Forum Polskiego Kursu Blendera

Kurs Blendera dla wszystkich Polaków!

Kilka pytań/problemów z animacją i teksturowaniem

Autor Wątek: Kilka pytań/problemów z animacją i teksturowaniem  (Przeczytany 126 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Fearghus

  • Przybysz
  • *
  • Wiadomości: 3
  • Reputacja +0/-0
  • jestem tu nowy!
    • Zobacz profil
Tworzę model czołgu z animacja na zaliczenie i mam kilka pytań/problemów odnośnie tego co stworzyłem

1. Stworzyłem model czołgu i chce go oteksturować tak wiec przełączylem z solid na texture i zobaczyłem coś takiego: https://ibb.co/kL9sYw i tutaj pojawia się pytanie dlaczego część modelu jest innego koloru dodam ze próbowałem sam coś z tym zrobić w opcjach i znalazłem w shadingu opcje shadeless w momencie jak to włączam cały model jest biały. Ja zrobiłem coś źle czy tak po prostu ma to wyglądać??

2. Jak chcę oteksturować model to trzeba rozłożyć siatkę modelu na płaszczyznę i tu nasuwa się moje pytanie czy da się jakoś rozłożyć dobrze siatkę automatycznie czy wszystkie cięcia trzeba robić ręcznie?

3. Pytanie odnośnie animacji. Zrobiłem gąsienicę do czołgu która wygląda tak https://ibb.co/mNuUfb i prbowałem zorbić animacje poruszania się jak jak w tym tutorialu https://www.youtube.com/watch?v=q5fjslhomsI i w momencie próby oddzielenia(seperate by lose part) program przestaje odpowiadać dodam ze mam 8gb ramu jaki jest tego powód?

4. Druga część pytania 3 załóżmy ze udało mi się to zrobić czy tym sposobem jak na filmiku da się zrobić taką animacje na mojej gąsienicy czołgu? Tam jest to przedstawione tylko na sześcianie, mój model składa się z kilku części i przynajmniej mi się tak wydaje ze na zakończeniach tam gdzie gąsienica skręca będą problemy

Offline Ozonek

  • Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 292
  • Reputacja +32/-2
  • Dziwne rzeczy.
    • Zobacz profil
Odp: Kilka pytań/problemów z animacją i teksturowaniem
« Odpowiedź #1 dnia: 20171011, 21:11:36 »
1. Pewnie na części elementów masz przypisany materiał, a na innych nie - stąd różnica w kolorach.
2. Ręczne unwrapowanie da najlepsze efekty i stanowczo do tego zachęcam. Jeśli jednak jesteś leniwy i będziesz malował tekstury ręcznie w Blenderze, to możesz na szybko zrobić Smart UV Project, bo szwy i tak zamalujesz.
3. Dziwne. Spróbuj robić po kawałku, tj., zaznacz przykładowo 1/4 elementów, (np. B -> Ctrl+L) i zobacz czy dalej się będzie wywalać. Jeśli nie, to znaczy, że po prostu komp ci nie wyrabia.
4. Nie chce mi się oglądać filmiku. Wszystko się da.

Tags:
 

© Polski Kurs Blendera, CC-BY, 2014