Forum Polskiego Kursu Blendera

Kurs Blendera dla wszystkich Polaków!

Proste normalne zwyczajne w świecie tektrurowanie.

Autor Wątek: Proste normalne zwyczajne w świecie tektrurowanie.  (Przeczytany 313 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Dominikk123

  • Przybysz
  • *
  • Wiadomości: 1
  • Reputacja +0/-0
  • jestem tu nowy!
    • Zobacz profil
Cześć,
Od pewnego czasu zainteresowałem się tworzeniem gier komputerowych potrafię dobrze modelować teraz chcę jakoś sprawnie poteksturować moje modele. Chodzi o to że nie podoba mi się żaden ze sposobów z jakim się do tej pory spotkałem.Przykład malowanie projekcyjne gruszki robienie różnych uvmapek to jest naprawdę nie potrzebne tylu informatyków taka grafika a naprawdę nikt nie opracował jakiegoś zwyczajnego sposobu żebym mógł chwycić szybko i sprawnie teksturę i tak jak chcę ją malować a potem sprawnie zmienić na inną a potem na 10 różnych teksturek czy jest w blenderze jakiś normalny sposób na teksturowanie jeśli nie to jaki jest najprostszy słyszałem o verblend ale i to już wymaga jakieś wiedzy o nodach no chyba że jako twórca gier muszę je znać.
Mam sporo budowli więc samo malowanie teksturami nie pomoże bo tam też trzeba będzie równo pociągnąć teksturkę żeby ściana była dobrze oteksturowana.

Oprócz tego udało mi się już trochę poteksturować modeli chciałem żeby były piękniejsze możecie coś polecić do grafiki 2D tak żebym upiększał uvmapki obecnie trochę korzystałem z gimpa tam mi odpowiada a cały efekt finalny chcę użyj w Unity mam już naprawdę dużo modeli tworzone przez kilka miesięcy ciężkiej pracy generalnie moim założeniem jest dojść prosto do celu w takim sensie że chcę ominąć jak najwięcej rzeczy mniej istotnych i skupić na tym co chcę osiągnąć czyli stworzyć solidną gierkę.Co sądzicie o tym co napisałem i czy możecie mi coś polecić?

Offline Kamil1064

  • Ekspert
  • *
  • Wiadomości: 3789
  • Reputacja +160/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
Odp: Proste normalne zwyczajne w świecie tektrurowanie.
« Odpowiedź #1 dnia: 20161207, 18:19:11 »
Witaj w PKB :)
Co do modeli budynków to najprościej używać bezszwowych tekstur. Co do malowania i używania tego potem w grach to się nie wahaj:
https://www.allegorithmic.com/products/substance-painter
Jest 30 dniowy trial, w sam raz na okres świąteczny, gdzie ludzie mają wolne. Przed gwiazdką można się spodziewać promocji.
Temat u nas o SP:
http://polskikursblendera.pl/forum/index.php/topic,2534.0.html

Offline Chris4132

  • Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 269
  • Reputacja +23/-0
    • Zobacz profil
Odp: Proste normalne zwyczajne w świecie tektrurowanie.
« Odpowiedź #2 dnia: 20161207, 18:39:54 »
Po pierwsze:
UŻYWAJ PRZECINKÓW!
Ten post ledwo da się przeczytać, założę się że inni pewnie nawet nie próbowali. Do następnej wiadomości z taką interpunkcją nawet ja nie podejdę. Nie jestem żadnym polonistą i nigdy nikomu nie zwracam uwagi, no ale tego się nie da czytać ni zrozumieć.

Co do twojego pytania, to mam wrażenie że szukasz skrótów przez drogę której się nie da ominąć. Program nie może Ci czytać w myślach i ułożyć wszystkiego tak jak zaplanowałeś, musisz przysiąść i wszystko wyklikać tak jak sam tego chcesz. Malowanie projekcyjne, na które tak narzekasz, ja osobiście uważam za świetne narzędzie, które rozwiązuje problem z powtarzalnością tekstury i szwami. Jak chcesz szybko "chwycić teksturę" (tak to ująłeś) to możesz wszystko podpiąć bez wgłębiania się w rozłożenie siatki i jakość tekstury. Ale nie spodziewaj się po tym porządnych rezultatów.
Pewnie teraz gdy sam tworzysz grę nie możesz się nadziwić dlaczego to wszystko jest takie skomplikowane, kiedy produkty wielu studiów wydają się takie względnie banalne, ale tak naprawdę za tym siedzi sztab techników, masa czasu i pieniędzy. Chcesz przyśpieszyć swoją pracę i iść na skróty to korzystaj z darmowych i wolnych zasobów od społeczności. Możesz pobierać nie tylko tekstury, ale również modele i w sumie wszystko inne. Jak złapiesz doświadczenia to pomalowanie obiektu nie będzie problemem.
Jeszcze pytałeś o inne programy... Jeśli chodzi o modyfikację tekstur to Gimp w zupełności wystarczy do niezbędnych akcji, jeżeli to za mało to możesz się złapać za profesjonalne programy, jak np. Photoshop który ma masę narzędzi.
EDIT: Lub SP które polecił wyżej Kamil :) Do modelowania popularny jest ZBrush.

Offline Mero

  • Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 172
  • Reputacja +9/-0
  • jestem tu nowy!
    • Zobacz profil
Odp: Proste normalne zwyczajne w świecie tektrurowanie.
« Odpowiedź #3 dnia: 20161207, 19:37:33 »

EDIT: Lub SP które polecił wyżej Kamil :) Do modelowania popularny jest ZBrush.

Polecanie początkującemu Zbrush to jak wysłanie ślepego na strzelnicę. Bez "artystycznego" zaplecza nie proadzi sobie w nim.
Odradzał bym takze zaczynac od płatnych programów takich jak SP tym bardziej, że większość potrzebnych akcji da się zrobić w blenderze. SP tylko zaoszczędza czas w zamian za pieniądze.

Ja proponuję zabrać się za textury proceduralne. Przy odrobinie wprawy z pomocą darmowych stron z texturami można zdziałać wiele bez mozolnego układania Uv. Nie twierdzę, że to nie potrzebna umiejętność, ale na początku lduzie bronią się przed nią rękami i nogami

Offline Dominikk321

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 6
  • Reputacja +0/-1
  • jestem tu nowy!
    • Zobacz profil
Odp: Proste normalne zwyczajne w świecie tektrurowanie.
« Odpowiedź #4 dnia: 20170103, 20:39:26 »
Hej, ja znowu mam prośbę otóż robię już postępy w teksturowaniu ale nie wiem jak pójść o krok dalej żeby to było ładniejsze. Gdy poteksturuję mój model w Blenderze muszę zrobić jakoś normal map i inne robię to w gimpie według takiego wzoru( Kolory-Destrukcja-Jaskrawość  Kolory-Poziomy-(poziomy wejściowe przybliżyć do środka!)speculary,bump
Filtry-Rozmycie Gausa speculary  Normal map) bo wlasciwie jakos nie specjalnie mam ochote uczyc sie profesjonalnie. Czy zna sie ktos tutaj na gimpie i podpowie mi jak najlepiej tworzyć mapki a moze inny program?Zamierzam tworzyc te modele do gry wiem ze tam mozna jeszcze wyszukac mase bledow ale na tych modelach trenowalem.
Jeśli gimp jest odpowiedni a juz ma dobra ceche bo darmowy czy moglby ktos sie troche wysilic i podac mi jakies rozne metody w gimpie jak przerabiac moje Uv mapki na:
Metalic
Normal map
Height map
Occlusion
Jeśli nie to moze znacie jakies poradniki?Co polecacie?
Tutaj umieszczam zdjecia:
https://zapodaj.net/b0d714c787f2f.bmp.html
https://zapodaj.net/899aefb54a1cb.bmp.html
https://zapodaj.net/c621715f7cf8f.bmp.html
https://zapodaj.net/7519f3b1db6bb.bmp.html

I tak poza tematem jak mogę wrzucić prosty plik a konkretnie krótką grę tak żebym mógł komuś wysłać w postaci linku.

Offline Kamil1064

  • Ekspert
  • *
  • Wiadomości: 3789
  • Reputacja +160/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
Odp: Proste normalne zwyczajne w świecie tektrurowanie.
« Odpowiedź #5 dnia: 20170103, 20:54:30 »
Witaj w PKB :)
Z darmowych to spróbuj xNormal.
Co do linkowania większych rzeczy to musisz użyć chmury (dropbox, google drive, etc.)

Offline Dominikk321

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 6
  • Reputacja +0/-1
  • jestem tu nowy!
    • Zobacz profil
Odp: Proste normalne zwyczajne w świecie tektrurowanie.
« Odpowiedź #6 dnia: 20170103, 21:56:51 »
Mam windowsa xp 32-bit jak jest taka wersja to bardzo chętnie jeśli nie to chciałem w gimpie. Przy okazji znalazłem kolejny płatny program shader map ale to i tak odpada sporo kosztuje.

Offline Kamil1064

  • Ekspert
  • *
  • Wiadomości: 3789
  • Reputacja +160/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil

Offline Dominikk321

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 6
  • Reputacja +0/-1
  • jestem tu nowy!
    • Zobacz profil
Odp: Proste normalne zwyczajne w świecie tektrurowanie.
« Odpowiedź #8 dnia: 20170104, 18:18:55 »
Próbowałem i chyba nawet ten wzór w Gimpie osiąga lepsze efekty.Ej a jak pomalować w blenderze czymś w stylu kurzu brudu na innej teksturze tak żebym mógł to potem wybejkować.I chciałem bardzo teksture color a tam się nie da zrobić.
« Ostatnia zmiana: 20170104, 18:47:18 wysłana przez Tekturowanie »

Tags:
 

© Polski Kurs Blendera, CC-BY, 2014