kategorię laptopów, to tutaj nie mam dużego doświadczenia, dlatego chciałbym się zdać na Wasze opinie i podpowiedzi. Wolałbym zainwestować w dobrą sprawdzoną markę, ponieważ przekonałem się już, że mniej znane i tańsze mimo ciekawych i dobrych parametrów jednak są mniej wydajne. Kwota w jakiej się musimy zmieścić to przedział 3-4tys. Ze względu, że ma to być laptop mobilny, ale też czasem wykorzystywać go będę w terenie, do ewentualnych szybkich zmian w projektach chciałbym, aby laptop miał przekątną 15,6" i klawiature numeryczną.

Druga bardziej istotna kwestia to komputer stacjonarny + monitory. Tutaj bardzo zależy mi na efektywności i komforcie pracy, czyli w skrócie co spisuje się Wam najlepiej pod Cycles i jakie chłodzenie jest najlepsze i najbardziej ciche.

Z tego co widziałem po wątkach Piotr ma chłodzenie cieszą, jakbym mógł Ciebie prosić napisz mi co dokładnie masz i czy rzeczywiście hałas zredukowany jest do minimum?

Jeżeli chodzi o grafikę to wyczytałem, że obecnie GeForcee GTX 570/580 byłby optymalny (ale proszę mnie skorygować bo jak to w internecie z różnymi informacjami można się spotkać)

Procesor teraz już w cycles odegra mniejszą rolę i grafa będzie priorytetem, ale z pewnością planuję jakiegoś i7

Jeżeli chodzi o Ram to wstępnie celuję w 8GB DDR3 z opcją poszerzenie do 16GB jeżeli zajdzie taka potrzeba