Forum Polskiego Kursu Blendera

Kurs Blendera dla wszystkich Polaków!

Jak zbakować Principled BSDF

Autor Wątek: Jak zbakować Principled BSDF  (Przeczytany 847 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Mero

  • Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 199
  • Reputacja +11/-0
  • jestem tu nowy!
    • Zobacz profil
Jak zbakować Principled BSDF
« dnia: 20170901, 17:44:40 »
Tak jak w temacie. Mi na razie daje dziwne efekty :/

Offline Arek

  • Ekspert
  • *
  • Wiadomości: 3482
  • Reputacja +444/-3
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Gadu Gadu: 49396350
Odp: Jak zbakować Principled BSDF
« Odpowiedź #1 dnia: 20170901, 18:47:07 »
A te dziwne efekty to.... ? Poza tym wiesz na pewno, że jeszcze nie ukazała się stabilna wersja.

Offline Mero

  • Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 199
  • Reputacja +11/-0
  • jestem tu nowy!
    • Zobacz profil
Odp: Jak zbakować Principled BSDF
« Odpowiedź #2 dnia: 20170901, 19:17:41 »
tak tak rozumiem.
Prawdopodobnie bede musiał zmieniać nody by uzyskać różne mapy.
Aktualnie difuse nie bakuje metalic a gloss bakuje białą texture

Offline Arek

  • Ekspert
  • *
  • Wiadomości: 3482
  • Reputacja +444/-3
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Gadu Gadu: 49396350
Odp: Jak zbakować Principled BSDF
« Odpowiedź #3 dnia: 20170901, 22:24:45 »
Tak porównałem sobie - podpiąłem pod metalic teksturą "szachownicę" i pobakowałem poszczególne składowe Glossy i Diffuse (direct, indirect, color jak i trzy połączone) a następnie porównałem to z wynikiem samego renderu rozbitego na poszczególne składowe i wydaje mi się, że bakowanie wyszło poprawnie.

Offline Mero

  • Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 199
  • Reputacja +11/-0
  • jestem tu nowy!
    • Zobacz profil
Odp: Jak zbakować Principled BSDF
« Odpowiedź #4 dnia: 20170903, 19:28:35 »
Na prawdę ?
Mi totalnie zignorowało kolor który był nałożony z maski vertexpaint.

Offline Arek

  • Ekspert
  • *
  • Wiadomości: 3482
  • Reputacja +444/-3
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Gadu Gadu: 49396350
Odp: Jak zbakować Principled BSDF
« Odpowiedź #5 dnia: 20170903, 19:54:24 »
Aha. Vertex paint nie sprawdzałem. Za jakąś godzinkę obzerkam, może w tym jest problem.

Offline Arek

  • Ekspert
  • *
  • Wiadomości: 3482
  • Reputacja +444/-3
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Gadu Gadu: 49396350
Odp: Jak zbakować Principled BSDF
« Odpowiedź #6 dnia: 20170903, 21:44:06 »
Efekt ten sam, jeszcze pomnożyłem maskę przez dziesięć, aby zobaczyć, jak będzie po wyjściu poza zakres 0...1. Dorzucę plik, bo może nie sprawdzam to co trzeba.
https://www.dropbox.com/s/yi00g54rsrhezh6/bake.blend?dl=0

Offline Mero

  • Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 199
  • Reputacja +11/-0
  • jestem tu nowy!
    • Zobacz profil
Odp: Jak zbakować Principled BSDF
« Odpowiedź #7 dnia: 20170903, 22:23:23 »
Nie sądziłem, że ktoś się tak przejmie :D
Dzięki za zrobienie testów mój problem przedstawie trochę jaśniej.
Tutaj opcje BAKe
https://i.imgur.com/mb8yEjn.png
Jak zbakować Principled BSDF


Element przed i po bake. Wiem ze to nie jest cały shader, ale gdzie podziała się rdza ?
https://i.imgur.com/4qmSFTv.png
Jak zbakować Principled BSDF



Offline Arek

  • Ekspert
  • *
  • Wiadomości: 3482
  • Reputacja +444/-3
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Gadu Gadu: 49396350
Odp: Jak zbakować Principled BSDF
« Odpowiedź #8 dnia: 20170903, 22:30:13 »
A bakujesz z jakiegoś obiektu? Masz "Selected to active".

Offline Mero

  • Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 199
  • Reputacja +11/-0
  • jestem tu nowy!
    • Zobacz profil
Odp: Jak zbakować Principled BSDF
« Odpowiedź #9 dnia: 20170903, 22:43:50 »
no właśnie bakuje z tego lewego na prawy tylko ze oczywiscie nie sa przesuniete jak na przykładzie :)

Materiał tego po lewej
https://i.imgur.com/51GxB7K.png
Jak zbakować Principled BSDF

Offline Arek

  • Ekspert
  • *
  • Wiadomości: 3482
  • Reputacja +444/-3
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Gadu Gadu: 49396350
Odp: Jak zbakować Principled BSDF
« Odpowiedź #10 dnia: 20170903, 23:00:51 »
Wiesz co? Nie wiem :). Albo principled metalic to nie to samo co glossy, albo jest jeszcze pełen błędów. Jeśli to pierwsze byłoby tożsame z glossy w jakimś stopniu, to faktycznie masz rację, jakiś tam "color" powinien się pojawić.
Zauważyłem też nietypowe zachowanie. Jak zmieni  się ustawienie "specular", zaczyna bakować "color", ale raczej nie taki, jakby się chciało, chyba że to tylko tak u mnie. Trzeba chyba poczekać na jaką stabilną wersję i może jakiś opis.

Tags:
 

© Polski Kurs Blendera, CC-BY, 2014