Forum Polskiego Kursu Blendera

Kurs Blendera dla wszystkich Polaków!

Problem z niepotrzebnymi vertexmi

Autor Wątek: Problem z niepotrzebnymi vertexmi  (Przeczytany 83 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Slender

  • Przybysz
  • *
  • Wiadomości: 2
  • Reputacja +0/-0
  • jestem tu nowy!
    • Zobacz profil
Problem z niepotrzebnymi vertexmi
« dnia: 20170912, 18:20:07 »
Uzywam blendera w wersji 2.49 i mam taki problem podczas modelowania uzywam opcji extrude i gdy cofne swoj wykonanie funkcji to w przestrzeni zostaja utworzone vertexy ktore potem recznie musze usuwac... jakas recepta na to jest?

Offline Zygfryd

  • Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 275
  • Reputacja +26/-1
  • Płeć: Mężczyzna
  • eeee mmmm yyyy
    • Zobacz profil
Odp: Problem z niepotrzebnymi vertexmi
« Odpowiedź #1 dnia: 20170912, 18:43:19 »
Może nowsza wersja blendera. Wprawdzie interface jest trochę inny, ale można się przyzwyczaić  :o

Offline Remik

  • Ekspert
  • *
  • Wiadomości: 2363
  • Reputacja +113/-8
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
Odp: Problem z niepotrzebnymi vertexmi
« Odpowiedź #2 dnia: 20170912, 19:01:35 »
Nowsza wersja nic nie zmieni w tym przypadku choć warto ją zmienić. W sumie extrudowania nie da się ot tak sobie anulować. Można oczywiście przerwać wyciąganie, ale pozostają duplikaty wierzchołków, które powstały na potrzeby extrudowania. Chwilowo myślałem, że całkowicie anuluje tą operacje naciśnięcie klawisza Esc, ale jednak się myliłem i nie wiem skąd mi się wzięło to Esc. Tak czy inaczej można to cofnąć na dwa sposoby, które i tak sprowadzają się do zwykłego usunięcia zbędnych wierzchołków. Pierwsza opcja to Remove Doubles czyli usunięcie duplikatów i druga chyba najprostsza metoda to po przerwaniu wyciągania kiedy wierzchołki wrócą do miejsca w którym powstały zwyczajnie cofnąć operację Ctrl+Z. Wierzchołki oczywiście wrócą na swoje miejsce kiedy wyciąganie przerwiemy klawiszem Esc lub klikniemy PPM.

Offline Slender

  • Przybysz
  • *
  • Wiadomości: 2
  • Reputacja +0/-0
  • jestem tu nowy!
    • Zobacz profil
Odp: Problem z niepotrzebnymi vertexmi
« Odpowiedź #3 dnia: 20170912, 19:24:09 »
Dziekuje za zainteresowanie tematem,  wskazowki od Remik'a rozwiazuja moj problem bardzo dziekuje, faktycznie wystarczy jeszcze raz wcisnac ctrl + z.

Offline Zygfryd

  • Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 275
  • Reputacja +26/-1
  • Płeć: Mężczyzna
  • eeee mmmm yyyy
    • Zobacz profil
Odp: Problem z niepotrzebnymi vertexmi
« Odpowiedź #4 dnia: 20170912, 19:39:26 »
ja cię zrozumiałem, że po cofnięciu ( czyli control+z) zostają ci jakieś vertexy :-[

Offline winhelp

  • Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 161
  • Reputacja +13/-0
  • Płeć: Mężczyzna
  • Miłego dnia!
    • Zobacz profil
Odp: Problem z niepotrzebnymi vertexmi
« Odpowiedź #5 dnia: 20170912, 21:12:28 »
Jeżeli ekstruduje się ściankę i ustawi od razu wierzchołki w innym miejscu to cofnięcie powoduje przywrócenie stanu poprzedniego jeżeli się ekstruduje i przerwie tę operację to przerywamy tylko operację przenoszenia wierzchołków, a extrude zostało już wykonane przez co trzeba cofnąć jakby jeszcze raz.

Tags:
 

© Polski Kurs Blendera, CC-BY, 2014