Forum Polskiego Kursu Blendera

Kurs Blendera dla wszystkich Polaków!

[problem/pytanie] weight paint

Autor Wątek: [problem/pytanie] weight paint  (Przeczytany 167 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Rex

  • Przybysz
  • *
  • Wiadomości: 1
  • Reputacja +0/-0
  • jestem tu nowy!
    • Zobacz profil
[problem/pytanie] weight paint
« dnia: 20170912, 14:44:16 »
Witam, jestem nowym użytkownikiem i chciałem nadać ciężkość/wagę dla kości, tylko nie rozumiem tego edytora, klikająć LPM zaznaczam miejsce, a jak odznaczyć? oraz najważniejsze pytanie, jak zaznaczyć wszystkie warsty, a nie tylko te widoczne, chodzi mi o to że "maluje" tylko po tych co widać, a np. model głowy ma mnóstwo szczególów w środku, jak je zaznaczyć?


W załączniku dodałem zdjęcia modelu, prosiłbym bym o pomoc i byłbym bardzo wdzięczny, daję też link do pobrania modelu na wszelki wypadek.

dwn:
https://www.mediafire.com/file/fel47392z25gb24/gotoweBARDZO.blend

Offline Gazowanaa

  • Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 122
  • Reputacja +2/-3
  • Płeć: Kobieta
  • Początkująca :P
    • Zobacz profil
Odp: [problem/pytanie] weight paint
« Odpowiedź #1 dnia: 20171029, 21:20:16 »
Co do odznaczania użyj pędzla Subtrack w zakładce Brush po lewej, kiedy jesteś w Weight Paint.
I jeśli to Ci pomoże to w trybie Weight Paint nad Timeline masz dwie kostki - jedna z zaznaczoną ścianą, a druga z zaznaczonym wierzchołkiem. Kiedy zaznaczysz kostkę z zamalowaną ścianą będziesz mogł na swojej pracy zaznaczać konkretne Face'y i dawać im wagę. Najlepiej ustaw szkielet w tryb Pose Mode i klikając na swoją postać przejdź do trybu Weight Paint. Wtedy będziesz mógł poruszać kośćmi i zamalowywać te obszary, których wcześniej Ci się nie udało zamalować. (wybierz również funkcje Limit selection to visible - jest w tym samym miejscu gdzie te kostki, tylko bardziej na prawo. Jest przy aparacie. Wtedy pokaże Ci wszystkie wierzchołki). Ale jak widzę to będzie trochę zabawy z tymi piórami ;)
Natomiast jak chcesz zaznaczyć coś wewnątrz twarzy to możesz najpierw zaznaczyć zewnętrzne wierzchołki w trybie Edit Mode (zaznacz 1, kliknij L), a potem wcisnąć H co spowoduje ich ukrycie (będziesz to mógł potem przywrócić Alt + H)

Offline Ozonek

  • Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 287
  • Reputacja +31/-2
  • Dziwne rzeczy.
    • Zobacz profil
Odp: [problem/pytanie] weight paint
« Odpowiedź #2 dnia: 20171029, 21:53:16 »
Najprostszy sposób rigowania w takich przypadkach, to zaznaczyć i przypisać wagi w edit mode, np. zaznaczasz głowę i jej wnętrze w trybie siatki, usuwasz ze wszystkich grup i przypisujesz do kości głowy z wagą 1. Później w weight paintingu używasz opcji smooth lub pędzla blur, żeby nie było ostrych deformacji.

Możesz również ukryć punkty w edit mode (H), by dostać się do głębszych warstw.

Z nieco innej beczki: widzę, że model zaimportowany prawdopodobnie z MMD. Nie wiem czy już był w takim stanie, czy go doprowadziłeś poprzez modelowanie, remove doubles i inne tortury, ale szybciej będzie zrobić go od nowa i wypalić tekstury niż doprowadzić ten do ładu. Masz tu absolutny misz-masz meshów, resztki MMD'owskiej fizyki i ogólny bałagan.

Tags: weight 
 

© Polski Kurs Blendera, CC-BY, 2014