Forum Polskiego Kursu Blendera

Kurs Blendera dla wszystkich Polaków!

Jak zrobić kilka animacji w jednym pliku blend a następnie zaimprtować do unity?

Autor Wątek: Jak zrobić kilka animacji w jednym pliku blend a następnie zaimprtować do unity?  (Przeczytany 284 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Avenged

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 13
  • Reputacja +0/-0
  • jestem tu nowy!
    • Zobacz profil
Witam.

Zrobiłem model mesha, podpiąłem kości armatury i wszystko ładnie działa, ale chciałbym zamiast tylko jednej animacji - zrobić kilka różnych, następnie wyeksportować taki plik z meshem i jego animacjami, po czym zaimportować w unity do projektu i móc popodpinać gotowe animacje pod określone funkcje / akcje w grze. W jaki sposób mogę to wszystko zrobić?

Offline Zuorion

  • Aktywny użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 358
  • Reputacja +27/-4
  • Zue zuo.
    • Zobacz profil
W Dope sheet masz Action Editor. Różne animacje (idle, chodzenie itp) tworzysz jako oddzielne akcje:
http://i.imgur.com/KIiDhRt.png
Jak zrobić kilka animacji w jednym pliku blend a następnie zaimprtować do unity?


Tylko pamiętaj o naciśnięciu tego F, żebyś przypadkiem nie zapisał bez akcji.

Jak używasz jakiś constrainów (np. IK), to wybake'uj akcje do zwykłych klatek.

Offline Avenged

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 13
  • Reputacja +0/-0
  • jestem tu nowy!
    • Zobacz profil
Ok, dzięks :D już w międzyczasie ogarnąłem z jakiegoś tutka z innej strony, a założyłem temat, bo szukałem ponad godzinę i nie mogłem precyzyjnej odpowiedzi na to znaleźć. :)

Offline Avenged

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 13
  • Reputacja +0/-0
  • jestem tu nowy!
    • Zobacz profil
A więc porobiłem kilka animacji mesha na różnych akcjach. Niestety po wyeksportowaniu do fbx, i zaimportowaniu do Unity - nie da się używać animacji.. jest to cały jeden obiekt fbx, w katalogach są ikonki do poszczególnych animacji, ale tylko tyle...
Jak to zrobić tak, żeby można było używać tych animacji w Unity? Ktoś wie? Help!

Offline Zuorion

  • Aktywny użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 358
  • Reputacja +27/-4
  • Zue zuo.
    • Zobacz profil
Cytuj
animacji mesha
mesha?

Znaczy armatury? Bo armature animujesz.
Potrzebujesz też wyeksportować szkoelet wraz z meshem.

Offline Avenged

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 13
  • Reputacja +0/-0
  • jestem tu nowy!
    • Zobacz profil
Tzn chodziło mi o animacje armatury - na akcjach. Wyksportowane są wraz z meshem jako jeden fbx. W unity na podglądzie wyświetlają się działające animacje poszczególne.

Offline Zuorion

  • Aktywny użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 358
  • Reputacja +27/-4
  • Zue zuo.
    • Zobacz profil
Czyli dobrze zrobiłeś. Tak ma być.


Te akcje używasz już w samym unity za pomocą animatora.

 

© Polski Kurs Blendera, CC-BY, 2014