Forum Polskiego Kursu Blendera

Kurs Blendera dla wszystkich Polaków!

Artefakty podczas rzeźbienia

Autor Wątek: Artefakty podczas rzeźbienia  (Przeczytany 190 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline koala

  • Przybysz
  • *
  • Wiadomości: 2
  • Reputacja +1/-0
  • jestem tu nowy!
    • Zobacz profil
Artefakty podczas rzeźbienia
« dnia: 20170715, 11:36:50 »
Drodzy blenderowicze!

Podczas rzeźbienia na meshu pojawiają się dziwne ubytki. Zwykle wystarczyło wygładzenie pędzlem by problem znikł. Gdzie może leżeć problem ? Jakieś rady jak unikać takich baboli na przyszłość ?

Offline koala

  • Przybysz
  • *
  • Wiadomości: 2
  • Reputacja +1/-0
  • jestem tu nowy!
    • Zobacz profil
Odp: Artefakty podczas rzeźbienia
« Odpowiedź #1 dnia: 20170715, 14:12:22 »
Gdyby ktoś na przyszłość miał z tym problem to wystarczy zaznaczy opcję "Front Faces Only".

Offline Remik

  • Ekspert
  • *
  • Wiadomości: 2382
  • Reputacja +115/-9
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
Odp: Artefakty podczas rzeźbienia
« Odpowiedź #2 dnia: 20170715, 14:32:43 »
Problem rozwiązałeś sam, ale dzięki za napisanie co było przyczyną tego problemu pomimo braku odzewu na zapytanie. Dzięki temu wątek ma jakąś wartość. :)

Offline jubi

  • Moderator Globalny
  • Zaawansowany użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 1204
  • Reputacja +115/-3
  • Kraków
    • Zobacz profil
    • http://www.zgodzinski.com
Odp: Artefakty podczas rzeźbienia
« Odpowiedź #3 dnia: 20170715, 20:39:07 »
Bardzo fajna rzeźba. A co do problemu to czasem pomaga wygładzanie od drugiej strony. To znaczy trzeba wejść kamerą do wnętrza obiektu i wygładzić od środka, czasem tak robię jak mi się jakaś geometria za bardzo do środka wegnie i żadną miarą nie da się jej z zewnątrz naprawić. W ostateczności edit mode, ręczne usunięcie poszarpanej geometrii i załatanie dziury np. poprzez Grid Fill albo nawet zwykłego n-gona który podczas używania Dyntopo i tak sam się podzieli.

Tags: #sculpting 
 

© Polski Kurs Blendera, CC-BY, 2014