Forum Polskiego Kursu Blendera

Kurs Blendera dla wszystkich Polaków!

Render Layer

Autor Wątek: Render Layer  (Przeczytany 325 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline pouln

  • Użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 141
  • Reputacja +4/-0
  • jestem tu nowy!
    • Zobacz profil
Render Layer
« dnia: 20180208, 13:34:28 »
Czy w wersji 2.79 coś się zmieniło w funkcjonowaniu warstw?

Dokładnie chodzi mi o działanie z wł. Exclude, w poprzednich wersjach po rozdzieleniu
sceny na powiedzmy dwie części:
1 - główna scena wnętrza
2 - pamięciożerne detale, np. poduszki, dywany itd..

Zauważyłem teraz, że pomimo wł. "Exclude" i "Mask" dla drugiej warstwy zużycie VRAM (wskazania GPU-Z) zostaje takie
same, tj. przy renderowaniu obu scen na raz bez użycia warstw, przykładowo zużycie VRAM wynosi ~3,7 Gb,
przy podzieleniu na w/w i renderowaniu ich pojedynczo zużycie wynosi ~3 Gb dla jednej i ~0.6 dla drugiej - czyli wartości zbliżone
dla renderowania bez podziału na warstwy

Jeśli jednak renderuję scenę podzieloną na dwie warstwy, gdzie na jednej jest "Exclude" zużycie wynosi cały czas ~3,7Gb, gdy zakończy się rendering sceny głównej,
a zaczyna się druga warstwa, ta "lżejsza" ~0,6Gb, pamięć nie zwalnia się, dalej jest te 3,7 Gb, co ciekawe, cienie odbicia itd, po zastosowaniu "Exclude" nie są załączone na warstwie,
czyli funkcja teoretycznie działa, tylko dlaczego nie zmniejsza się zużycie pamięci?

Przy działaniu jak wyżej nie ma sensu stosowania "Exclude", nie ma żadnej korzyści, ponieważ gdy suma zużytej pamięci na kolejnych warstwach wyniesie więcej niż 4 Gb (w moim przypadku), wywala się CUDA error...

Jest  zaznaczone "Transparent" w zakładce "Render"
plik PNG w RGBA

A może jest jakaś nowa opcja, którą pomijam?
« Ostatnia zmiana: 20180208, 13:45:14 wysłana przez pouln »

 

© Polski Kurs Blendera, CC-BY, 2014