Forum Polskiego Kursu Blendera

Kurs Blendera dla wszystkich Polaków!

Bake tekstur w cycles a AA

Autor Wątek: Bake tekstur w cycles a AA  (Przeczytany 82 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Online ozzy

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 10
  • Reputacja +0/-0
  • jestem tu nowy!
    • Zobacz profil
Bake tekstur w cycles a AA
« dnia: 20170812, 13:47:40 »
Jak do tej pory robiłem głównie tylko modele high poly, dlatego rzadko wypalałem tekstury, ale ostatnio trafiło się kilka modeli low poly do zrobienia do których tekstury wypalić trzeba i pojawił się problem.
Wiem że od dawna był problem z aliasingiem przy wypalaniu tekstur w blenderze, zarówno w cycles, jak i w internalu, po prostu nie było w tych wypalanych teksturach żadnego anti-aliasingu. W changelogu blendera w wersji 2.77 w zakładce cycles pojawiło się: Anti-Aliasing is now enabled for baking. (c359343). Ja mam blendera w wersji najnowszej stabilnej czyli 2.78c i jakoś nie za bardzo widzę ten anti-aliasing podczas bakeownia.
Tu jest tekstura AO 2k wypalona w cycles:

https://image.ibb.co/fxB9Uv/untitled1.png
Bake tekstur w cycles a AA


A tu dla porównania taka sama tekstura, w tej samej rozdzielczości wypalona w 3dsmaxowym scanline:

https://image.ibb.co/bzmb9v/untitled2.png
Bake tekstur w cycles a AA


Wiem że tekstury na ten obiekt powinny być wypalone w troszkę większej rozdzielczości i docelowo będą, wypalałem 2k tylko testowo żeby zobaczyć czy wszystko ok i właśnie czy jest AA, jednak to raczej nie wygląda jakby miało AA. Próbowałem zmieniać różne ustawienia w cycles o spore wartości, ale wygląda na to że żadne z tych które zmieniałem nie ma absolutnie żadnego wpływu na AA, bo wypalało się to tak samo.
Jak to w końcu jest, jest to AA podczas bakeowania, czy jednak nie? Jeśli jest to jak to zrobić żeby się sensownie wypaliło, jeśli nie ma to dlaczego w changelogu było napisane że jest?
Uprzedzając odpowiedzi, tak wiem że można trochę oszukać wypalając teksturę większą i później ją zmniejszyć, co jakoś tam zmniejszy aliasing, ale wolałbym mieć prawdziwe, porządne AA bez takich kombinacji :).

Offline smm

  • Zaawansowany użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 1261
  • Reputacja +122/-1
    • Zobacz profil
Odp: Bake tekstur w cycles a AA
« Odpowiedź #1 dnia: 20170812, 15:24:51 »
Działa jak najbardziej:
https://youtu.be/etCZqdOqogg

Online ozzy

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 10
  • Reputacja +0/-0
  • jestem tu nowy!
    • Zobacz profil
Odp: Bake tekstur w cycles a AA
« Odpowiedź #2 dnia: 20170812, 15:39:08 »
No tak, jednak działa. Może kwestia jest czegoś innego, a nie AA. Wie ktoś może dlaczego wypala mi tą teksturę w cycles tak tragicznie w porównaniu do 3dsmaxowego scanline? Kwestia jakichś ustawień, czy po prostu ten typ (cycles) tak ma?

Offline smm

  • Zaawansowany użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 1261
  • Reputacja +122/-1
    • Zobacz profil
Odp: Bake tekstur w cycles a AA
« Odpowiedź #3 dnia: 20170812, 15:45:26 »
Tak z ciekawości, pokażesz obie do porównania? Może w maxie dałeś jednak troche więcej rozdzielczości i nie zwróciłeś uwagi.

Online ozzy

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 10
  • Reputacja +0/-0
  • jestem tu nowy!
    • Zobacz profil
Odp: Bake tekstur w cycles a AA
« Odpowiedź #4 dnia: 20170812, 16:06:10 »
Tekstur nie będę wrzucał bo nie bardzo mogę, ale sprawdzałem dla pewności już wcześniej, tekstura z maxa też jest w 2k. Jeszcze dla testu tekstura 4k z cycles:



No na moje to wygląda gorzej niż tekstura 2k z maxa, nie wiem już o co chodzi. Scanline w maxie wiele wad, a podstawową jest to że bardzo długo wypala (można to robić tylko na CPU), dlatego chciałem użyć cycles na GPU do wypalenia żeby czas był jakiś rozsądny, ale coś nie bardzo to idzie :(.

Offline Zuorion

  • Aktywny użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 311
  • Reputacja +24/-4
  • Zue zuo.
    • Zobacz profil
Odp: Bake tekstur w cycles a AA
« Odpowiedź #5 dnia: 20170812, 18:56:45 »
A dlaczego nie jakiś xnormal, marmoset toolbag3, albo baker w substance painterze? Tylko Baker który w zasadzie jest bo jest.

Tags:
 

© Polski Kurs Blendera, CC-BY, 2014