Forum Polskiego Kursu Blendera

Kurs Blendera dla wszystkich Polaków!

Problem ze spowalniającym obrazem

Autor Wątek: Problem ze spowalniającym obrazem  (Przeczytany 1160 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline A.S.

  • Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 70
  • Reputacja +0/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
Problem ze spowalniającym obrazem
« dnia: 20160819, 15:48:11 »
Dzień dobry. Zrobiłem prostą scenę do animacji (ludzik na tle) i nagrałem parę słów mikrofonem. Chciałbym teraz dopasować mniej więcej ruchy ust do dźwięku. Wiem że to nie takie łatwe i pewnie nie wyjdzie mi to za dobrze.
Jednak gdy wrzuciłem scenę i nagranie do VSE to obraz  leci wolniej niż dźwięk.  Kursor dociera do końca paska sound ok. 2s po zakończeniu dźwięku.
Myślałem że jest to problem zbyt wysokiej jakości wyświetlania 3d. Wypróbowałem następujące ustawienia. Oto co otrzymałem:   material -10 klatek/s, solid ok. 18, bounding box - 21.
Nie pomogło nawet wył. 3dView. Natomiast na podglądzie VSE idzie najwyżej 7 kl./s. i to z jakością 1%
Scena jest prosta i jeszcze prawie wcale nie animowana.

Czy jest jakiś sposób by odtwarzać w VSE z pełną liczbą klatek/s, a np. minimalną jakością 3d by móc dokładnie dopasować dźwięk?

Był już taki temat: http://polskikursblendera.pl/forum/index.php?topic=1620.0
w którym było by zwiększyć cache limit dla Sequencer/Clip Editor w zależności od posiadanej pamięci.
Mam 8BG jednakj maksymalną wartością jest 1024 (domyślam się że chodzi o mb) i ja mam to wpisane.

Podam może też inne właściwości mojego komputera:
Procesor: AMD A6-6400K APU with Radeon HD Graphics
Grafika: AMD Radeon HD 8470D
System: Windows 7

Jaka więc może być przyczyna takiego spowalniania się obrazu? i co mogę zrobić by odtworzyć go równolegle z dźwiękiem?

PS. oprócz tego mam inny problem ze stabilnością działania Blendera: nagłe wywalenia w niespodziewanych momentach, ale to już mniej ważne.

Offline zdrapekk

  • Aktywny użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 408
  • Reputacja +22/-1
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
    • animation-blender.blogspot.com
Odp: Problem ze spowalniającym obrazem
« Odpowiedź #1 dnia: 20160821, 20:54:15 »
Na codzień montuje w wideo edytorze i niestety jest to przypadłość blendera że dzwiek idzie 1:1 a obraz zawsze wolniej :). Nalezy wlaczyc podglad sciezki audio i w ten sposob ułatwic sobie edytowanie. Wyrenderowana scena bedzie zgodna z wygladem timeline.


Wysyłane z mojego GT-I8160 za pomocą Tapatalk 2

Offline zdrapekk

  • Aktywny użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 408
  • Reputacja +22/-1
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
    • animation-blender.blogspot.com
Odp: Problem ze spowalniającym obrazem
« Odpowiedź #2 dnia: 20160821, 21:03:31 »
A i zwiekszenie cache niewiele daje. Widać różnice przy przewijaniu timeline, jednak gdy edytujemy duże pliki to łyknie ramu ile mu przydzielimy. Jeszcze jedna sprawa, blender dużo lepiej radzi sobie z jpg i png niż avi. Dużo większa stabilność i plynnosc pracy. Ja zawsze wypakowuje avi do klatek(program virtualdub). Jeśli byłyby osoby zainterrsowane tutkiem z wideoedytora to moge zrobić. Jeśli ktoś go ogarnie bedzie dysponował mega programem do edycji wideo.

Wysyłane z mojego GT-I8160 za pomocą Tapatalk 2


Offline A.S.

  • Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 70
  • Reputacja +0/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
Odp: Problem ze spowalniającym obrazem
« Odpowiedź #3 dnia: 20160822, 11:29:57 »
Skoro już mowa o formatach, to może zapytam, tak na przyszłość, jak najlepiej renderować animację?
Czytałem że dobrze jest najpierw zapisać jako serię obrazków.
Tylko czy użyć PNG z 15% kompresją (rozmiar ok 2mb, a bez kompresji to jedna klatka w HD waży 15mb) czy użyć JPEG ze 100% jakością (mały rozmiar pliku)? Chodzi o to by była jak najmniejsza strata na jakości, a jednocześnie aby mi tysiące klatek o dużych rozmiarach (gdy zechcę zrobić coś dłuższego) nie zaśmiecały komputera
A potem do pliku wideo to jakiego kodeka użyć zarówno dla obrazu jak i dla dźwięku.
Zależy mi na jak najlepszej jakości przy niezbyt dużym rozmiarze pliku oraz na dobrej odtwarzalności (np. na DVD czy na telewizorze).

Offline zdrapekk

  • Aktywny użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 408
  • Reputacja +22/-1
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
    • animation-blender.blogspot.com
Odp: Problem ze spowalniającym obrazem
« Odpowiedź #4 dnia: 20160825, 10:47:44 »
Najlepszą jakość uzyskasz na png, jednak czesto używam jpg nigdy nie skompresowanych lecz widze okręgi gradientu na odcieniach szarości. Do tego typu animacji jak ja robie to wystarcza.

Wysyłane z mojego GT-I8160 za pomocą Tapatalk 2
« Ostatnia zmiana: 20160825, 11:47:59 wysłana przez zdrapekk »

Tags:
 

© Polski Kurs Blendera, CC-BY, 2014