Forum Polskiego Kursu Blendera

Kurs Blendera dla wszystkich Polaków!

Blender 2.80 Nowości

Autor Wątek: Blender 2.80 Nowości  (Przeczytany 5564 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Zuorion

  • Aktywny użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 453
  • Reputacja +34/-4
  • Zue zuo.
    • Zobacz profil
Odp: Blender 2.80 Nowości
« Odpowiedź #60 dnia: 20180508, 15:30:54 »

Under the hood, tak. Sporo kodu jest/było bardzo stare i dodawanie nowych funkcji wymagało walczenie z legacy kodem za każdym razem. Dlatego np. Interial poleciał - bo był porozwalany wszędzie po Blenderze.

Wchodzi nowy viewport i nowy engine - trzeba zrobić UI. Skro już trzeba i tak przerabiać UI to można to zrobić porzdnie i tym razem z jakimś sensem. A skoro już przerabiamy UI związane z renderami to można przy okazji reszte UI usprawnić skoro i tak są robione poprawki z UI.
Część rzeczy jest robiona przy okazji, ze względu na nowe możliwości (nowy dependency graph, możliwości viewportu/eevee).

IMO najdziwniejszym krokiem jest wyrzucenie Carve Booleana, nie znalazłem w zasadzie żadnego powodu.

BTW jest pomysł na nową alternatywną keymapę do blendera bazującą na industry standardach
https://developer.blender.org/T54963

Properties Editor Design
https://developer.blender.org/T54951


Online Ancestor

  • Ekspert
  • *
  • Wiadomości: 2153
  • Reputacja +58/-1
  • jestem tu już od pewnego czasu!
    • Zobacz profil
    • Black Grom Studio
Odp: Blender 2.80 Nowości
« Odpowiedź #61 dnia: 20180508, 15:55:26 »
Jasne że zmiany są potrzebne. Render przyśpieszy z 8x razy ;)

Offline Marro

  • Aktywny użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 392
  • Reputacja +35/-2
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
    • Marro Portfolio
Odp: Blender 2.80 Nowości
« Odpowiedź #62 dnia: 20180604, 17:11:59 »
Filmik pokazujący animację w Eevee - moim zdaniem już na obecnym poziomie prac robi wrażenie...

https://youtu.be/nxrwx7nmS5A

Offline Luk

  • Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 122
  • Reputacja +11/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
Odp: Blender 2.80 Nowości
« Odpowiedź #63 dnia: 20180604, 20:15:55 »
Jak dla mnie to jest niesamowite co eevee potrafi, a to dopiero początek :) Liczę na tutki od Piotra o tym silniku ;)

Online Ancestor

  • Ekspert
  • *
  • Wiadomości: 2153
  • Reputacja +58/-1
  • jestem tu już od pewnego czasu!
    • Zobacz profil
    • Black Grom Studio
Odp: Blender 2.80 Nowości
« Odpowiedź #64 dnia: 20180604, 21:07:38 »
Byłem sceptyczny, ale widzę że będzie dobrze, bo można te bajery wyłączyć i mieć goły widok po staremu ;)


Offline Marro

  • Aktywny użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 392
  • Reputacja +35/-2
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
    • Marro Portfolio
Odp: Blender 2.80 Nowości
« Odpowiedź #65 dnia: 20180604, 21:31:13 »
Podejrzewam, że po opublikowaniu tego filmiku paru studiom developerskim się mocno zagrzeje np. twórcom Marmoset Toolbag...

Online Ancestor

  • Ekspert
  • *
  • Wiadomości: 2153
  • Reputacja +58/-1
  • jestem tu już od pewnego czasu!
    • Zobacz profil
    • Black Grom Studio
Odp: Blender 2.80 Nowości
« Odpowiedź #66 dnia: 20180604, 22:19:47 »
Coś czuję że możesz mieć rację ;)

Offline SirGorn

  • Ekspert
  • *
  • Wiadomości: 1567
  • Reputacja +102/-4
  • Płeć: Mężczyzna
  • .
    • Zobacz profil
    • facebook.com/xsirgorn
Odp: Blender 2.80 Nowości
« Odpowiedź #67 dnia: 20180604, 22:47:29 »
A ja tak nie czuję. Mormonset to nie tylko silnik renderujący do robienia renderów na artstation, to cały zestaw narzędzi. Mi ten soft bardziej kojarzy się z bejkowaniem, a ładny renderer + własny "sketchfab" to taki dodatek, co by ładnie w portfolio wyglądało

NO właśnie czy AŻ taka rewolucja była nam potrzebna?
Boję się że nie poznamy Blendera w nowej odsłonie ;)
Rewolucja jest potrzebna - ale ja jestem pewnie jednym z nielicznych którzy uważają, że W10 to dobry system, a każdy większy update przyjmuję z otwartymi ręcoma
Rozpisałem się po swojemu, ale w zasadzie powieliłem to co Zuorion, więc podpiszę się pod jego postem - interfejs blendera ma ponad 8 lat, nie zaszkodzi mu mała renowacja.


I render nie przyspieszy x8, szybciej 1000-10000 - eevee jest ma być realtime, więc gdyby scena w cyclces renderowała się 1 sekundę, to eevee będzie x60 szybciej ;D

Ja mam tylko nadzieję, że z tego całego wzorowania się na MODO nie skopiują okienka Crash Report :)

Offline KattaK

  • Zaawansowany użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 1422
  • Reputacja +27/-1
  • Płeć: Mężczyzna
  • Stworzony by tworzyć
    • Zobacz profil
    • Portfolio
Odp: Blender 2.80 Nowości
« Odpowiedź #68 dnia: 20180605, 01:16:57 »
Fakt marmo ma naprawde spoko narzędzia do bakowania, dużo więcej "wolności" niż w SP :D

Tak nowe UI jest potrzebne, tak będzie dla sporej części osób wkurzające, no piemenus dla mnie było bezsensu a teraz no nie da się żyć ;)
Mi tam się nowy look podoba, fajnie by było jakby radził sobie lepiej z większa ilością vertexów.
Co do Eevee to jest to czego mi bardzo brakowało, realtime to mega rzecz i trzymam kciuki żeby jak najlepiej wyszło, ale staram się też nie odlatywać. To młody silnik, jest w budowie, nie chce wychwalać go przedwcześnie, wole poczekać na końcową wersje :D   

Offline Arek

  • Moderator
  • Ekspert
  • *
  • Wiadomości: 3456
  • Reputacja +433/-3
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Gadu Gadu: 49396350
Odp: Blender 2.80 Nowości
« Odpowiedź #69 dnia: 20180605, 02:26:35 »
Fakt marmo ma naprawde spoko narzędzia do bakowania, dużo więcej "wolności" niż w SP :D
Internal nie miał na początku możliwości bakowania, cycles też chyba od razu nie miał takiej możliwości... kto wie, czy w którymś kolejnym etapie eevee nie otrzyma takiej możliwości. Przy obecnej szybkości i jakości eevee byłoby to spore udogodnienie, a zapewne z czasem eevee będzie jeszcze zyskiwało na jakości i innych możliwościach.Ciekawe, czy pozostanie kodowe EEVEE...?

Cytuj
Podejrzewam, że po opublikowaniu tego filmiku paru studiom developerskim się mocno zagrzeje np. twórcom Marmoset Toolbag...
Może aż tak mocno się tam nie grzeje, ale sądzę, że różne firmy z wnikliwą ciekawością obserwują, co tu się dzieje. Byłoby pewnie totalną ignorancją z ich strony, gdyby tego nie robiły. Obserwują pewnie ci, którzy mogliby na tym stracić, ewentualnie nie osiągnąć pewnych zysków, jak i ci, którzy mogą na tym zyskać. Myślę, że 2.8 może jednak wprowadzić na rynku pewne zamieszanie.

Offline KattaK

  • Zaawansowany użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 1422
  • Reputacja +27/-1
  • Płeć: Mężczyzna
  • Stworzony by tworzyć
    • Zobacz profil
    • Portfolio
Odp: Blender 2.80 Nowości
« Odpowiedź #70 dnia: 20180605, 08:54:56 »
Fakt, całe życie przed nią :D
Co do nazwy, to w sumie mi przypadła do gustu

Offline Zuorion

  • Aktywny użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 453
  • Reputacja +34/-4
  • Zue zuo.
    • Zobacz profil
Odp: Blender 2.80 Nowości
« Odpowiedź #71 dnia: 20180608, 21:38:46 »
Youtube: Week 9 Round-up - Blender 2.8 Code Quest
Wireframe updates, MatCap and new shortcuts (pies!). Let's see what was this week about.


Task od topbara: https://developer.blender.org/T55386

Tags:
 

© Polski Kurs Blendera, CC-BY, 2014