Forum Polskiego Kursu Blendera

Kurs Blendera dla wszystkich Polaków!

Złe cieniowanie (transparency)

Autor Wątek: Złe cieniowanie (transparency)  (Przeczytany 265 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Kamień

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 10
  • Reputacja +0/-0
  • jestem tu nowy!
    • Zobacz profil
Złe cieniowanie (transparency)
« dnia: 20170901, 21:28:54 »
Witam, jestem początkującym użytkownikiem blendera  :D. Podczas stworzenia liścia za pomocą "transparency" i ustawieniu kanału "alfa" niby wszystko jest ok, ale powstaje kwadratowy cień pochodzący od światła rozproszonego. Chcę żeby ten cień był zależny od kształtu liścia a nie od ściany. Cień od lampy "sun" jest w porządku.  Wie ktoś jak to naprawić? Z góry dziękuję za pomoc  8)



Offline Zygfryd

  • Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 275
  • Reputacja +26/-1
  • Płeć: Mężczyzna
  • eeee mmmm yyyy
    • Zobacz profil
Odp: Złe cieniowanie (transparency)
« Odpowiedź #1 dnia: 20170901, 21:39:27 »
Takie coś  ;)

Offline zdrapekk

  • Aktywny użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 386
  • Reputacja +19/-1
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
    • animation-blender.blogspot.com
Odp: Złe cieniowanie (transparency)
« Odpowiedź #2 dnia: 20170901, 22:04:03 »
Na czym renderujesz ? GPU czy CPU? I jaką wersję blendera używasz? Piszę tak ponieważ na Radeonach i blenderze starszym niż chyba 2.7 były problemy z przepuszczaniem światła przez transparent. Teraz jest już chyba wszystko ok.

Wysłane z mojego Lenovo K6 Note przy użyciu Tapatalka


Offline zdrapekk

  • Aktywny użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 386
  • Reputacja +19/-1
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
    • animation-blender.blogspot.com
Odp: Złe cieniowanie (transparency)
« Odpowiedź #3 dnia: 20170901, 22:05:10 »
Czy to nie internal(Blender render) przypadkiem?  Po menu wydaje mi się że tak.

Wysłane z mojego Lenovo K6 Note przy użyciu Tapatalka

Offline Kamień

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 10
  • Reputacja +0/-0
  • jestem tu nowy!
    • Zobacz profil
Odp: Złe cieniowanie (transparency)
« Odpowiedź #4 dnia: 20170901, 22:17:38 »
Renderuje CPU przy użyciu "blender render".  Zygfryd dzięki, w cycles to zadziałało, ale jestem początkujący i "cycles" jeszcze nie ogarniam. Nie wiem jak to zrobić w "blender render" i czy w ogóle się da.

Offline Arek

  • Ekspert
  • *
  • Wiadomości: 3339
  • Reputacja +414/-3
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Gadu Gadu: 49396350
Odp: Złe cieniowanie (transparency)
« Odpowiedź #5 dnia: 20170901, 22:30:41 »
Da się... W materiale "Powierzchni" (nie liścia) poszukaj zakładki "Shadow" i tam zaznacz "Receive Transparent".

Offline Kamień

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 10
  • Reputacja +0/-0
  • jestem tu nowy!
    • Zobacz profil
Odp: Złe cieniowanie (transparency)
« Odpowiedź #6 dnia: 20170901, 22:42:24 »
Właśnie to mam ustawione. Problem powstaje tylko gdy liść jest blisko ściany.

http://s2.ifotos.pl/img/TEST1pngp_qhwnpwx.png
Złe cieniowanie (transparency)

Offline Arek

  • Ekspert
  • *
  • Wiadomości: 3339
  • Reputacja +414/-3
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Gadu Gadu: 49396350
Odp: Złe cieniowanie (transparency)
« Odpowiedź #7 dnia: 20170901, 23:22:59 »
Może zwiększ wielkość "Falloff" w ustawieniach Raytrace w Panelu "World" - Tam gdzie masz Ambient Occlusion.

Offline Kamień

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 10
  • Reputacja +0/-0
  • jestem tu nowy!
    • Zobacz profil
Odp: Złe cieniowanie (transparency)
« Odpowiedź #8 dnia: 20170903, 17:43:54 »
Niestety to nie pomogło, bo teraz w ogóle nie ma cieni. Jeśli ktoś zna jakiś sposób (w blender render) to proszę pisać :D

Offline Chris4132

  • Aktywny użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 303
  • Reputacja +23/-0
    • Zobacz profil
Odp: Złe cieniowanie (transparency)
« Odpowiedź #9 dnia: 20170903, 19:46:27 »
Taki cień jak najbardziej da się ustawić, tylko że trzeba ustawić wszystko, od lampy, przez obiekt po obiekt na który pada cień. Szkoda, że nie podesłałeś pliku, bo wtedy wskazałbym bezpośrednio co jest nie tak wyklikane, ale możesz po prostu porównać swoje opcje z tymi z projektu który dorzucam w załączniku. Jakby blender nie widział tekstury, to po prostu do mniejszego plane'a wczytaj dołączonego pnga.

//Trochę nie doczytałem, widzę że masz problem z tym cieniem blisko powierzchni. U mnie tego nie było, więc może to jednak wina jakiegoś checkboxa. Na pewno masz dobrą teksturę? Nie ma tam jakiejś pośredniej alphy, tło jest całkowicie czyste?

Offline winhelp

  • Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 161
  • Reputacja +13/-0
  • Płeć: Mężczyzna
  • Miłego dnia!
    • Zobacz profil
Odp: Złe cieniowanie (transparency)
« Odpowiedź #10 dnia: 20170903, 23:36:20 »
Tak, tylko, że te cienie powoduje AO i w twoim pliku jest tak samo :P
Jedyne rozwiązanie jakie znalazłem:
https://www.blender.org/forum/viewtopic.php?t=13328
Najlepiej nie używać AO lub użyć do tego cyclesa :)

Offline Kamień

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 10
  • Reputacja +0/-0
  • jestem tu nowy!
    • Zobacz profil
Odp: Złe cieniowanie (transparency)
« Odpowiedź #11 dnia: 20170904, 00:44:45 »
Tak, tylko, że te cienie powoduje AO i w twoim pliku jest tak samo :P
Jedyne rozwiązanie jakie znalazłem:
https://www.blender.org/forum/viewtopic.php?t=13328
Najlepiej nie używać AO lub użyć do tego cyclesa :)
Dzięki za odpowiedź. W takim razie będę musiał przejść na "Cycles"

Offline winhelp

  • Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 161
  • Reputacja +13/-0
  • Płeć: Mężczyzna
  • Miłego dnia!
    • Zobacz profil
Odp: Złe cieniowanie (transparency)
« Odpowiedź #12 dnia: 20170905, 10:02:42 »
Zawsze możesz w cyclesie zrobić samo AO resztę pyknąć normalnie. Zależy co potrzebujesz ale i tak internal to już powoli przeżytek :(

Offline Janek

  • Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 62
  • Reputacja +3/-3
  • jestem tu nowy!
    • Zobacz profil
Odp: Złe cieniowanie (transparency)
« Odpowiedź #13 dnia: 20170905, 19:08:31 »
Pobaw się jeszcze ustawieniami exposure i range ,w panelu World.

Offline Kamień

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 10
  • Reputacja +0/-0
  • jestem tu nowy!
    • Zobacz profil
Odp: Złe cieniowanie (transparency)
« Odpowiedź #14 dnia: 20170906, 15:52:54 »
Zawsze możesz w cyclesie zrobić samo AO resztę pyknąć normalnie. Zależy co potrzebujesz ale i tak internal to już powoli przeżytek :(
Jak to zrobić? Na render jest dodawana warstwa z AO?
« Ostatnia zmiana: 20170906, 16:07:46 wysłana przez Kamień »

Offline winhelp

  • Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 161
  • Reputacja +13/-0
  • Płeć: Mężczyzna
  • Miłego dnia!
    • Zobacz profil
Odp: Złe cieniowanie (transparency)
« Odpowiedź #15 dnia: 20170906, 23:16:10 »
Dokładnie - w zależności co chcesz osiągnąć ustawiasz mieszanie warstw (możesz też to zrobić w GIMPie / PSie) jako dodawanie lub mnożenie. Zasada ta sama.

Tags:
 

© Polski Kurs Blendera, CC-BY, 2014