Forum Polskiego Kursu Blendera

Kurs Blendera dla wszystkich Polaków!

Problem z potwornie zacinającym się blenderem.

Autor Wątek: Problem z potwornie zacinającym się blenderem.  (Przeczytany 304 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Adam R. K.

  • Przybysz
  • *
  • Wiadomości: 2
  • Reputacja +0/-0
  • jestem tu nowy!
    • Zobacz profil
Problem z potwornie zacinającym się blenderem.
« dnia: 20170420, 14:29:49 »
Witam szanowne grono!
Kiedys zacząłem bawić się blenderem i mi przeszło ale po dwóch latach znowu mnie naszło no to sobie sciągnąłem wersję najnowszą to jest 2.78 i z twórczym zapałem chciałem wziąsć się do roboty a tu nagle przy włączeniu interfejs zaczął się tak niemiłosiernie zacinać że się na tym robić tak naprawdę nic nie da. Pytałem wujka google, lecz on zna rozwiązanie tego problemu tylko w przypadku użytkowników kart graficznych nvidia co mnie nie dotyczy - jak i równierz uruchamianie za pomocą jakiegos procesora graficznego której to opcji u mnie także brak.
Oto moja specyfikacja:
Windows 10 home premium 64 bit
Grafika - MSI Radeon HD6850 cyclone (w menedżerze urządzeń widnieje iż jest to karta graficzna AMD z serii modeli HD6800 "AMD Radeon HD6800 series)
Płyta główna - ASRock EXTREME3 R2.0 AMD 870 Socket AM3
Procesor - AMD Phenom II X4 960T black edition
Ram - G.Skill DDR3 8 GB 1333MHZ
Sterowniki które już chyba z 10 razy próbowałem instalować w różnych wersjach - http://support.amd.com/en-us/download
Z góry bardzo dziękuję za pomoc.

Offline Star Rider

  • Zaawansowany użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 1225
  • Reputacja +77/-8
  • Płeć: Mężczyzna
  • To boldly go where no man has gone before
    • Zobacz profil
    • 12klatek
Odp: Problem z potwornie zacinającym się blenderem.
« Odpowiedź #1 dnia: 20170420, 18:10:05 »
Te próbowałeś ?
http://support.amd.com/en-us/download/desktop/legacy?product=legacy3&os=Windows+10+-+64

Jakie błędy były podczas instalacji sterowników?
Działa Ci OpenGL? Blender używa go do wyświetlania interfejsu. Możesz to sprawdzić np.: https://unigine.com/products/benchmarks/heaven/ tylko w ustawieniach przełącz DX na OpenGL.
Jesteśmy skazani na zgubę, skazani od samego początku, i umrzemy, znając tylko niewielki fragment rzeczywistości, który w dodatku pojmujemy na opak.

Offline Namrasit

  • Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 87
  • Reputacja +13/-0
  • Uśmiechając się do deszczu mniej się moknie.
    • Zobacz profil
Odp: Problem z potwornie zacinającym się blenderem.
« Odpowiedź #2 dnia: 20170420, 18:36:27 »
Sprzęt jak najbardziej wystarczający na zabawę, powinno śmigać. Sprawdź jak będzie działał na linuxie postawionym na wirtualnej maszynie. Win 10 normalnie instalowany, czy z upgrade?

Offline Adam R. K.

  • Przybysz
  • *
  • Wiadomości: 2
  • Reputacja +0/-0
  • jestem tu nowy!
    • Zobacz profil
Odp: Problem z potwornie zacinającym się blenderem.
« Odpowiedź #3 dnia: 20170422, 18:36:01 »
Star Rider obydwa te sterowniki już próbowałem zero rezultatu. Najdziwniejsze jest to że blender 32 bit smiga aż miło - tylko 64 bitowy zacina się aż skwierczy. OpenGL mi na kompie chodzi inaczej bym chyba nie mógł w nic grać a takie rzeczy jak bf4 czy wiedźmin 3 działają bardzo dobrze.
Namrasit - windows 10 upgrade z windowsa 7 home premium.

Offline Star Rider

  • Zaawansowany użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 1225
  • Reputacja +77/-8
  • Płeć: Mężczyzna
  • To boldly go where no man has gone before
    • Zobacz profil
    • 12klatek
Odp: Problem z potwornie zacinającym się blenderem.
« Odpowiedź #4 dnia: 20170422, 22:47:07 »
BF4 i W3 do renderowania wykorzystuje Microsoft DirectX (w BF4 można też chyba Mantle), natomiast Blender do renderowania interfejsu wykorzystuje OpenGL minimum wersja 2.0. Dlatego napisałem żebyś sprawdził benchmarkiem w którym można wymusić których bibliotek ma używać. Sterowniki dostarczone z Windows z tego co pamiętam wykorzystują tylko DX (DirectX) dopiero poprawnie zainstalowane sterowniki producenta karty umożliwiają akcelerację w OpenGL.

Do zidentyfikowania problemu podałeś niestety za mało danych, trzeba sprawdzać wszystko po kolei. Jeżeli na 32bit Blenderze jest OK, sterowniki masz zainstalowane producenta karty a nie te domyślne systemowe, w benchmarku OpenGL działa OK (na marginesie karta ta nie jest już wspierana w nowej wersji sterowników dlatego dałem Ci link do ostatnich legacy dla tej karty), to podaj może co jest napisane w konsoli przy uruchamianiu Blendera 64bit.  Może tam wyświetli jakieś błędy, górne menu>window>toogle system console.

Sprawdzałeś też inne build-y 64bit Blendera? Poza oficjalnym stable...
Jesteśmy skazani na zgubę, skazani od samego początku, i umrzemy, znając tylko niewielki fragment rzeczywistości, który w dodatku pojmujemy na opak.

Tags:
 

© Polski Kurs Blendera, CC-BY, 2014