Forum Polskiego Kursu Blendera

Kurs Blendera dla wszystkich Polaków!

Obiekty o tych samych nazwach

Autor Wątek: Obiekty o tych samych nazwach  (Przeczytany 102 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline karacho

  • Przybysz
  • *
  • Wiadomości: 2
  • Reputacja +0/-0
  • jestem tu nowy!
    • Zobacz profil
Obiekty o tych samych nazwach
« dnia: 20171206, 16:16:17 »
Robie spawning dodajac 2 razy ten sam obiekt. Niestety, drugi obiekt nie zmiania nazwy (np. na *.001).
Mam więc dwa obiekty o tych samych nazwach i trudność w 'osobnym' operowaniu nimi.
Czy da się zmienić nazwę obiektu w czasie gry?

Offline Piotr

  • Administrator
  • Ekspert
  • *
  • Wiadomości: 3893
  • Reputacja +187/-7
  • Płeć: Mężczyzna
  • BFCT
    • Zobacz profil
    • Polski Kurs Blendera
Odp: Obiekty o tych samych nazwach
« Odpowiedź #1 dnia: 20171206, 20:51:57 »
A jak to robisz, i skąd wiesz, że nazwa się nie zmienia?
Wydaje mi się, że w BGE jest trochę inaczej z obiektami niż w BPY.
-piotr-

Offline karacho

  • Przybysz
  • *
  • Wiadomości: 2
  • Reputacja +0/-0
  • jestem tu nowy!
    • Zobacz profil
Odp: Obiekty o tych samych nazwach
« Odpowiedź #2 dnia: 20171208, 12:56:52 »
Nazwa obiektu jest u mnie kluczowa, bo jedną z akcji jest kasowanie obiektu (przez endObject).
Skąd wiem? Listuję dla kontroli:
import bge

scene = bge.logic.getCurrentScene()
cont = bge.logic.getCurrentController()
own = cont.owner

for ob in scene.objects:
    name = ob.name
    print(name)
Listuję, bo mam niepożądane działanie: nazwa skojarzona z endObject() niszczy 2 obiekty.
Wg mnie "giną" 2, bo mają tę samą nazwę. BPY na to nie pozwoli, ale BGE jak widać tak.

Ominąłem problem rezygnując z takiego 'bliźniaczego' spawningu...

Tags: object rename 
 

© Polski Kurs Blendera, CC-BY, 2014