Forum Polskiego Kursu Blendera

Kurs Blendera dla wszystkich Polaków!

Animacje do gry.

Autor Wątek: Animacje do gry.  (Przeczytany 143 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Dominikk321

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 6
  • Reputacja +0/-1
  • jestem tu nowy!
    • Zobacz profil
Animacje do gry.
« dnia: 20170109, 12:54:14 »
Cześć
Chciałem zrobić do gry zaawansowane animacje typu uderzeniem mieczem z obrotu a tak ogólniej to po 4 animacje dla różnych broni i wiele innych.Chcę wykonać to dosyć poprawnie tak jak potrafię to sobie wyobrazić.Po poradnikach z polskiego kursu blendera nie posiadam takich umiejętności.Znam tylko podstawy.Wiem że istnieje dużo możliwości modyfikatorów kości które ułatwiają sprawę. Czy istnieje już taki gotowiec kości oraz odpowiednio dodane modyfikatory pewno są ale pod jakiś rodzaj animacji.Więc czy jest możliwość posiadania czegoś takiego. Czy są też ciekawe poradniki które możecie mi polecić.A może ktoś tu jest zawodowym animatorem i podpowie cóś :D

Offline Kamil1064

  • Ekspert
  • *
  • Wiadomości: 3770
  • Reputacja +158/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
Odp: Animacje do gry.
« Odpowiedź #1 dnia: 20170109, 13:09:23 »
Skoro znasz podstawy to polecam zrobić rig samemu, tutków po angielsku jest wiele (jeśli to nie problem). Ogólnie to to potrwa, zarówno rig jak już potem animacje, więc się nie zrażaj, jeśli po jednym dniu nie będziesz miał animacji.
To nie miecze, ani nie blender, ale widać o co chodzi:
https://www.youtube.com/watch?v=4sfVKLkc_Lk

Offline Dominikk321

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 6
  • Reputacja +0/-1
  • jestem tu nowy!
    • Zobacz profil
Odp: Animacje do gry.
« Odpowiedź #2 dnia: 20170109, 17:18:49 »
znam podstawy ale bez odpowiedniej znajomości modyfikatorów nie zrobię płynnego ruchu mieczem zauważ np. w tym filmiku https://www.youtube.com/watch?v=RsuJitjkmt0&list=PLyelx0TsmSpf-8xZfjZveokSsIwj0F3lo&index=29  popatrz na poszczególne momenty:
  np. 4minuta20 sekunda obala twój filmik tą metodą można zaoszczędzić sporo czasu ale tez sie przyda.On to robi z jednym palcem :) ja bym sobie uprościł i wszystkie na raz:D ,6minuta 40 sek,8minuta 10 sekunda, 8min 23 sek(ważne),
Ten filmik też uproszcza animacje nóg i w ogóle animowanie chodzenia czy biegania:https://www.youtube.com/watch?v=VVHKBSknFhA&index=28&list=PLyelx0TsmSpf-8xZfjZveokSsIwj0F3lo
Akurat cała seria tego gościa poradników o animacjach jest niezła.
Moim zdaniem jest niedobór tego typu poradników.
« Ostatnia zmiana: 20170109, 17:40:17 wysłana przez Dominikk321 »

Offline Kamil1064

  • Ekspert
  • *
  • Wiadomości: 3770
  • Reputacja +158/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
Odp: Animacje do gry.
« Odpowiedź #3 dnia: 20170109, 17:46:08 »
Są różne metody, jak tam robił do jednej broni to nie ma sensu ustawiać skomplikowanych rzeczy, bo to tylko w laboratorium dobrze wygląda:
https://www.youtube.com/watch?v=k9bIApf0MWs
Mnóstwo ograniczeń, żeby jeden palec nie nachodził na drugi, a jak trzeba było to zastosować to i tak ręcznie było najszybciej. Ale to przy palcach, zależności warto zrobić, chociażby po to, żeby broń była przytwierdzona do ręki. To ile będziesz miał elementów pomocniczych jest bez znaczenia bo przy eksporcie i tak wszystko zapisze się na tych podstawowych kościach, co modyfikują mesha.

Offline Ozonek

  • Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 212
  • Reputacja +23/-2
  • Dziwne rzeczy.
    • Zobacz profil
Odp: Animacje do gry.
« Odpowiedź #4 dnia: 20170109, 20:18:43 »
Ale o co kaman? Masz w Blenderze wbudowany szkielet Rigify z IK, o które ci się rozchodzi. Sam setup to około 20 minut. 5 minut ustawienie kości w metarigu, generujesz szkielet, parentujesz mesha, 10 minut weight painting w kluczowych miejscach (szyja, biodra, luźne kawałki), 5 minut dodanie kości miecza i sparentowanie jej do dłoni, przestawiasz ręce i nogi na IK, good job, gotowe. Szkielet z Rigify ma jeszcze tę zaletę, że nawet jak się go mocno zmodyfikuje, to nadal działa jak powinien.

Sama wyolbrzymiona przez ciebie kwestia techniczna i szkielet to wspomniane 20 minut, teraz dodaj jeszcze paręset godzin treningu w animowaniu, zanim twoje animacje będą wyglądały, jak to ująłeś: "na zaawansowane". Dopóki nie używasz technologii motion capture, to żadne constrainty i modyfikatory nie sprawią, że animacja będzie ładna. Między tobą, a dobrze wyglądającym ruchem stoisz tylko ty, klatki kluczowe i f-curve.

A Darrin Lile polecam serdecznie, bardzo fajnie tłumaczy, choć miejscami trochę za wolno.

Tags:
 

© Polski Kurs Blendera, CC-BY, 2014