Forum Polskiego Kursu Blendera

Kurs Blendera dla wszystkich Polaków!

Linux Mint Mate

Autor Wątek: Linux Mint Mate  (Przeczytany 470 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Yanek

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 19
  • Reputacja +0/-0
    • Zobacz profil
Linux Mint Mate
« dnia: 20180206, 23:52:44 »
kompiluję na linuxie Mint 18,3 mate 64 bit - blendera wg tutorialu (http://polskikursblendera.pl/kompilacja-blendera-linux-mint-18-cmake/) i wyskakuje mi problem - nie wiem jak ruszyć z miejsca gdyż jestem bardzo początkujący w linuxie.
E: No packages found
Building Python-3.6.2
Ensuring ~blender-git/install exists and is writable by us
--2018-02-06 22:35:31--  https://www.python.org/ftp/python/3.6.2/Python-3.6.2.tgz
Resolving www.python.org (www.python.org)... 151.101.12.223, 2a04:4e42:3::223
Connecting to www.python.org (www.python.org)|151.101.12.223|:443... connected.
HTTP request sent, awaiting response... 200 OK
Length: 22580749 (22M) [application/octet-stream]
Saving to: '/home/dom/src/blender-deps/Python-3.6.2.tgz'

/home/dom/src/blender-deps/Python-3. 100%[======================================================================>]  21.53M   820KB/s    in 27s     

2018-02-06 22:35:59 (814 KB/s) - '/home/dom/src/blender-deps/Python-3.6.2.tgz' saved [22580749/22580749]

Unpacking Python-3.6.2
configure: error: expected an absolute directory name for --prefix: ~blender-git/install/python-3.6.2
make: *** No targets specified and no makefile found.  Stop.
make: *** No rule to make target 'clean'.  Stop.
ERROR! Python--3.6.2 failed to compile, exiting

real 2m15.935s
user 0m21.899s
sys 0m8.183s

Offline Arek

  • Ekspert
  • *
  • Wiadomości: 3469
  • Reputacja +441/-3
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Gadu Gadu: 49396350
Odp: Linux Mint Mate
« Odpowiedź #1 dnia: 20180207, 09:46:52 »
A jak u Ciebie z orientowaniem się w strukturze katalogów linuxa? Tu jest jakiś błąd katalogu, kompilator nie może znaleźć docelowych miejsc, jak widzę chyba zarówno dla rozpakowania źródeł jak i instalacji.
Podążając za tutorialem skrypt "./install_deps.sh" powinien rozpakować u Ciebie źródła Pythona do katalogu

/home/dom/bin/blender-git/depssrc
natomiast rozpakowuje w katalogu domyślnym

/home/dom/src/blender-deps/
Również "--prefix", czyli miejsce, gdzie powinien się zainstalować python jest troszkę dziwny.

Czy polecenie, które wykonałeś wyglądało tak?

(pobrane źródła blendera) blender/build_files/build_environment/install_deps.sh --source ~/bin/blender-git/depssrc --install ~/bin/blender-git/install -t (ilość rdzeni + 1) --with-all --skip-opencollada --skip-osl --no-confirm
lub podająć ścieżki bezwzględne:

(pobrane źródła blendera) blender/build_files/build_environment/install_deps.sh --source /home/dom/bin/blender-git/depssrc --install /home/dom/bin/blender-git/install -t (ilość rdzeni+1) --with-all --skip-opencollada --skip-osl --no-confirm
Tylda "~" jest skrótem do katalogu domowego = "/home/dom". Jest to zamienne przy poruszaniu się wśród katalogów, ale czasem lepiej podać ścieżkę bezwzględną (pełną) do danego katalogu, np zamiast takiej ścieżki "~/bin/blender-git/install" podać taką "/home/dom/bin/blender-git/install".

Albo może na początek spróbuj zainstalować potrzebne zależności, czyli programy potrzebne do kompilacji Blendera w sposób domyślny, pomijając podawanie katalogów źródeł i instalacji i wykonaj tylko:

(pobrane źródła blendera) blender/build_files/build_environment/install_deps.sh -t (ilość rdzeni+1) --with-all --skip-opencollada

- w trakcie zostaniesz poproszony o hasło "root" - tworzyłeś je przy instalacji linuxa
- żródła rozpakują się u Ciebie w katalogu domowym - "/home/dom/src"
- natomiast zainstalują się w katalogu głównym w podkatalogu "opt" - "/opt/lib" - aby w tym katalogu coś zmieniać, potrzebne są uprawnienia "roota".
« Ostatnia zmiana: 20180207, 11:09:41 wysłana przez Arek »

Offline Arek

  • Ekspert
  • *
  • Wiadomości: 3469
  • Reputacja +441/-3
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Gadu Gadu: 49396350
Odp: Linux Mint Mate
« Odpowiedź #2 dnia: 20180207, 10:34:40 »
Zerknąłem jeszcze do tego tutorialu i początek może wprowadzać w błąd i chyba lepiej jest od razu zrobić coś takiego:
mkdir -p ~/bin/blender-git
cd ~/bin/blender-git
git clone http://git.blender.org/blender.git
...


Poza tym są też pewne niedomówienia, albo niedoczytałem, jeśli chodzi o to, że takie katalogi jak "depssrc" czy "install" trzeba wpierw utworzyć.
Tak czy inaczej, cała operacja instalacji zależności sprowadza się do kilku komend. Wg tutoriala wystarczy wykonać po kolei:

mkdir -p ~/bin/blender-git
mkdir -p ~/bin/depssrc
mkdir -p ~/bin/install
cd ~/bin/blender-git
git clone http://git.blender.org/blender.git
cd blender
git submodule update --init --recursive
git submodule foreach git checkout master
git submodule foreach git pull --rebase origin master
./build_files/build_environment/install_deps.sh --source ~/bin/depssrc --install ~/bin/install -t 7 --with-all --skip-opencollada --skip-osl --no-confirm

Prametr "-t 7" w ostatniej linijce zależy od tego, ile masz rdzeni procesora lub ile chcesz wykorzystać. Aby kompilacja przebiegała najszybciej, jak można wpisujesz "-t (ilość rdzeni+1)"
Trzeba jeszcze pamiętać, jeśli kompilacja będzie trwała dość długo, może minąć czas obowiązywania hasła roota. W pewnym momencie kompilator może poprosić o ponownie wpisanie hasła. Jeśli tego nie zrobisz, kompilator będzie czekał, a Ty będziesz myślał, że coś się zawiesiło :).

Potem sama kompilacja blendera.
« Ostatnia zmiana: 20180207, 13:19:38 wysłana przez Arek »

Offline Yanek

  • Nowy użytkownik
  • *
  • Wiadomości: 19
  • Reputacja +0/-0
    • Zobacz profil
Odp: Linux Mint Mate
« Odpowiedź #3 dnia: 20180211, 22:54:51 »
Dzięki arkowi wszystko poszło dobrze!
Ale jest też łyżka dziekciu w tej beczce miodu...
Nie działa nvidia cuda pomimo instalacji.
http://i63.tinypic.com/npnyom.png
Linux Mint Mate


http://i65.tinypic.com/33y5hft.png
Linux Mint Mate


Offline Arek

  • Ekspert
  • *
  • Wiadomości: 3469
  • Reputacja +441/-3
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zobacz profil
  • Gadu Gadu: 49396350
Odp: Linux Mint Mate
« Odpowiedź #4 dnia: 20180212, 23:56:49 »
1. Blender mówi Ci, abyś zerknął w konsolę, gdzie są szczegóły błędu, więc na początek warto to zrobić, aby wiedzieć, co tam jest napisane. Chodzi tu oczywiście o konsole linuxa, czyli okno popularnego terminala. Uruchom blendera z poziomu terminala:

~/bin/blender-git/build_linux/bin/blender
(lub tam, gdzie Ci się faktycznie skompilował)

Wtedy w oknie terminala będziesz widział jakie są błędy

2. Z ciekawości sprawdziłem, jak sprawdza się najnowsza CUDA w przypadku Minta 18.3 - i wszystko poszło bez problemu. Oczywiście nie dysponuję GTX 750 Ti, ale teoretycznie ta karta powinna bez problemu współpracować z CUDA 9.1. Teoretycznie, bo w przypadku linuxa czasem jest to droga przez mękę :).
No ale mając świeżutkiego Minta 18.3, jeszcze bez instalacji żadnych sterowników karty (powiedzmy, że Blender jest już skompilowany)
- ze strony https://developer.nvidia.com/cuda-downloads pobieram cuda dla minta: Linux - x86_64 - Ubuntu - 16.04 - deb (network).
Myślę, że opcja "deb (network)" jest dość korzystna, gdyż ona instaluje w linuxie repozytorium, dzięki czemu instalują się automatycznie wszystkie komponenty wraz ze sterownikami karty i bez problemu będą odbywały się późniejsze aktualizacje.
- następnie postępuję dokładnie tak, jak jest w opisie niżej podając komendy w terminalu.
- po restarcie komputera karta ma właściwy sterownik a blender renderuje GPU bez problemu.

No ale w przypadku Twojej karty może być inaczej.

Tags:
 

© Polski Kurs Blendera, CC-BY, 2014