Forum Polskiego Kursu Blendera

Kurs Blendera dla wszystkich Polaków!

ScyZZoRR

Autor Wątek: ScyZZoRR  (Przeczytany 758 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline ScyZZoRR

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 22
  • Reputacja +0/-0
  • jestem tu nowy!
    • Zobacz profil
ScyZZoRR
« dnia: 20170321, 11:03:00 »
Witam. Jestem w trakcie przerabiania tutorialu andrewpprice https://www.youtube.com/watch?v=mu9J0D6ebVw. Mam pytanie do Was. W 35 minucie zaczyna przerabiać "lotki" tego samolotu i nie do końca rozumiem co on robi. Na tą chwilę rozumiem to w ten sposób, że oddziela to tak jakby od siatki skrzydeł. Jeżeli mógłby ktoś mi to wytłumaczyć w prostych zdaniach o co w tym chodzi. Na samym końcu tego poradnika on też chyba nie może sobie poradzić z tylnymi lotkami i przyśpiesza ten filmik.

W załączeniu podsyłam zdjęcie przyciemnionej siatki skrzydeł- domyślam się, że też coś skopałem i gdzie szukać odpowiedzi. Wysyłam również plik mojej pracy.

Zakładam nowy temat może nie w tym dziale co potrzeba, ale mam nadzieję, że w najbliższym czasie będę mógł tutaj zamieścić jakieś moje samodzielne prace.
"Żyj tak, jakbyś miał umrzeć jutro.
Ucz się tak, jakbyś miał żyć wiecznie"
                                                Gandhi

Offline Arek

  • Ekspert
  • *
  • Wiadomości: 3462
  • Reputacja +439/-3
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Gadu Gadu: 49396350
Odp: ScyZZoRR
« Odpowiedź #1 dnia: 20170321, 11:46:10 »
1. Pytanie "35 min Andrzeja" - zaznacza część siatki "lotki" (uprzednio wybierając tryb wyświetlania powierzchni w trybie edycji - Ctrl+Tab - Face). Następnie te zaznaczone lotki "odseparowuje" tworząc z nich drugi, oddzielny obiekt - Ctrl+P - Selected.

2. Przyciemniona część modelu to "źle" zwrócone "normalne" siatki - mówiąc prosto są one tak jakby wywrócone na lewą stronę, jak koszulka w ubraniu. Nie Ty to skopałeś, raczej jest to częste zachowanie blendera przy edycji siatki - jak to się mówi - "ten typ tak ma". Porawienie tego to - zaznaczenie całej siatki w trybie edycji i wyrównanie normalnych - Ctrl+N.

Offline ScyZZoRR

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 22
  • Reputacja +0/-0
  • jestem tu nowy!
    • Zobacz profil
Odp: ScyZZoRR
« Odpowiedź #2 dnia: 20170321, 11:50:45 »
Dziękuje Arku za odpowiedź :) Siatkę już chyba poprawiłem :) tzn nie jest już ciemna :) teraz czas poprawić te lotki i odbicie "mirror" bo tutaj też coś pokopałem. bo lotki z tego co widzę odseparowałem od skrzydeł (dużych) ale silników mi nie odbija :)
"Żyj tak, jakbyś miał umrzeć jutro.
Ucz się tak, jakbyś miał żyć wiecznie"
                                                Gandhi

Offline Arek

  • Ekspert
  • *
  • Wiadomości: 3462
  • Reputacja +439/-3
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Gadu Gadu: 49396350
Odp: ScyZZoRR
« Odpowiedź #3 dnia: 20170321, 12:10:25 »
Chodzi o Mirror przy silnikach? Jeśli tak, to mirror je odbija, tylko że odbicie jest w tym samym miejscu, co silniki, ponieważ "punk centralny", tzw origin tych silników jest w ich centrum, a według tego Mirror odbija. Możesz to zmienić zmieniając "origin" silników w położenie takie, jakie ma kadłub, albo najlepiej w Mirror, w polu "Mirror Object" wybierz kadłub samolotu.

No i przed oddzieleniem "lotek" wypadałoby jednak poprawić trochę siatki skrzydeł (zdjęcie 2) tak, aby te zaznaczone miejsca były bardziej prostopadłe to powierzchni skrzydeł. Zobacz jak Andrrzejek to zrobił.

Offline ScyZZoRR

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 22
  • Reputacja +0/-0
  • jestem tu nowy!
    • Zobacz profil
Odp: ScyZZoRR
« Odpowiedź #4 dnia: 20170321, 12:15:24 »
oki zaraz biorę się za robotę. Ale już się powoli gubię w tych wszystkich liniach :) :)

jeszcze raz dziękuje Arku :)
"Żyj tak, jakbyś miał umrzeć jutro.
Ucz się tak, jakbyś miał żyć wiecznie"
                                                Gandhi

Offline ScyZZoRR

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 22
  • Reputacja +0/-0
  • jestem tu nowy!
    • Zobacz profil
Odp: ScyZZoRR
« Odpowiedź #5 dnia: 20170321, 14:05:33 »
Poprawiłem lotki by były równolegle do kadłuba. Robiłem to ręcznie więc są małe luki. Resztę lotek też odseparowałem od kadłuba. Tylną górną lotkę toszkę za dużą zrobiłem jeżeli chodzi o plan ale na razie nie umiem tego poprawić :) na lotkach teraz widzę, że pomimo dodania surface dalej są kanciaste. Jeszcze sporo wiedzy potrzeba i wprawy :) ale i tak jestem w miarę zadowolony jak na pierwszą pracę, która ma więcej wieszchołków niż 8 :)
"Żyj tak, jakbyś miał umrzeć jutro.
Ucz się tak, jakbyś miał żyć wiecznie"
                                                Gandhi

Offline ScyZZoRR

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 22
  • Reputacja +0/-0
  • jestem tu nowy!
    • Zobacz profil
Odp: ScyZZoRR
« Odpowiedź #6 dnia: 20170323, 17:28:23 »
Raczkowanie moje w blenderze przedstawia się następująco :)

dwa dni walki z przeziębieniem (zatokami) i siatką samolotu. Wczoraj w trakcie rozcinania siatki miałem chwile słabości i odpuściłem. Dziś na świeżo usiadłem ponownie i coś tam mi się udało zrobić lecz sam wiem, że do perfekcji brakuje dużo patrząc okiem laika. Tutorial 2 godzinny Andrew przeplatany filmikami p. Piotra. Jak jeszcze dwa dni temu kompletnie nie rozumiałem nakładania tekstur, mapowania tak dziś już wiem przynajmniej o co autorowi PKB chodzi jak do mnie mówi na yt :) :)

Mocnej strony w blenderze jeszcze mi brakuje modelowanie, oświetlenie, teksturowanie itd do poprawy :)

"Żyj tak, jakbyś miał umrzeć jutro.
Ucz się tak, jakbyś miał żyć wiecznie"
                                                Gandhi

Offline Namrasit

  • Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 106
  • Reputacja +15/-0
  • Uśmiechając się do deszczu mniej się moknie.
    • Zobacz profil
Odp: ScyZZoRR
« Odpowiedź #7 dnia: 20170325, 07:54:16 »
Wyszło całkiem nieźle, a trudnościami się nie przejmuj, mi też z dwa dni zajął ten niby 2 godzinny tutorial :)

Tags:
 

© Polski Kurs Blendera, CC-BY, 2014