Forum Polskiego Kursu Blendera

Kurs Blendera dla wszystkich Polaków!

Wektory w kartezjańskim układzie współrzędnych?

Autor Wątek: Wektory w kartezjańskim układzie współrzędnych?  (Przeczytany 486 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Poliwood Movies

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 25
  • Reputacja +3/-0
  • jestem tu nowy!
    • Zobacz profil
Witam.

Robię program w Blender Game, którym w widoku 3D można poruszać się po wspomnianym układzie, by lepiej dostrzec pewne zależności. Poruszanie się kamerą mam już ogarnięte, ale zależy mi na przejrzystości. Chciałem by opisy osi i wzory ustawiały się zawsze frontem do kamery. W Cycels Render nie ma problemu, ale tu funkcja "Track to..." Nie działa. Funkcją "Steering" udało mi się osiągnąć, by w większości osi napis ustawiał się do kamery, ale był problem, że ciągle podąża za kamerą, a mi zależy by tylko obracała się frontem do niej. Szukam już od paru godzin odpowiedzi na to jak to zrobić, ale nigdzie nie mogę znaleźć. Czy wiecie jak do tego podejść?

Pozdrawiam:
Kajtek

Offline Arek

  • Ekspert
  • *
  • Wiadomości: 3463
  • Reputacja +439/-3
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Gadu Gadu: 49396350
Odp: Wektory w kartezjańskim układzie współrzędnych?
« Odpowiedź #1 dnia: 20170923, 19:33:39 »
A "Edit Object" - "Track To" sprawdzałeś?

Offline Poliwood Movies

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 25
  • Reputacja +3/-0
  • jestem tu nowy!
    • Zobacz profil
Odp: Wektory w kartezjańskim układzie współrzędnych?
« Odpowiedź #2 dnia: 20170924, 11:21:16 »
Teraz spróbowałem, rzeczywiście jest to w tym kierunku. Napis ustawia się do kamery. Ale tylko poziomo. Gdy kieruję kamerę w górę to napis obraca się lewo-prawo, ale nie obraca się do góry. Pracuje tylko w płaszczyźnie x-y ale nie z. W Edit Object spróbowałem chyba wszystkich opcji i nie wiem jak można by to polepszyć. Ale jest już dużo lepiej.

Offline Arek

  • Ekspert
  • *
  • Wiadomości: 3463
  • Reputacja +439/-3
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Gadu Gadu: 49396350
Odp: Wektory w kartezjańskim układzie współrzędnych?
« Odpowiedź #3 dnia: 20170924, 16:54:30 »
Na Game Engine się specjalnie nie znam, ale widzę, że wciśnięcie przycisku "3D" w Edit Object powoduje, że napis obraca się we wszystkich kierunkach.

Offline Poliwood Movies

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 25
  • Reputacja +3/-0
  • jestem tu nowy!
    • Zobacz profil
Odp: Wektory w kartezjańskim układzie współrzędnych?
« Odpowiedź #4 dnia: 20170924, 17:40:36 »
Rzeczywiście, teraz działa. Czasem najprostrze rozwiązania są najlepsze. Wielkie dzięki!

Tags:
 

© Polski Kurs Blendera, CC-BY, 2014