Forum Polskiego Kursu Blendera

Kurs Blendera dla wszystkich Polaków!

Rigging ramienia monitorowego

Autor Wątek: Rigging ramienia monitorowego  (Przeczytany 267 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline TakoOwoc

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 11
  • Reputacja +2/-0
  • Płeć: Mężczyzna
  • jestem tu nowy!
    • Zobacz profil
    • Moje prace z Blendera
Rigging ramienia monitorowego
« dnia: 20180111, 13:08:44 »
Cześć!
Moje doświadczenia z tworzeniem szkieletów do animacji są znikome więc się pytam.
Chodzi mi głównie o to czerwone. Walec ponad kulą (gdzie jest 3D cursor) ma się obracać w osi z i móc kiwać do przodu, tyłu jak pokazuje strzałka. Do walca jest przymocowane ramię z szyną które ma się przesuwać jak pokazuje prosta strzałka.

Jak zrobić aby po przechyleniu walca ramię można było przesuwać tylko wzdłuż jego płaszczyzny która by się pochylała razem z nim?

https://i.imgur.com/u48c0La.jpg
Rigging ramienia monitorowego
« Ostatnia zmiana: 20180111, 13:23:32 wysłana przez TakoOwoc »

Offline Zuorion

  • Aktywny użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 453
  • Reputacja +34/-4
  • Zue zuo.
    • Zobacz profil
Odp: Rigging ramienia monitorowego
« Odpowiedź #1 dnia: 20180111, 13:50:22 »
Ograniczać transformacje obiektów możesz na przynajmniej 2 sposoby:
1. Wyłączając konkretne osie transformacji obiektu:

2. Constrainem:
https://i.imgur.com/9oMfSsM.png
Rigging ramienia monitorowego

Możesz tutaj ograniczyć też do konkretnych kątów (np. od -20º do +20º).
Ale zauważ, że obiektowi da się ustawić wartosć przewyższającą to ograniczenie - które zostanie przycięte do tej ustalonej wartości. Możesz zaznaczyć te "for transform"- wtedy to ograniczenie też jest dla transformacji.

Offline TakoOwoc

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 11
  • Reputacja +2/-0
  • Płeć: Mężczyzna
  • jestem tu nowy!
    • Zobacz profil
    • Moje prace z Blendera
Odp: Rigging ramienia monitorowego
« Odpowiedź #2 dnia: 20180111, 17:11:39 »
Dzięki Zuorion :)
Skorzystałem z drugiego sposobu na kościach i działa poprawnie tak jak chciałem

Tags:
 

© Polski Kurs Blendera, CC-BY, 2014