Forum Polskiego Kursu Blendera

Kurs Blendera dla wszystkich Polaków!

Stworzenie przezroczystego obiektu na białym tle

Autor Wątek: Stworzenie przezroczystego obiektu na białym tle  (Przeczytany 167 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Metiu

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 26
  • Reputacja +0/-0
    • Zobacz profil
Stworzenie przezroczystego obiektu na białym tle
« dnia: 20170712, 14:44:22 »
Witam.
Mam do zrobienia obiekt, który z natury jest przezroczysty, załóżmy, że jest to szklanka. Muszę go mieć na białym tle.
Próbowałem coś zrobić, jednak nie mam zielonego pojęcia, jak przedstawić przezroczysty obiekt na białym tle. Nie może on mieć cienia.
 Jakieś sugestie? Pomysły?  :-\ :-\


Teraz jak o tym myśle to nie do końca szklanka pasuje, jest to bardziej materiał w formie przezroczystego plastiku/utwardzonej gumy.

W załączniku daje materiał, jaki chciałbym uzyskać na białym tle


« Ostatnia zmiana: 20170712, 14:51:23 wysłana przez Metiu »

Offline vipovsky

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 17
  • Reputacja +0/-0
  • jestem tu nowy!
    • Zobacz profil
Odp: Stworzenie przezroczystego obiektu na białym tle
« Odpowiedź #1 dnia: 20170714, 19:27:21 »
witam,

potrzebujesz do tego layers i transparent. szklanego materiału złożonego z transparent.

na pierwszej warstwie kulki, na drugiej biała płaszczyzna.

render ustawiasz w layer tak jak na zalaczniku

renderują sie tylko kulki, następnie w programie graficznym pod spód dajesz warstwę białego tła, a na nią nakłądasz kulki.

albo w compositing tak jak w załączniku. tylko nie daje to czystego białego tła.
może ktoś będzie wiedział jak uzyskać białe tło w blender

Offline Doman13

  • Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 104
  • Reputacja +0/-0
    • Zobacz profil
Odp: Stworzenie przezroczystego obiektu na białym tle
« Odpowiedź #2 dnia: 20170717, 15:26:56 »
 Może komuś się przyda:
Ciągle robię przezroczyste plastikowe dzbanki na białym tle.
oto mój materiał:
shader glass i shader tranparent łączę w mix shader i kontrluję je: Fresnel lub layer weight lub Add w którym mieszam różne light path

a białe tło robi się, stawiając obiekt na białym tle z  jasnym otoczeniem z dużą ilością światła.
aby było bez cieni to światła trzeba ustawić bez cieni.

Tags:
 

© Polski Kurs Blendera, CC-BY, 2014