Forum Polskiego Kursu Blendera

Kurs Blendera dla wszystkich Polaków!

Widoczność face'ów

Autor Wątek: Widoczność face'ów  (Przeczytany 113 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Bond

  • Przybysz
  • *
  • Wiadomości: 2
  • Reputacja +0/-0
  • jestem tu nowy!
    • Zobacz profil
Widoczność face'ów
« dnia: 20171006, 19:40:20 »
Dzień dobry. Dopiero zaczynam z blenderem i zdarzyła mi się mała zagwozdka. Jako że w internecie nie znalazłem odpowiedzi na dręczące mnie pytanie postanawiam Zapytać tutaj. Mój problem jest następujący i dotyczy on face'ów. Dokładnie chodzi mi o sytuacje gdzie np. mam najzwyklejszego kwadratowego plane'a i na dwóch sąsiednich edge'ach za pomocą ctrl + R tworzę nowe vertex'y, a następnie łączę je ze sobą po czym powstaje trójkąt. Problem polega na tym, że kiedy przełączam się na zaznaczanie face'ów, blender nie widzi przed chwilą przeze mnie utworzonego trójkąta jako osobnego face'a tylko cały czas tego samego plane'a. Czy mogę to jakoś zmienić? Proszę o pomoc i z góry dziękuje za odpowiedź.

Offline Arek

  • Ekspert
  • *
  • Wiadomości: 3361
  • Reputacja +415/-3
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Gadu Gadu: 49396350
Odp: Widoczność face'ów
« Odpowiedź #1 dnia: 20171006, 19:43:45 »
Do łączenia vertexów użyj "J"

Poza tym:
Cytuj
mam najzwyklejszego kwadratowego plane'a i na dwóch sąsiednich edge'ach za pomocą ctrl + R tworzę nowe vertex'y, a następnie łączę je ze sobą po czym powstaje trójkąt.
Ciekawi mnie ten sposób...
« Ostatnia zmiana: 20171006, 19:54:32 wysłana przez Arek »

Offline Bond

  • Przybysz
  • *
  • Wiadomości: 2
  • Reputacja +0/-0
  • jestem tu nowy!
    • Zobacz profil
Odp: Widoczność face'ów
« Odpowiedź #2 dnia: 20171006, 20:39:26 »
Wielkie dzięki, działa, coś nie tak w tym sposobie? Zdaję mi się, że ten skrót klawiszowy służy do wstawienia vertex'a w połowie edge'a, po to go używałem. A plane to tylko przykład ;)

Offline winhelp

  • Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 174
  • Reputacja +13/-0
  • Płeć: Mężczyzna
  • Miłego dnia!
    • Zobacz profil
Odp: Widoczność face'ów
« Odpowiedź #3 dnia: 20171006, 20:58:29 »
A Ctrl+T? Nie czaję tego twojego sposobu, u mnie nie da się na sąsiednich edgach zrobić loopa. A ten co się da (na przeciwległych) nie tworzy trójkąta.

Offline Zygfryd

  • Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 281
  • Reputacja +26/-1
  • Płeć: Mężczyzna
  • eeee mmmm yyyy
    • Zobacz profil
Odp: Widoczność face'ów
« Odpowiedź #4 dnia: 20171006, 21:05:40 »
Właśnie, jak ci się to udało zrobić?

Online Zyzio

  • Aktywny użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 385
  • Reputacja +35/-0
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
Odp: Widoczność face'ów
« Odpowiedź #5 dnia: 20171007, 22:45:40 »
... tworzę nowe vertex'y, a następnie łączę je ze sobą po czym powstaje trójkąt. ....

Do łączenia używasz skrótu "F" czy " J" ?
« Ostatnia zmiana: 20171007, 23:57:48 wysłana przez Zyzio »

Tags:
 

© Polski Kurs Blendera, CC-BY, 2014