Forum Polskiego Kursu Blendera

Kurs Blendera dla wszystkich Polaków!

Problem z przypisaniem wagi do kości

Autor Wątek: Problem z przypisaniem wagi do kości  (Przeczytany 112 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline RAVN

  • Przybysz
  • *
  • Wiadomości: 2
  • Reputacja +0/-0
  • jestem tu nowy!
    • Zobacz profil
Problem z przypisaniem wagi do kości
« dnia: 20170808, 16:00:54 »
Witam,
Jakiś czas temu zacząłem tworzyć postać. Wszystko szło poprawnie do momentu przypisania wagi. Chciałem dodać szkielet z automatycznym przypisaniem wagi do ciała postaci lecz wyskoczył mi błąd "Bone Heat Weighting: failed to find solutions for one or more bones" (screen 1,2). Wyszukałem problemu w internecie i według poradnika usunąłem wszystkie efekty do modelu i podwójne elementy ("Remove Doubles"). Nic to nie dało. Stwierdziłem, że zrobię to na piechotę tzn. każdej kości przypiszę wagę do danego elementu ciała. Kości "Głowa" i "Kręgosłup" poszły bez problemu (screen 3), lecz przy kościach rąk i nóg wystąpił niespotykany dotychczas przeze mnie problem. Kiedy chciałem "pomalować" część ciała przypisaną do kości "Udo L" postać zaczęła zachowywać się nienaturalnie (screen 4). Chcąc sprawdzić o co chodzi, "zamalowałem" całą postać - została ona obrócona i straciła głowę (screen 5). Mam nadzieję, że jakiś dobroczyńca potrafi naprawić ten błąd bo nie jestem w stanie ruszyć z pracą. Dodam tylko, że "zamalowując" tą samą część ciała tylko przy innej kości problem nie występuje (screen 6). Proszę o jak najszybszą pomoc :)

Offline Zuorion

  • Aktywny użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 311
  • Reputacja +24/-4
  • Zue zuo.
    • Zobacz profil
Odp: Problem z przypisaniem wagi do kości
« Odpowiedź #1 dnia: 20170808, 17:43:49 »
wrzuć .blend

Offline RAVN

  • Przybysz
  • *
  • Wiadomości: 2
  • Reputacja +0/-0
  • jestem tu nowy!
    • Zobacz profil
Odp: Problem z przypisaniem wagi do kości
« Odpowiedź #2 dnia: 20170808, 18:41:06 »
.

Tags:
 

© Polski Kurs Blendera, CC-BY, 2014