Forum Polskiego Kursu Blendera

Kurs Blendera dla wszystkich Polaków!

Jak zmniejszyć ilość facesów

Autor Wątek: Jak zmniejszyć ilość facesów  (Przeczytany 262 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Ada

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 10
  • Reputacja +0/-0
  • jestem tu nowy!
    • Zobacz profil
Jak zmniejszyć ilość facesów
« dnia: 20170903, 15:18:25 »
Chce zrobić las, wymodelowałam drzewo, chce je skopiować przynajmniej by bylo ich z 10 na scenie
Problem w tym że mam bardzo podzielone siatki, głównie te liście narobiły niepotrzebnie wiele facesów.

Czy  da się z tym coś zrobić?
Jakoś przekształcić, uprościć siatkę?

Jeszcze ma być podłoże, trawa, pare innych rzeczy a już bardzo tnie
Pomocy.. 

Wiem że jest wiele niedociągnięć, typu koślawa poręcz i brzydkie korzenie - ale w tym wypadku będzie to ukryte :D

Offline andirl

  • Aktywny użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 593
  • Reputacja +37/-8
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
Odp: Jak zmniejszyć ilość facesów
« Odpowiedź #1 dnia: 20170903, 15:25:59 »
skorzystaj z instances to nie polozy kompa mozesz je skalowac i obracac tak ze nie beda wygladac identycznie instance robisz Alt D zaznaczonego obiektu krotki opis tutaj https://docs.blender.org/manual/de/dev/editors/3dview/object/editing/duplication.html
Pieprzyć amerykański model wyścigu szczurów, niech żyje lenistwo i starość . - Henri Cartier-Bresson

Offline Ada

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 10
  • Reputacja +0/-0
  • jestem tu nowy!
    • Zobacz profil
Odp: Jak zmniejszyć ilość facesów
« Odpowiedź #2 dnia: 20170903, 17:24:56 »
Potrafie kopiować i zmieniać położenie i obracać XD Chyba widać że z tym sobie radze

Pytanie było o uproszczenie siatki, bo mam ją za gęstą przez co muli mi blendera
Albo czy ktoś ma sposób na wymodelowanie drzewa w prosty sposób (nie tak jak ja bardzo szczegółowo) by podobnie, dobrze i realnie wyglądało?

Wiem siatka wygląda strasznie

Offline Ancestor

  • Ekspert
  • *
  • Wiadomości: 1945
  • Reputacja +55/-0
  • jestem tu już od pewnego czasu!
    • Zobacz profil
    • Black Grom Studio
Odp: Jak zmniejszyć ilość facesów
« Odpowiedź #3 dnia: 20170903, 18:59:59 »
Siatka nie wygląda jakoś bardzo tragicznie, jest trochę gęsta.
Użyj modyfikatora decimator

Instancje pozwalają na klonowanie obiektu bez pomnażania siatki. (Skrót myślowy) Czyli że możesz mieć 100 klonów tego samego obiektu a będzie ważyć mniej więcej tyle co jeden.

Offline Remik

  • Ekspert
  • *
  • Wiadomości: 2363
  • Reputacja +113/-8
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
Odp: Jak zmniejszyć ilość facesów
« Odpowiedź #4 dnia: 20170903, 19:06:34 »
Spróbuj może użyć modyfikatora Decimate i wybierz opcję Un-Subdivide i tam spróbuj suwak Iteration ustawić na 2 lub 4. W przypadku pnia powinno to dać dobre rezultaty w odchudzaniu siatki. Po Twoim pytaniu wnioskuję, że używasz modyfikatora Subdivision Surface i szybciutko go zatwierdzasz. Nie jest to dobry nawyk. Siatka się zagęszcza, a odwracanie działania zatwierdzonego modyfikatora często jest trudne i czasochłonne. Jak nie musisz go zatwierdzać to tego nierób i zostaw sobie możliwość manipulowania modyfikatorami jak najdłużej się da.

Offline Ancestor

  • Ekspert
  • *
  • Wiadomości: 1945
  • Reputacja +55/-0
  • jestem tu już od pewnego czasu!
    • Zobacz profil
    • Black Grom Studio
Odp: Jak zmniejszyć ilość facesów
« Odpowiedź #5 dnia: 20170903, 20:25:24 »
Można też spróbować zrobić całe drzewo na krzywych, bez siatki.

Offline Ada

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 10
  • Reputacja +0/-0
  • jestem tu nowy!
    • Zobacz profil
Odp: Jak zmniejszyć ilość facesów
« Odpowiedź #6 dnia: 20170903, 21:57:41 »
Okej, już rozumiem o co chodzi z tym modyfikatorem Decimate, zwracam honor andirl ;)
Dzięki za odpowiedzi

Cytuj
Można też spróbować zrobić całe drzewo na krzywych, bez siatki.

Nie rozumiem i nie znam tego sposobu. Jak bez siatki? Mógłbyś sprecyzować dokładniej? Albo jakiś przykład w postaci obrazka albo filmu z tym

Offline Ancestor

  • Ekspert
  • *
  • Wiadomości: 1945
  • Reputacja +55/-0
  • jestem tu już od pewnego czasu!
    • Zobacz profil
    • Black Grom Studio
Odp: Jak zmniejszyć ilość facesów
« Odpowiedź #7 dnia: 20170903, 22:03:54 »

Offline andirl

  • Aktywny użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 593
  • Reputacja +37/-8
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
Odp: Jak zmniejszyć ilość facesów
« Odpowiedź #8 dnia: 20170904, 23:42:19 »
Widze ze trzeba odswiezyc stary temat, w sieci jest dosc fajny generator drzew, to programik Arbaro, widze na twoim ekranie w scenie wyprodukowalo sie ponad 8 mln verteksow, to sporo jak na takie obiekty. Specjalnie sprawdzilem jak ciezkie obiekty produkuje ten programik i jest zdecydowana roznica (zrzut ponizej) w programie jest kilka czy kilkanascie zdefiniowanych drzewek i zmieniajac ich parametry pewnie cos ci przypadnie do gustu link do programu tutaj http://arbaro.sourceforge.net/ oczywiscie sa tez inne pluginy generujace drzewa bezposrenio w blenderze ale nie ma tam przykladowych ustawien i sporo czasu zajmuje w miare sensowne i ciekawe dobranie parametrow. Ponadto sprawdz czy nie masz tzw double verteksow bo na oko jest ich zbyt duzo jak na takie obiekty jak wspominaem wczesniej.
Pieprzyć amerykański model wyścigu szczurów, niech żyje lenistwo i starość . - Henri Cartier-Bresson

Offline Ada

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 10
  • Reputacja +0/-0
  • jestem tu nowy!
    • Zobacz profil
Odp: Jak zmniejszyć ilość facesów
« Odpowiedź #9 dnia: 20170907, 21:57:11 »
Okazało się że gałązki które łączyłam z liśćmi a potem do pnia były bardzo podzielone.
Dodatkowo użyłam tej opcji do kopiowania drzew i się okazało że ta opcja bardzo pomogła.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Teraz chce renderować obraz, ale światła na scenie leżą, nie podoba mi się ani troche
Te diamenty miały dawać ładne światło, jakiś pomysł na to?

Chciałam by światła były łagodne, takie jak na 2 zdjęciu


Offline Ancestor

  • Ekspert
  • *
  • Wiadomości: 1945
  • Reputacja +55/-0
  • jestem tu już od pewnego czasu!
    • Zobacz profil
    • Black Grom Studio
Odp: Jak zmniejszyć ilość facesów
« Odpowiedź #10 dnia: 20170907, 22:30:10 »
To co masz na drugim obrazku to w 90% efekt post produkcji, glary można zrobić w 3d ale prościej jest takie rzeczy dodawać na renderowanym obrazku, podobnie cała gradacja koloru, to post proces. Możesz do tego użyć Blendera albo jakiegoś softu 2d.

Offline Ada

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 10
  • Reputacja +0/-0
  • jestem tu nowy!
    • Zobacz profil
Odp: Jak zmniejszyć ilość facesów
« Odpowiedź #11 dnia: 20170907, 22:41:40 »
czyli mam rozumieć że takiego światła nie da się zrobić w blenderze? I to są efekty pracy w photoshopie np?

Diamenty próbowałam robić razem z blenderguru, u niego jest jaskinia, wszystko jest ładnie oświetlone. A ja jak chciałam uzyskać więcej światła dodawałam więcej w emission i tylko gorzej byłoo.

Jego praca:

Offline Arek

  • Ekspert
  • *
  • Wiadomości: 3337
  • Reputacja +414/-3
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Gadu Gadu: 49396350
Odp: Jak zmniejszyć ilość facesów
« Odpowiedź #12 dnia: 20170907, 22:59:36 »
Da się zrobić, jednak tak jak mówi Ancestor, taki efekt, to efekt postprodukcji, chociażby wykorzystując blenderowy node editor na wyrenderowanym obrazie. Poza tym
- na tamtym wcześniejszym zdjęciu w scenie na pewno istnieją dodatkowe źródła światła
- można stosować pewne triki, aby obiekty bardziej oświtlały scenę, niż same wyglądają
- efekt zamglenia można spowodować dodają zwykły Blur w posprodukcji.

Mały przykład (tylko tła już nie chciało mi się oświtlać), taka szybka scenka i plik do wglądu - spadam spać :).
https://www.dropbox.com/s/5k6qd1m64igjimq/light.blend?dl=0
« Ostatnia zmiana: 20170907, 23:04:28 wysłana przez Arek »

Offline Ancestor

  • Ekspert
  • *
  • Wiadomości: 1945
  • Reputacja +55/-0
  • jestem tu już od pewnego czasu!
    • Zobacz profil
    • Black Grom Studio
Odp: Jak zmniejszyć ilość facesów
« Odpowiedź #13 dnia: 20170907, 23:04:34 »
Renderowanie ładnych obrazków to tylko sztuczki i w większości przypadków oszukiwanie.

Możesz nad swoimi kryształami dodać niewidzialne świecące sfery. A potem w blenderowym post procesie glary czy glow
http://polskikursblendera.pl/edytor-nodow-glare/
musisz tam pokopać bo Piotr omawia to szczegółowiej w innych filmach

Przypuszczam, że jak przysuniesz kamerę do swojego kryształu efekt będzie podobny do tego co pokazał Andrew.
Musisz wziąć też pod uwagę że on się nie szczypie z ustawieniami sampli czy ilością polygonów, ma bardzo wypasiony sprzęt.

Tags: uproszczenie 
 

© Polski Kurs Blendera, CC-BY, 2014